1 135 735 läst · 11 023 svar
1136k läst
11,0k svar
Saker som vi glömt bort att de har funnits
När jag såg bilden på fallskärmshopparna ovan kom jag att tänka på en dykare jag hade och lekte med i badkaret när jag var liten. Den var gul och av plast och hade lufttub på ryggen som man stoppade nån tablett i, om jag inte missminner mig.
Sent 60-tal.
Sent 60-tal.
Renoverare
· Stockholm
· 18 347 inlägg
Eller hallen. Beror på I mitt smarta hem app heter utrymmet hallen faktiskt,Keiller skrev:
Ja vem kommer inte ihåg Jonas Birgersson med denna klassiskt orangea päls.SågspånPappspikEternit skrev:
Besserwisser
· Västra Götalands
· 9 923 inlägg
Husägare
· Småländska höglandet
· 3 965 inlägg
Eller i lagården, där kan HH-tröjan få rejält med bös och smyll på lurvet om det är utåt, det har du rätt i.lars_stefan_axelsson skrev:
Noterar att du använder imperfekt, finns det alltså inte längre en eller flera fiberpälsar på din 3-tumsspik i köksfarstun?
Besserwisser
· Västra Götalands
· 9 923 inlägg
Nej, tyvärr. De åkte för många år sedan, och jag har inte hittat någon ny.SågspånPappspikEternit skrev:
Och sätter jag en på önskelistan så tror jag tomten lägger kol i säcken innan jag får någon ny Torsbykavaj.
Jag trodde du bara pratade våningar och inte lägenheter. Portgång, port. Men de hade väl ett eget trapphus för tjänstefolket?AndersMalmgren skrev:
Nå.
Jag har för mig du kallar balkongen för ballen också. Men jag tror ingen glömt "Hellre en back i hallen än ett hack i ballen". Och nu börjar jag fundera om jag missförstått innebörden i denna?
Renoverare
· Uppsala
· 1 807 inlägg