Noramasen Noramasen skrev:
Har en liten känsla av att LillAnders blev lite lätt akut skitnödig när han hörde att den hittats:crysmile:
Ja speciellt eftersom pappsen sagt att varje hylsa hade serienummer och var loggad :)
 
  • Haha
  • Gilla
BengtH och 2 till
  • Laddar…
T Tovan skrev:
Ännu bättre var väl den när någon politiker på högerkanten hördes från höger, någon vänsterpolitiker från vänster sida och Ullsten (eller samtida) hördes från en obestämd plats i rummet.
Jag tror att det var Kjell Alinge som gjorde den.
 
Har vi haft uppe de här tidigare? Jag hade glömt dem..
 
  • Två plastfigurer i rött och blått fastsatta på färgkoordinerade ballonger på en träyta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Älska
FredrikR och 8 till
  • Laddar…
Vi hade en sådan här på landet.
En skadad actionfigur, blå och svart, liggande mot vit bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Cool design på en vattenpistol.
Mvh Findus
 
  • Haha
  • Gilla
  • Wow
nino och 7 till
  • Laddar…
findus42 findus42 skrev:
Vi hade en sådan här på landet.
[bild]
Cool design på en vattenpistol.
Mvh Findus
Man trycker på snoppen och han kommer ur munnen?
 
  • Haha
  • Gilla
Tokslut och 1 till
  • Laddar…
findus42 findus42 skrev:
Vi hade en sådan här på landet.
[bild]
Cool design på en vattenpistol.
Mvh Findus
Och fyller på med lavemang:crysmile:
Kan inte låta bli att bara älska denna. Det finns ett vagt minne av att jag sett någon variant av denna och att jag ville ha den, men av outgrundliga anledningar så fick jag inte någon av mina föräldrar:crysmile:
Kan tänka mig att den värderas högt av samlare idag.
 
Redigerat:
  • Gilla
Maria T
  • Laddar…
Noramasen Noramasen skrev:
Och fyller på med lavemang:crysmile:
Kan inte låta bli att bara älska denna. Det finns ett vagt minne av att jag sett någon variant av denna och att jag ville ha den, men av outgrundliga anledningar så fick jag inte någon av mina föräldrar:crysmile:
Kan tänka mig att den värderas högt av samlare idag.
haha missade att han blir tagen i gumpen.. :crysmile:
 
  • Haha
Noramasen
  • Laddar…
engs
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Har vi haft uppe de här tidigare? Jag hade glömt dem..
Sån släppte jag från ett gammalt brandtorn, eller vad de heter, sådana man spanade efter skogsbränder och säkert också fiendeflyg om det blev sådana tider. Naturligtvis fastnade den i en tall på vägen ner.
 
  • Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
Jonas Persson
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Har vi haft uppe de här tidigare? Jag hade glömt dem..
Har ett svagt minne av en variant i form av en raket. Minns inte hur raketen skjöts upp, men det var inte med krut eller liknande.
 
Jonas Persson Jonas Persson skrev:
Har ett svagt minne av en variant i form av en raket. Minns inte hur raketen skjöts upp, men det var inte med krut eller liknande.
Jag hade en sådan! Min var med gummiband pss som en slangbella.

Men den levde inte länge. Om man inte fick den rakt upp s.a. den "stannade" i luften så löste inte fallskärmen ut utan den fortsatt i ballistisk bana rakt ner i backen och satt som en dartpil i gräset...
 
  • Gilla
Jonas Persson
  • Laddar…
Jonas Persson
lars_stefan_axelsson lars_stefan_axelsson skrev:
Jag hade en sådan! Min var med gummiband pss som en slangbella.

Men den levde inte länge. Om man inte fick den rakt upp s.a. den "stannade" i luften så löste inte fallskärmen ut utan den fortsatt i ballistisk bana rakt ner i backen och satt som en dartpil i gräset...
Jag minns raketen och som du skriver en mindre väl fungerande fallskärmsupplevelse.
 
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Har vi haft uppe de här tidigare? Jag hade glömt dem..
Ja, såna där hade man ju på 70talet. En snubbe i mellanstadiet gjorde egna fallskärmar som var mycket bättre, alla bara stod och avundsjukt tittade på. Han började sälja sina för en femma, så många offrade sin veckopeng på hans fallskärm istf godis.
 
När hängde ni senast upp kläderna i tamburen när ni kom hem?

Minns att ordet användes i min barndom, men verkar ha försvunnit nu. Funktionen med en hall finns dock kvar, i alla fall i Norden. (I amerikanska och engelska hem verkar man ofta komma direkt in i vardagsrummet utifrån. Trodde länge att det var en typisk "film-grej", men har sett det i flera hus- och inredningsprogram.)
 
H Hetlund skrev:
När hängde ni senast upp kläderna i tamburen när ni kom hem?

Minns att ordet användes i min barndom, men verkar ha försvunnit nu. Funktionen med en hall finns dock kvar, i alla fall i Norden. (I amerikanska och engelska hem verkar man ofta komma direkt in i vardagsrummet utifrån. Trodde länge att det var en typisk "film-grej", men har sett det i flera hus- och inredningsprogram.)
Entren säger vi men det är ju samma innebörd
 
Vi hänger av ytterkläderna och sparkar av oss skorna i farstun :D
 
  • Gilla
Maria T
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.