Rally på radion, Mirc #Rally i datorn och ett par bärs och inte att förglömma 56k modem det var fredag på den gamla goda tiden när man var ung och oförstörd :D
 
  • Gilla
tensiden och 4 till
  • Laddar…
nino nino skrev:
Rally på radion, Mirc #Rally i datorn och ett par bärs och inte att förglömma 56k modem det var fredag på den gamla goda tiden när man var ung och oförstörd :D
Nää, det var mina barn som var unga och oförstörda då:crysmile:
 
  • Haha
galento och 1 till
  • Laddar…
A AndersS skrev:
En klassiker är Göte Johansson mopedproblem på Malmskillnadsgatan (vi får se det som en historisk återblick utifrån dåtidens användande av platsen), något så här var det:
Göte har fått stopp på sin moped som inte vill starta och som han uttryckte det kom " en galant dam" fram till honom. Hon frågar "Kan jag hjälpa min herre med något?" Där denne Göte frågar "Kan du något om mopeder?"

Och inte att glömma var att alla de här programmen var perfekt material att spela in dessutom, rullband eller kassett, där sedan spelades i bilen med de senaste låtarna (åtminstone kassett).
Apropå en av de sjaskigare delarna av huvudstaden är det nog dags för en gammal favorit. Affisch med leende barn, text "Kör försiktigt! Min mamma jobbar här.", trafiksäkerhetskampanj, uppmaning, röd, vit text.
 
  • Gilla
  • Haha
possum77 och 5 till
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
"Rally".
När Rally gick ville jag gärna montera med övertid på fredagar. Rally fungerade bäst på skramlig byggradio i sällskap med garvade knegare.

I någon låda i källaren har jag en T-tröja designad av Greg Fitzpatrick
”Stoppa plågsamma syntförsök”

Mvh Findus.
 
  • Gilla
Roga1337 och 5 till
  • Laddar…
B
Tidssignalen i radion strax före klockan ett på dagen. Den försvann häromåret, minns jag mycket väl, enligt wikipedia försvann den 1993!

Sveriges Radio sände en tidssignal strax före klockan 13:00 varje dag åren 1925–1993.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Tidssignal
 
  • Gilla
  • Ledsen
fusion och 4 till
  • Laddar…
Mer värdelöst vetande:
Sveriges Radios P3 hade under många år på 90-talet en busvissling mellan programmen. Den lånade man från Robert Brobergs låt "Ingela"

 
  • Gilla
tensiden och 2 till
  • Laddar…
Keiller Keiller skrev:
Mer värdelöst vetande:
Sveriges Radios P3 hade under många år på 90-talet en busvissling mellan programmen. Den lånade man från Robert Brobergs låt "Ingela"

[media]
Och jag har för mig att p5 Stockholm började sina sändningar strax före kl 6 med 20th century fox. Kan det verkligen vara möjligt?
 
B Blazermannen skrev:
Tidssignalen i radion strax före klockan ett på dagen. Den försvann häromåret, minns jag mycket väl, enligt wikipedia försvann den 1993![länk]
…och stereotestet i P3!!

”Det här är vänster sida.”
”Det här är vänster sida.”
”Det här är höger sida.”
”Det här är höger sida.”

”Min röst kommer nu från en plats
mitt emellan högtalarna.”

”Min röst kommer nu från en obestämd plats i rummet.”
 
  • Gilla
skogaliten och 6 till
  • Laddar…
Jonas Persson
Keiller Keiller skrev:
Mer värdelöst vetande:
Sveriges Radios P3 hade under många år på 90-talet en busvissling mellan programmen. Den lånade man från Robert Brobergs låt "Ingela"

[media]
Och han fick STIM-pengar varje gång den spelades.
 
Jonas Persson
ricebridge ricebridge skrev:
…och stereotestet i P3!!

”Det här är vänster sida.”
”Det här är vänster sida.”
”Det här är höger sida.”
”Det här är höger sida.”

”Min röst kommer nu från en plats
mitt emellan högtalarna.”

”Min röst kommer nu från en obestämd plats i rummet.”
Micke B Tretow gjorde en parodi på den. " Min röst kommer nu under mattan" eller "Min röst kommer nu uppifrån kristallkronan"

 
  • Gilla
Maria T och 3 till
  • Laddar…
Ännu bättre var väl den när någon politiker på högerkanten hördes från höger, någon vänsterpolitiker från vänster sida och Ullsten (eller samtida) hördes från en obestämd plats i rummet.
 
  • Gilla
skogaliten och 1 till
  • Laddar…
nikasp
T TowaTei skrev:
Exaktemente!

Metropol, Tracks, Lördagsbiten, Rakt över disc och Eldorado är väl de program jag minns bäst från den tiden.
Det var tider när man satt med monokassettradio och försökte att undvika att få med snacket mellan!
 
  • Gilla
videopac
  • Laddar…
nikasp
A AndersS skrev:
Fel av mig, det var en revolver och den laddades med riktiga helmantlade skott. Så inget som bara "pangade".
Preskriberat nu. Köpte en borrad startpistol och en ask salongsammunition av mina tvillinggrannar. Tappade den ur jackan på en tyskalektion med nytt folk. Flera trodde jag var gangsta men eg en riktig pluggis som spelade fotboll, hockey och basket. Provsköt på rinken nära skolan på dagtid. I dagens läge hade man blivit inlåst :D
 
Farsan byggde ett system för att ladda AK5 magasin åt FMV. Han hade massor med 5.56x45 liggandes hemma och på kontoret och det tyckte man ju var coolt som barn så snodde en och tog med mig till skolan. Tappade den i snön på baksidan av skolan. Vart ett jävla liv när den hittades på vårkanten men spårades aldrig till mig eller pappsen :)
 
  • Haha
Noramasen och 1 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Farsan byggde ett system för att ladda AK5 magasin åt FMV. Han hade massor med 5.56x45 liggandes hemma och på kontoret och det tyckte man ju var coolt som barn så snodde en och tog med mig till skolan. Tappade den i snön på baksidan av skolan. Vart ett jävla liv när den hittades på vårkanten men spårades aldrig till mig eller pappsen :)
Har en liten känsla av att LillAnders blev lite lätt akut skitnödig när han hörde att den hittats:crysmile:
 
  • Gilla
  • Haha
fribygg och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.