Klippt och bundit upp rosorna. Jag vet inte riktigt vem av oss som drabbades hårdast. Buskar med unga skott, mossig mark, stenplattor, vårtecken, natur, växtlighet som börjar spira.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Grön hink med vissna växtdelar och jord, utomhus på ett stengolv.
Skapa konto

De försvarade sig bra så blodvite uppstod.

• Gilla
  • Wow
  • Ledsen
FredrikR och 3 till
  • Laddar…
Vi brände upp rosklipp igår. Det vill vi inte bli överraskade av i komposten sen...

En heldag i trädgården, har malt ner julgranen i Biltemakvarnen. Passade på att varva med spireastammar som frugan klippte ner och kvistarna från lönnen jag sågade ner hos farsan förra sommaren som nu hade lövat av sig.
Skönt med en första vårdag med trädgårdsfix.

• Gilla
Fadai
  • Laddar…
Det var 4 minus inatt i Roslagen så snöhelvetet är kvar på halva tomten.

Funderar på eldkastare men nu påstår kompisen som är polis att det inte är tillåtet i Sverige.
Jävla skitland.

Snö snö snö snö. Ingen jävla uppvärmning här inte. Och inte får man värma upp själv heller.

Man känner sig som i Björn Rosenströms Lurad.
https://open.spotify.com/track/75DBIP9rTkRd1PRntsZM3q?si=36a785d818434ee9
"De sa att det är vår men det är vinter. Jag har blivit lurad"

Så vad har jag gjort i trädgården idag..... Skottat.

• Gilla
  • Haha
EMEL och 5 till
  • Laddar…
Samma här. Fy fan.

• Gilla
Appendix
  • Laddar…
Fotografen Fotografen skrev:
Samma här. Fy fan.
Oj. Vi har letat påskägg med barnen i typ 12 grader och sol. Behöver inte jackor längre :)

• Gilla
Nyblivenhusägare123
  • Laddar…
Igår var första riktiga vårdagen här (med lite luftvärme).. tror det var 16-17 grader! Idag var det strålande också (efter lunch) men lite svalare..

Maken passade på att ta sin första och andra kopp kaffe ute i solen.. (det gjorde hela hans påsk tror jag ;) )

I övrigt blev det lite småpyssel, både idag och igår..

Trädgårdsgång med murgröna, vagnar, gröna hink, buskar, hus och grenar, under soligt väder.
Skapa konto

Började rensa framsidans rabatt iaf ..

Trädgårdshörna med kantsten, löv, jord, och en del av en grön hink.
Skapa konto

Hosta och löjtnantshjärta ”grävdes” fram under löv o gammalt skrutt..

Utomhus med grönt kundvagn, gula och svarta påsar, trädgårdsmöbler, lantliga röda byggnader, flaggstång och blå himmel.
Skapa konto

Lite sopor (som blåst omkring i vinterstormarna) allmänt plockades upp..

Etikett för tulpanlökar, Belicia-sorten, med planteringsinformation och bild på blomman, hållen över plastpåse.
Skapa konto

Planterades några tulpanlökar i rabatten....

Två blomkrukor med jord, en med planterade tulpanlökar som börjar gro. Utomhus, solljus.
Skapa konto

.. och ytterligare några tulpanlökar sattes i krukor .. som chansning (blev aldrig satta i höstas).. antingen tar de sig eller inte helt enkelt! Men då de börjat växa.. (som synes på bild) så hade de inte klarat sig till hösten oavsett!

Hoppas de blommar på fint! (Även om de kanske kommer senare)

Imorgon ska vi se om vi får igång gräsklipparen.. (y):cool:

• Gilla
oskar.valta och 1 till
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:
Vi brände upp rosklipp igår. Det vill vi inte bli överraskade av i komposten sen...
Jag lägger inte heller rosklipp i komposten. Vi får köra det till tippen.
På landet eldade vi också rosklipp i fredags men här är det alldeles för tätt mellan husen för att det ska uppskattas av grannarna.

Inga stordåd, men ack så viktigt.
Kapade ner och drog iväg hallon och vinbär som varit angripna av kvalster och svamp. Varit urdålig skörd det senaste, så nu ryker dom och vi siktar på att börja om på nytt.
Grön skottkärra full med kvistar, utomhus på gräs, delvis snö, björkträd i bakgrunden.
Skapa konto

• Gilla
Fadai och 1 till
  • Laddar…
Nu känns det verkligen som att våren är på ingång. Idag har jag klippt gräs för första gången sedan i oktober. Vet att det tycks olika saker om gräsmattor, men för mig är det ändå en sommarkänsla när gräsmattan börjar bli grön och man får gå och suga lite gräs. Har inga enorma arealer gräs, så det är kanske därför jag tycker det är lite trevligt och meditativt att klippa.
Ett soligt fält med grönt gräs och några skuggor.
Skapa konto

• Gilla
zep och 1 till
  • Laddar…
Klippt mossa - för första gången i år :cool: första klippningen här.. är alltid mossa! (Enda som växer under 10 grader)

• Gilla
Lill72 och 1 till
  • Laddar…
4774
Rensat en j... massa mossa från hallon, krusbär och körsbärslunden, kapat träd och räffsat ihop en hel majbrasa. Grillat korv till lunch serverat med en kall pilsner i gassande vårsol. En fantastisk dag, termometern uppmätte +26 grader, nog för att den sitter i lä och solsken hela dagen :cool:.

• Gilla
Lill72 och 2 till
  • Laddar…
Fortsatt trädgårdsjobb idag.

En en som började se tråkig ut fick smaka på kedjesågen, sedan kämpade frugan med att mala ner grenarna medan jag kvistade och kapade upp lite vedklabbar.

Skogsbryns träd, grönt gräs, smältande snö, klar himmel, röd staket, björkar utan löv.
Skapa konto

Före.

Rött staket vid skogsbryn, mossig mark, vägkant och tidig vårsäsong med spår av snö.
Skapa konto

Efter. Vi ska plantera oss en ny en här.

En hög med avverkade trädstammar, snöfläckar, gräs och barrträd vid en skogsbryn.
Skapa konto

Många smörknivar blir det.

Röd stuga, grönt fönster, högar av grenar och jord, plasttäckt utbyggnad, smältande snö, landskap i bakgrunden.
Skapa konto

Och en hög med bös.

• Gilla
4774 och 6 till
  • Laddar…
Tittat på bin bland krokusarna. :love:

• Gilla
4774 och 5 till
  • Laddar…
Titta, ramslöken tittar upp!
Jag fick lökar förra året som jag petade ner under aroniahäcken. Kul att de iaf klarat vintern, hoppas nu de sprider sig också.
Två gröna skott tränger fram genom löv och kvistar på jorden, vårens början.
Skapa konto

• Gilla
  • Ledsen
  • Älska
4774 och 6 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.