993 075 läst · 8 026 svar
993k läst
8,0k svar
Vad har ni gjort med er trädgård idag?
Husägare
· Uppsala
· 518 inlägg
Konstaterat att det är dags att klippa ner fjolårets perenner så smålökarna på väg upp ska få sol och synas.
Nästa helg kanske jag faktiskt kommer till skott och klipper också.
Nästa helg kanske jag faktiskt kommer till skott och klipper också.
U
Utsliten och utdömd
Byggnadsvårdare
· 1 835 inlägg
Utsliten och utdömd
Byggnadsvårdare
- 1 835 inlägg
Tidigare år ( ) la jag ut hundens vårsnaggade päls.. la den i en liten hink och hängde upp i närheten av fågelmaten.. de var skytteltrafik där första dagarnakashieda skrev:
Det gäller också att tajma in tiden för deras byggnationer.. (dvs det verkar vara lite väderbundet också - men det var hundens vårfrissa med..)
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 122 inlägg
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 4 093 inlägg
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 122 inlägg
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 122 inlägg
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 4 093 inlägg
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 122 inlägg
Tänkte mest att det är ju många som verkar ha problem med brott på slingan.. och om jag tänker på vår framtida "grasshopper" .. så har vi både sork o mullvad.. så jag funderade på om det ens gick att försöka lägga den i nått som inte är lika "lättklippt/lättbitet/lättbrutet".13th Marine skrev:
Men jag har ingen aning om hur tjockt de läser av... men 10 cm ner är ju en bit iaf!
Nu har jag iof sett att det finns "slinglösa" klippare.. (har inte hunnit kolla vad det innebär, wifi?)
GPS, skulle jag tro majoriteten kör med.Snigla skrev:Tänkte mest att det är ju många som verkar ha problem med brott på slingan.. och om jag tänker på vår framtida "grasshopper" .. så har vi både sork o mullvad.. så jag funderade på om det ens gick att försöka lägga den i nått som inte är lika "lättklippt/lättbitet/lättbrutet".
Men jag har ingen aning om hur tjockt de läser av... men 10 cm ner är ju en bit iaf!
Nu har jag iof sett att det finns "slinglösa" klippare.. (har inte hunnit kolla vad det innebär, wifi?)
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 122 inlägg
Jo, det borde gå, ett rejält jobb när man börjar och svårare att ändra om (vilket vi gör stup i kvarten ).Snigla skrev:Tänkte mest att det är ju många som verkar ha problem med brott på slingan.. och om jag tänker på vår framtida "grasshopper" .. så har vi både sork o mullvad.. så jag funderade på om det ens gick att försöka lägga den i nått som inte är lika "lättklippt/lättbitet/lättbrutet".
Slinglösa går väl på en GPS med basstation, alternativt kameror.
Men kan nog dröja nått år innan de är vettigt prissatta.
Fixat för påskbrasan imorgon. Här i österbotten har vi påskbrasa istället för majbrasa. Mest som behövde fixas var en gång så man slapp dit, tur snöslungan tar tung blöt snö utan att klaga, enda problemet är greppet.
Fällt några Almar som nu får tjänstgöra som sittplatser inför morgondagens besök. Blir lite utefika med bl.a.våffelgräddning på påskeftermiddagen. Skulle egentligen hunnit med ett bord också, men det ville inte vara med på bild av outgrundlig anledning. Men en linslus hängde med i alla fall.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder