P poba53 skrev:
Även med stora rabatter blir det nog inte lätt att hitta fynd på Swedol. Deras priser i närtid har exploderat. Så vad har hänt med dem? Ett exempel är multisvetsen Migatronic Rallymig 161: Andra säljare tar 8700:- Swedol tar 21000:-
Okej. Jag har inte handlat på swedol på väldigt många år (kanske 10år). Redan då märkte jag ju i och för sig att de var dyra, men nu blev det ett par arbetsbyxor som var nersatta med 70% i alla fall. Ett bra pris för ett par "märkes"-byxor som brukar vara rätt dyra.

• Gilla
trycklös
  • Laddar…
Clas Olsson har kampanj igen om något på önskelistan är från dem.
De har bra förvaringslådor med lock om inte annat.
Testat Biltemas men CO är betydligt kraftigare och bättre stängare.
Perfekt att ha t.ex. spännband i och bara slänga in lådan i bilen/annan maskin när man ska dra släp.
Ikea, Jula m.fl har lösa lock vilket är opraktiskt.

24-27 mars. Handla för minst 400 kr och få 20% rabatt*
Logga in och använd koden SPRING20

• Gilla
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
T TCG skrev:
Clas Olsson har kampanj igen om något på önskelistan är från dem.
De har bra förvaringslådor med lock om inte annat.
Testat Biltemas men CO är betydligt kraftigare och bättre stängare.
Perfekt att ha t.ex. spännband i och bara slänga in lådan i bilen/annan maskin när man ska dra släp.
Ikea, Jula m.fl har lösa lock vilket är opraktiskt.

24-27 mars. Handla för minst 400 kr och få 20% rabatt*
Logga in och använd koden SPRING20
Tänker du på deras Smartstore-lådor? I sådant fall är jag lite smått beroende av dem ;)

De är dock oftast billigast på Bauhaus eller på Jysk när de kör kampanj, men med 20% borde Clarre vara nära. Har för mig att de dessutom alltid har typ 10% på förvaring till medlemmar har jag för mig, förvånansvärt ofta kan man kombinera Clarres kampanjer.

/Jocce

Swedbank obligation 12% per år under 3år. Balder obligation 16% per år under 3år. Om jag inte minns fel.

Edit1: Är väl typ ett verktyg för att köpa andra verktyg… åtminstone på sikt ;)

Edit2: enligt antiloop poddavsnitt 113, har tyvärr svårt att fatta exakt vilken specifik obligation att köpa men någon annan är kanske bättre att länka? :)

D Danne_83 skrev:
Swedbank obligation 12% per år under 3år. Balder obligation 16% per år under 3år. Om jag inte minns fel.

Edit2: enligt antiloop poddavsnitt 113, har tyvärr svårt att fatta exakt vilken specifik obligation att köpa men någon annan är kanske bättre att länka? :)
Jag tar tre av varje om man kan prismatcha och få ytterligare 12 %

• Gilla
erik_83 och 1 till
  • Laddar…
D Danne_83 skrev:

Kikat på covered call etf istället? Vet dock inte om det finns någon där du slipper valutarisken.

Men är du ute efter hög årlig direktavkastning så hade jag googlat lite på det innan köp.

Hur ser förresten kreditrisken ut med obligationerna om emittenten går omkull?

S sin skrev:
Kikat på covered call etf istället? Vet dock inte om det finns någon där du slipper valutarisken.

Men är du ute efter hög årlig direktavkastning så hade jag googlat lite på det innan köp.

Hur ser förresten kreditrisken ut med obligationerna om emittenten går omkull?
Nu litar jag ju på förvaltarens omdöme men om Balder går omkull förlorar man ju hela insatsen, likaså Swedbank, dock är det mindre troligt då banken är för systemviktig för Sverige.

Edit. Har tyvärr inte koll på covered call etf men det får bli nästa inläsning.

D Danne_83 skrev:

Börsen, obligationer, fonder och annat som handlar om att tjäna pengar på pengar har väl per definition för h-e ingenting med verktyg eller maskiner som används/ryms i en verkstad eller verktygsväska att göra, eller? Ens om vi försöker vara snälla och "dra det hela en aning"!

Finansmuppar måste väl ha andra forum att rulla runt i än detta som ska handla om just — fysiska — verktyg och maskiner? Kan vi åtminstone försöka upprätthålla ett minmum av "trådhygien" så att extremt onödigt trams minimeras?

Har inga problem med lite OT då och då, diverse stickspår och annat slirande även här men nu blev det för mycket, för urspårat och för dumt!

Annars kan jag ju posta om att den lilla fina bruna wellpappkartongen som min nya blockhyvel levererades i är ett verktyg för att leverera en blockhyvel i; eller...
//Ronnie

• Gilla
  • Haha
Chentin och 22 till
  • Laddar…
Cheesen Cheesen skrev:
Flera kampanjer på Amazon.se nu... "Vårrea" bland annat bosch professional och bosch gröna.
Bosch
[länk]
Brennesthul
[länk]
Gröna Bosch
[länk]
Tyvärr är det nu under 2023 långt mellan Amazons erbjudande på Blå Bosch. En av få bra rabatter nu är FSN800 schenan. Under 2022 har jag bl.a. köpt följande från Amazon med bra pris:
GKS 18V-57G: Rea nu 1802:- Jag betalade 1296:- (solo)
GLI 12V-330: Rea nu 612:- Jag betalade 381:- (solo)
GAS 18V-10: Rea nu 1530:- Jag betalade 1008:- (solo)

Under åren 2020-2021 har det också varit massor av bra Amazon rabatter men den tiden verkar vara förbi. Detta gäller också de flesta svenska näthandlare. Har dock ibland hittat fynd från Duab, Toolab, Hornbach och Conrad

P poba53 skrev:
Tyvärr är det nu under 2023 långt mellan Amazons erbjudande på Blå Bosch. En av få bra rabatter nu är FSN800 schenan. Under 2022 har jag bl.a. köpt följande från Amazon med bra pris:
GKS 18V-57G: Rea nu 1802:- Jag betalade 1296:- (solo)
GLI 12V-330: Rea nu 612:- Jag betalade 381:- (solo)
GAS 18V-10: Rea nu 1530:- Jag betalade 1008:- (solo)

Under åren 2020-2021 har det också varit massor av bra Amazon rabatter men den tiden verkar vara förbi. Detta gäller också de flesta svenska näthandlare. Har dock ibland hittat fynd från Duab, Toolab, Hornbach och Conrad
Väntade själv på denna vårrea ifall väggslipen Bosch GTR 55-225 skulle vara med. Den har haft ett bra pris på ca 3200:- senaste veckorna men idag hoppade den upp till 3749:- utan rabatt. Samma pris som andra näthandlare

• Gilla
Cheesen
  • Laddar…
Cheesen Cheesen skrev:
Flera kampanjer på Amazon.se nu... "Vårrea" bland annat bosch professional och bosch gröna.
Bosch
[länk]
Brennesthul
[länk]
Gröna Bosch
[länk]
Tack Cheesen, det blev en laser från bosch (GLL 3-80 CG) som jag bevakat länge.

Jag tycker att man bör kunna kombinera detta med bosch pro deals också. Då får man förutom amazons extra batteri till lasern, ett extra tillbehör som t.ex. ett stativ eller lasermottagare också. Det blir ännu förmånligare om det funkar. Jag är inte säker förrän jag har grejjerna i handen.

https://www.bosch-professional.com/se/sv/pro360/prodeals/

• Gilla
mexitegel och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.