R
RalleB
Husägare
· Jönköpings län
· 1 085 inlägg
RalleB
Husägare
- Jönköpings län
- 1 085 inlägg
Det är ingen fiberkabel, det är en vanlig nätverkskabel..
Om du vill skarva så funkar en sån här:
https://www.kjell.com/se/produkter/...-utp/skarvdon-ftp-natverkskabel-cat.-6-p78173
sen rekommenderar jag ett sånt här verktyg för att trycka dit kardelerna.
Edit: sen är jag lika förundrad varje gång nån ”råkar” kapa nätverkskabel eller fiberkabel.
Råkar ni kapa elkablar med?
Om du vill skarva så funkar en sån här:
https://www.kjell.com/se/produkter/...-utp/skarvdon-ftp-natverkskabel-cat.-6-p78173
sen rekommenderar jag ett sånt här verktyg för att trycka dit kardelerna.
Edit: sen är jag lika förundrad varje gång nån ”råkar” kapa nätverkskabel eller fiberkabel.
Råkar ni kapa elkablar med?
R
RalleB
Husägare
· Jönköpings län
· 1 085 inlägg
RalleB
Husägare
- Jönköpings län
- 1 085 inlägg
Som @RalleB påpekade, detta är ett vanligt Ethernet-kabel (nätverkskabel i folkmun).
Köp ett skarvdon på Kjell, Jula eller ClasOhlson och skarva den, förhoppningsvis får den plats i hålutrymmet.
Kolla vad det står för kategori på kabeln (CAT5, CAT5e, CAT6, ...) och skaffa likadan som du skarvar med, vad jag kan se är det UTP-variant du har där.
Köp ett skarvdon på Kjell, Jula eller ClasOhlson och skarva den, förhoppningsvis får den plats i hålutrymmet.
Kolla vad det står för kategori på kabeln (CAT5, CAT5e, CAT6, ...) och skaffa likadan som du skarvar med, vad jag kan se är det UTP-variant du har där.
Kan inte se någon beteckning på kabeln. Har inte så mkt att spela på, den kommer upp från ett metallrör som går ner i golvet.MrJay skrev:Som @RalleB påpekade, detta är ett vanligt Ethernet-kabel (nätverkskabel i folkmun).
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
R
RalleB
Husägare
· Jönköpings län
· 1 085 inlägg
RalleB
Husägare
- Jönköpings län
- 1 085 inlägg
Spelar ingen roll om det är cat5 eller cat6 kabel, den skarven jag länkade till funkar till 100%
Nätverkskabel som nätverkskabel i princip.
En cat6 skarv funkar alldeles utmärkt oavsett om det är cat5 eller 6. Kabeln sätter begränsningen inte skarven
Nätverkskabel som nätverkskabel i princip.
En cat6 skarv funkar alldeles utmärkt oavsett om det är cat5 eller 6. Kabeln sätter begränsningen inte skarven