Svartvit bild av en svensk text om framtidens TV-apparater, förmodade att likna vanliga tavlor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Teknikens Värld, Nr 19 1955.

• Gilla
Roga1337 och 13 till
  • Laddar…
Keiller Keiller skrev:
[bild]

Teknikens Värld, Nr 19 1955.
i stort sett rätt, men att platt-tvn gärna får vara stor och ta all plats på en vägg. Det finns några intervjuer med Isac Asimov som är rätt precisa i sina förutsägelser..

Jonas Persson
L Lucif3r skrev:
Ja, ibland är det lätt att förutspå framtiden... [länk] :p
Men de bommade den skrymmande mottagardelen som placeras på annan plats i rummet. Den delen blev liten redan på tjocktevens tid.

• Gilla
frasen_36
  • Laddar…
Jonas Persson Jonas Persson skrev:
Men de bommade den skrymmande mottagardelen som placeras på annan plats i rummet. Den delen blev liten redan på tjocktevens tid.

Beror väl faktiskt lite på hur man ser på det hela... Min router är väl inte direkt den mest diskreta apparat i huset, och utan den blir det inge TV av nu för tiden(för min del, jag streamar allt) :D
Så i ett sånt fall är ju faktiskt routern en "skrymmade mottagardel som placerats på annan plats" :)

Jonas Persson
L Lucif3r skrev:
Beror väl faktiskt lite på hur man ser på det hela... Min router är väl inte direkt den mest diskreta apparat i huset, och utan den blir det inge TV av nu för tiden(för min del, jag streamar allt) :D
Så i ett sånt fall är ju faktiskt routern en "skrymmade mottagardel som placerats på annan plats" :)
Tror ingen anser en router vara skrymmande.
SAOB skriver:
om föremål l. vara o. d.: kräva ett (jämförelsevis) stort utrymme, ta stor plats; stundom äv. i uttr. skrymma stort, ta stor plats; ofta med särskild tanke dels på att ett föremål som tar stor plats är svårt att placera l. belamrar ett rum o. d., dels på att orsaken till att föremålet osv. tar stort utrymme

SAOB skriver:
om föremål l. vara o. d.: kräva ett (jämförelsevis) stort utrymme, ta stor plats; stundom äv. i uttr. skrymma stort, ta stor plats; ofta med särskild tanke dels på att ett föremål som tar stor plats är svårt att placera l. belamrar ett rum o. d., dels på att orsaken till att föremålet osv. tar stort utrymme
Detta är en populär router på forumet. Den är hyfsat skrymmande :p

314191

• Gilla
Lucif3r
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:

[bild]
Fy fan! En TJOCKROUTER!:rolleyes:

• Haha
  • Gilla
tensiden och 4 till
  • Laddar…
Noramasen Noramasen skrev:
Fy fan! En TJOCKROUTER!:rolleyes:
ryyyyyter

Jonas Persson
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:

[bild]
Det finns alltid otympliga varianter. Men att anse att en liten rackmonterad enhet behövs i ett hem och därmed blir skrymmande är ett fritt val.

Artikeln skriver om en lösning för vanliga människor, inte IT-nerdar där funktion går före form:geek:

• Gilla
frasen_36
  • Laddar…
Så här ser det ut hos en del hifi-nördar, där TVn är föredömligt platt, men resten är mest en massa tjock-apparater. Ett vardagsrum med TV, högtalare, elektronik, soffa, konst, matta och parkettgolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Fotografen
  • Laddar…
L Lucif3r skrev:
Ja, ibland är det lätt att förutspå framtiden... [länk] :p
Samsung måste läst denna och tänkt man MÅSTE ha en skrymmande box. Morsan köpte en sån där frame och den boxen var ju ett helvete att placera på ett bra sätt. Jag hade hellre tagit 5mm tjockare TV totalt sett än denna box. Om man har TVn på väggen sådär så undrar jag om man inte åxå kan streama/casta allt innehåll, inte vill man ha en massa ålderdomliga VHS bandspelare och skit kopplat till? Möjligtvis TV spel... Men då hade de väl kunnat göra en trådlös grunka istället?

richardtenggren
J JohanLun skrev:
Samsung måste läst denna och tänkt man MÅSTE ha en skrymmande box. Morsan köpte en sån där frame och den boxen var ju ett helvete att placera på ett bra sätt. Jag hade hellre tagit 5mm tjockare TV totalt sett än denna box. Om man har TVn på väggen sådär så undrar jag om man inte åxå kan streama/casta allt innehåll, inte vill man ha en massa ålderdomliga VHS bandspelare och skit kopplat till? Möjligtvis TV spel... Men då hade de väl kunnat göra en trådlös grunka istället?
Den är ju något stor, men fördelen är väl att man slipper ha uttagen direkt på tv:n också.
I vårt sovrum var allt förberett med eluttag och nätverksuttag bakom tv:n, men vi bytte till en The Frame för estetiken skull, nu lär jag gömma boxen som du är inne på! :D

hsd
SAOB skriver:
Åjo, jag har fått kommentarer om de stoora fuula routern och blivit tillsagd att ta bort eländet...

• Gilla
Jonas Persson
  • Laddar…
Första router hemma var en Cisco 2503 med ISDN-gränssnitt. Men tillhörde företaget och för xDSL fanns.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.