1 135 467 läst · 11 023 svar
1135k läst
11,0k svar
Saker som vi glömt bort att de har funnits
Jonas Persson
Intresserad
· Stockholm
· 2 711 inlägg
Jonas Persson
Intresserad
- Stockholm
- 2 711 inlägg
Jonas Persson skrev:
Beror väl faktiskt lite på hur man ser på det hela... Min router är väl inte direkt den mest diskreta apparat i huset, och utan den blir det inge TV av nu för tiden(för min del, jag streamar allt)
Så i ett sånt fall är ju faktiskt routern en "skrymmade mottagardel som placerats på annan plats"
Jonas Persson
Intresserad
· Stockholm
· 2 711 inlägg
Jonas Persson
Intresserad
- Stockholm
- 2 711 inlägg
Tror ingen anser en router vara skrymmande.L Lucif3r skrev:
SAOB skriver:
om föremål l. vara o. d.: kräva ett (jämförelsevis) stort utrymme, ta stor plats; stundom äv. i uttr. skrymma stort, ta stor plats; ofta med särskild tanke dels på att ett föremål som tar stor plats är svårt att placera l. belamrar ett rum o. d., dels på att orsaken till att föremålet osv. tar stort utrymme
Renoverare
· Stockholm
· 18 346 inlägg
Detta är en populär router på forumet. Den är hyfsat skrymmandeJonas Persson skrev:Tror ingen anser en router vara skrymmande.
SAOB skriver:
om föremål l. vara o. d.: kräva ett (jämförelsevis) stort utrymme, ta stor plats; stundom äv. i uttr. skrymma stort, ta stor plats; ofta med särskild tanke dels på att ett föremål som tar stor plats är svårt att placera l. belamrar ett rum o. d., dels på att orsaken till att föremålet osv. tar stort utrymme
Renoverare
· Stockholm
· 18 346 inlägg
Jonas Persson
Intresserad
· Stockholm
· 2 711 inlägg
Jonas Persson
Intresserad
- Stockholm
- 2 711 inlägg
Det finns alltid otympliga varianter. Men att anse att en liten rackmonterad enhet behövs i ett hem och därmed blir skrymmande är ett fritt val.AndersMalmgren skrev:
Artikeln skriver om en lösning för vanliga människor, inte IT-nerdar där funktion går före form
Samsung måste läst denna och tänkt man MÅSTE ha en skrymmande box. Morsan köpte en sån där frame och den boxen var ju ett helvete att placera på ett bra sätt. Jag hade hellre tagit 5mm tjockare TV totalt sett än denna box. Om man har TVn på väggen sådär så undrar jag om man inte åxå kan streama/casta allt innehåll, inte vill man ha en massa ålderdomliga VHS bandspelare och skit kopplat till? Möjligtvis TV spel... Men då hade de väl kunnat göra en trådlös grunka istället?L Lucif3r skrev:
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 590 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 590 inlägg
Den är ju något stor, men fördelen är väl att man slipper ha uttagen direkt på tv:n också.J JohanLun skrev:Samsung måste läst denna och tänkt man MÅSTE ha en skrymmande box. Morsan köpte en sån där frame och den boxen var ju ett helvete att placera på ett bra sätt. Jag hade hellre tagit 5mm tjockare TV totalt sett än denna box. Om man har TVn på väggen sådär så undrar jag om man inte åxå kan streama/casta allt innehåll, inte vill man ha en massa ålderdomliga VHS bandspelare och skit kopplat till? Möjligtvis TV spel... Men då hade de väl kunnat göra en trådlös grunka istället?
I vårt sovrum var allt förberett med eluttag och nätverksuttag bakom tv:n, men vi bytte till en The Frame för estetiken skull, nu lär jag gömma boxen som du är inne på!
hsd
Medlem
· Kalmar län, Östra Götaland
· 6 350 inlägg
hsd
Medlem
- Kalmar län, Östra Götaland
- 6 350 inlägg
Åjo, jag har fått kommentarer om de stoora fuula routern och blivit tillsagd att ta bort eländet...Jonas Persson skrev:Tror ingen anser en router vara skrymmande.
SAOB skriver: