1 176 732 läst · 11 294 svar
1177k läst
11,3k svar
Saker som vi glömt bort att de har funnits
Besserwisser
· Västra Götalands
· 9 999 inlägg
Jo det gjordes bla en billigare kopia m namnet ”Slalom” men det tyckte de som bestämmer sådant var för lika, så det blev backning och de fick byta till Sweden. Jag hade en Sweden själv när det begav sig, fick den bara någon månad för sent.FredrikR skrev:
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 589 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 589 inlägg
Jonas Persson
Intresserad
· Stockholm
· 2 725 inlägg
Jonas Persson
Intresserad
- Stockholm
- 2 725 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 18 429 inlägg
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 18 973 inlägg
Jag hoppas att den här var ett skämt när den gjordes. Inte för att jag bryr mig så mycket om vad de mätte eller inte på 1900-talet, utan för att jag tycker att det vore fantastiskt roligt och gärna skulle suttit med på ett möte där en bångstyrig ingenjör avbryter ett viktigt möte och säger: ”Men vi har ju inte slagit på mötestaxametern! Vi måste ju veta hur mycket vi ska fakturera för det här!” och sen halar fram mötestaxametern ur portföljen.Roga1337 skrev:
Hade jag varit den avbrutne chefen hade jag säkert kunnat hålla mig för skratt flera veckor, men sånt får man ta.
Besserwisser
· Västra Götalands
· 9 999 inlägg
Jag tänker mig att det är ett skämt med udd; det är egentligen inte gratis att kalla alla till möte där de måste sitta av sin tid till liten eller ingen nytta dagarna i ända.Nötegårdsgubben skrev:
Jag gjorde något liknande vid en presentation på 90-talet (inte min original idé, men kommer inte ihåg var jag fick den ifrån). Jag började med att redovisa en överslagsräkning att om någon ställde en irrelevant fråga så skulle den kosta i storleksordningen $1000.
Inte för att jag själv var bättre eftersom jag själv just skulle visa OH-bilder för $5000...
Jag skrev ett program som snurrade på en dator i konfrummet. Alla fick, anonymt, skriva in sin lön innan mötet och sedan tickade en räknare på skärmen medan mötet fortgick.lars_stefan_axelsson skrev:Jag tänker mig att det är ett skämt med udd; det är egentligen inte gratis att kalla alla till möte där de måste sitta av sin tid till liten eller ingen nytta dagarna i ända.
Jag gjorde något liknande vid en presentation på 90-talet (inte min original idé, men kommer inte ihåg var jag fick den ifrån). Jag började med att redovisa en överslagsräkning att om någon ställde en irrelevant fråga så skulle den kosta i storleksordningen $1000.
Inte för att jag själv var bättre eftersom jag själv just skulle visa OH-bilder för $5000...
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 589 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 589 inlägg
Fördelen med Teams-möten är att man faktiskt kan jobba under tiden om det är ett möte som inte ger så mycketlars_stefan_axelsson skrev:Jag tänker mig att det är ett skämt med udd; det är egentligen inte gratis att kalla alla till möte där de måste sitta av sin tid till liten eller ingen nytta dagarna i ända.
En tidigare chef jag hade bad oss schemalägga halva torsdagen så vi fick mötesfritt och kunde jobba något så när ostört
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 423 inlägg
Skulle vi behövt på ett jobb, hade nästan glömt bort veckomötet i ett projekt. 16man i ett mötesrum för 10. Tiden skulle vara 10-11, men rätt ofta satt vi en bit in på lunchen.Roga1337 skrev:
Nästan alltid var det två personer (samma varje gång) som var oense om någon detalj och tog en massa tid.
Jag hade egentligen inget att säga på mötet, det avhandlade en kollega, men jag skulle absolut närvara enligt projektledaren.
Idag är jag lite hårdare med vilka möten jag deltar i.
Och just det, det gällde ju ett projekt åt en statlig myndighet, där vi var lägsta anbudsgivaren