Blodsoppen
Alfredo Alfredo skrev:
Jag kan. :)
[länk]
Läderbögen från Norrland är nog bäst i hela programmet.

Alfredo Alfredo skrev:
Jag kan. :)
[länk]
Meddelande om tekniska problem på SVT Play, omöjligt att nå tjänsten för tillfället, länk till SVT kontakt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

:worried:

Funkar för mig...

Man i solglasögon och jeansväst pekar mot höger framför stadsmiljö med byggnader och bilar.
Skapa konto

För mig med:
Man i kostym och glasögon sitter i fåtölj framför färgglad bakgrund. Möjligen en äldre TV-intervju eller nyhetsinslag.
Skapa konto

KnockOnWood KnockOnWood skrev:
:worried:
Det är väl åldersfiltret som slog till?

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
useless useless skrev:
Det är väl åldersfiltret som slog till?
Och nu slog åsiktsfiltret till hos dig?

• Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
Saetre kex.
Saetre tillverkar många olika kex, men de jag tänker på var runda, ljusa, drygt en decimeter i diameter och med en brottanvisning mitt på så de kunde delas. Låg 8-10 stycken i en förpackning av papper och cellofan. Jag har inte sett dem sedan åtminståne 90-talet, kanske så länge sen som 80-tal.

• Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Maria T
Fotografen Fotografen skrev:
Saetre kex.
Saetre tillverkar många olika kex, men de jag tänker på var runda, ljusa, drygt en decimeter i diameter och med en brottanvisning mitt på så de kunde delas. Låg 8-10 stycken i en förpackning av papper och cellofan. Jag har inte sett dem sedan åtminståne 90-talet, kanske så länge sen som 80-tal.
Tror jag minns dem, de var bara lättsaltade och egentligen rätt smaklösa, krävde ett pålägg. Om vi tänker på samma är jag övertygad om att jag inte sett dem sen tidigt 90-tal.

Maria T Maria T skrev:
Tror jag minns dem, de var bara lättsaltade och egentligen rätt smaklösa, krävde ett pålägg. Om vi tänker på samma är jag övertygad om att jag inte sett dem sen tidigt 90-tal.
Är väl dom här ? Finns fortfarande i Norge i alla fall
En förpackning Sætre Start kex med text "Luftig kjeks med minst sukker i testen."
Skapa konto

• Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
De är åtminstone lika de jag minns!

hsd
Babyskorpor, det var ett litet barn på påsen, hade jag glömt och tänker att jag inte har sett dessa på länge

Jonas Persson
hsd hsd skrev:
Babyskorpor, det var ett litet barn på påsen, hade jag glömt och tänker att jag inte har sett dessa på länge
Tänker du på dessa? finns att köpa hos de flesta än idag.

Förpackning av Brandt Skorpor med barns leende ansikte, orange och vit design, text "En knaprig och luftig njutning".
Skapa konto

• Gilla
Mikael_L och 2 till
  • Laddar…
Jonas Persson
GoC GoC skrev:
Är väl dom här ? Finns fortfarande i Norge i alla fall
[bild]
Vem säljer dem? Har aldrig sett märket här i Stockholm.

hsd
Jonas Persson Jonas Persson skrev:
Tänker du på dessa? finns att köpa hos de flesta än idag.

[bild]
Javisst, har inte sett de på länge, får kolla bättre, noterat på handellistan (y)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.