1 135 607 läst · 11 023 svar
1136k läst
11,0k svar
Saker som vi glömt bort att de har funnits
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Saetre kex.
Saetre tillverkar många olika kex, men de jag tänker på var runda, ljusa, drygt en decimeter i diameter och med en brottanvisning mitt på så de kunde delas. Låg 8-10 stycken i en förpackning av papper och cellofan. Jag har inte sett dem sedan åtminståne 90-talet, kanske så länge sen som 80-tal.
Saetre tillverkar många olika kex, men de jag tänker på var runda, ljusa, drygt en decimeter i diameter och med en brottanvisning mitt på så de kunde delas. Låg 8-10 stycken i en förpackning av papper och cellofan. Jag har inte sett dem sedan åtminståne 90-talet, kanske så länge sen som 80-tal.
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 324 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 324 inlägg
Tror jag minns dem, de var bara lättsaltade och egentligen rätt smaklösa, krävde ett pålägg. Om vi tänker på samma är jag övertygad om att jag inte sett dem sen tidigt 90-tal.Fotografen skrev:Saetre kex.
De är åtminstone lika de jag minns!
Jonas Persson
Intresserad
· Stockholm
· 2 711 inlägg
Jonas Persson
Intresserad
- Stockholm
- 2 711 inlägg
Lär vara svår att få tag på dom nu då produktionen upphörde i fjol.Jonas Persson skrev:
https://www.tv2.no/underholdning/tv-2-hjelper-deg/start-fansen-fortviler-tomt-overalt/14647116/