Dynamo och broms på 50-tals cykel.
Cykelhjul med nav, ekrar, däck, del av gaffel och broms på grusig mark.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Wow
BengtH och 1 till
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
Som våghalsig 10-åring med cirkusambitioner gjorde jag konster på cykeln och landade på styret så ringklockan träffade precis där revbenen möts (sternum), hade en inbuktning där som satt i ett par år...
Kom ihåg ett roligt prank (troligtvis utfört av företagsamma barn som vi var förr)
Någon hade fäst en fiskelina mellan vägbomsstolpen och garagelängan i förhoppning på förvånade/ irriterade vuxna som inte skulle upptäcka linan.

…jag som kortväxt 8-åring blev i alla fall förvånad när jag kom cyklande där och det brann till som eld på halsen.
Märkena efter linan satt i någon vecka eller så.

• Ledsen
Maria T
  • Laddar…
Roga1337 Roga1337 skrev:
Kom ihåg ett roligt prank (troligtvis utfört av företagsamma barn som vi var förr)
Någon hade fäst en fiskelina mellan vägbomsstolpen och garagelängan i förhoppning på förvånade/ irriterade vuxna som inte skulle upptäcka linan.

…jag som kortväxt 8-åring blev i alla fall förvånad när jag kom cyklande där och det brann till som eld på halsen.
Roligt vete fan. Tänker mer på

…jo roligt var mest menat som ironi dvs om nu pranket gått som planerat..för jag har aldrig trott att någon medvetet ville skada någon. Riskmedvetandet kommer oftast högre upp i åldern(y)

Roga1337 Roga1337 skrev:
…jo roligt var mest menat som ironi dvs om nu pranket gått som planerat..för jag har aldrig trott att någon medvetet ville skada någon. Riskmedvetandet kommer oftast högre upp i åldern(y)
I vissa fall aldrig, men forskning säger 20-25 år i normalfallet.;)

• Gilla
Roga1337
  • Laddar…
Roga1337 Roga1337 skrev:

Här i byn gjorde det det med taggtråd. På 90-talet. Inte alls roligt för den som gick rätt in i det i mörkret.

• Arg
  • Ledsen
kashieda och 2 till
  • Laddar…
Denna låt dansade man j inte till igår precis.
…& Såklart är det alltid något jätteviktigt som absolut frun behöver säga, precis när man har börjat somna…;)
Svartvit bild på kvinna, skärmdump av YouTube-video, X Models-låt, textutdrag synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Roga1337 Roga1337 skrev:
…& Såklart är det alltid något jätteviktigt som absolut frun behöver säga, precis när man har börjat somna…;)
[bild]
Den fick mig att tänka på ungdomsgården. Dämpad belysning och hångel i mysrummet i väntan på att biljardrummet skulle bli ledigt.

• Gilla
  • Älska
Bästerortarn och 5 till
  • Laddar…
Var det kö dit?

• Haha
  • Gilla
Dilato och 5 till
  • Laddar…
Blodsoppen
Roga1337 Roga1337 skrev:
[bild]
Såg i manegen med Glenn Killing förra helgen. Och deras parodi på denna. Rolig:rofl:

• Gilla
Roga1337
  • Laddar…
Blodsoppen Blodsoppen skrev:
Såg i manegen med Glenn Killing förra helgen. Och deras parodi på denna. Rolig:rofl:
Kan du posta en länk till programmet?

KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Kan du posta en länk till programmet?
Finns på svt play öppet arkiv.

• Gilla
Blodsoppen
  • Laddar…
V videopac skrev:
Hade en sådan fast det var en DBS... gul var den. Tror den hette Apache eller slikt! Cool cykel, men som sagt: smått livsfarlig :rofl:

DBS=Döden Bakom Styret

M Manhunter skrev:
Min kompis hade också en sådan Dbs

cykel

Kompis sa nått för några veckor sen, och då tänkte jag direkt "Det måste jag skriva i den här tråden"
.......men nu har jag glömt bort vad det var :seenoevil:

• Haha
Maria T och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.