26 871 läst · 233 svar
27k läst
233 svar
Flera har fått sin bostad kapad av bröderna Fakhro
Jag säger inte att du har fel, men hur tror du kurvorna skulle se ut i USA om de införde samma straffsystem som oss?Mikael_L skrev:I USA är det t.o.m dödstraff i flera delstater, de ser ingen direkt positiv påverkan på brottsligheten av detta.
De aktiva i kriminella gängen har nog redan räknat in att de kommer dö ganska unga, de är nog svåra att avskräcka med hårdare straff.
Det är ju nyrekryteringen som måste försvåras, de som redan hamnat där kommer vara svårt att ändra på.
Medlem
· Västernorrland
· 10 856 inlägg
Sen vet jag inte om usa är nåt speciellt land att jämföra med? Hårdare än här på vissa sätt ja men där är det ju mer förvaring och blir det fullt så bygger man mer. Det är ju såklart ett straff det också men de som sitter där lider ju inte direkt. De väntar bara på att komma ut. Ungefär som här.
2015 verkade de iaf göra något vettigt
https://www.land.se/land/broderna-fakhro-forvandlade-overvuxen-gard-till-popular-marknadsplats/
https://www.land.se/land/broderna-fakhro-forvandlade-overvuxen-gard-till-popular-marknadsplats/
Trodde det var allmänt känt att det där spårade ur ganska omgående...boihus123 skrev:
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/s...-till-polisanmalda-bluffmakare-pa-60-sekunder
Läste också att hovrätten fastställde straffet bara för ngn månad sen:Fairlane skrev:
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/tre-broder-domda-till-3-ars-fangelse-for-grovt-bedrageri
Nej de gjorde de inte.boihus123 skrev:
De var svarta pengar, hot mot grannar, bedrägerier osv osv osv.
De gjorde sig ett gott rykte bland blåögda människor som inte insåg att i själva verket var det svin de höjde till skyarna.
Men intressant att denna tråden hoppade från bedrägerier till skjutningar. Vad jag vet så har inte dessa pojkar med skjutningarna att göra =)
Du får nog läsa mitt inlägg igen.mickewest skrev:Hur tänkte du nu????
Om fyra killar våldtar en tjej så har hon väll blivit våldtagen 4 gånger och är det två tjejer som blir våldtagen av fyra killar så är det väll 8 våldtäkter.
Fattar inte hur du tänker tycker du att bara en av killarna ska räknas eftersom dom är där samtidigt så statistiken ser bättre ut?
I Sverige räknas det så ja. Precis som jag skriver.
I de flesta andra länder blir det 1 pinne i våldtäktsstatistiken.
I Sverige blir det 8.
Så är det på punkt efter punkt efter punkt när det gäller våldtäkter.
Därför ser Sverige ut att ha mycket mer sådant än andra länder, när det i själva verket är tvärtom.
I många länder förekommer inte heller brottet "våld i nära relation", eftersom det är lagligt att slå sin hustru och sina barn. Det betyder ju inte att de länderna inte har någon hustrumisshandel.
Då hade de i alla fall bra intentioner, men det var mycket som blev fel tyvärr. Först visste de inte hur man skulle sköta skatten, sedan struntade de i att betala skatt öht. Det blev fel med djurhanteringen och de kan inte hantera kritik, så man är med dom eller emot dom. Det blev framförallt väldigt besvärligt för grannarna, men även kunderna när man misstänkte stöld.boihus123 skrev:
Brandsäkerheten var skrattretande låg, de byggde t ex en övertäckt gård med väggar av halmbalar. När de sedan ville hyra ut husen de har på gården till kommunen för ensamkommande flyktingar, överfakturerade man och gjorde flera andra miss och kontraktsbrott.
Men det senaste jag hörde var att 3 av bröderna i alla fall dömdes till fängelse för lägenhetskapningen, så et är ju inte så att de kommer undan med det.
Fel!S DanielF skrev:
Det värsta med DIG är att du och liknande personer försöker ge andra en bild om att allt om inte är perfekt går åt helvete. Man måste kunna beskriva verkligheten utan att såna som du tror att man sitter nöjd. Självklart kan saker bli bättre även om man redan är på topp. Men man behöver inte ljuga och utmåla Sverige som sämst i klassen när vi på område efter område ligger på top 3, top 10 eller top 20 för att kunna göra förändringar och förbättringar.
Det var inte jag som relativiserade. Det var den som påstod att Sverige är värst i världen som relativiserade på ett helt galet sätt. Gör man jämförelser måste de vara korrekta. Om du på fullt allvar tror att en kvinna är säkrare i tex vissa muslimska länder som rapporterar 0 anmälda våldtäkter är du oerhört naiv. Men jag tror att du är fullt medveten om att du är ute och cyklar.Unikt namn skrev:
Mer fakta:
https://kallkritikbyran.se/valdtaktsstatistik-och-forbes-listan-det-har-vet-vi/
Nej, det stämmer. De ska låsas in och nyckeln kastas bort. Dessa är inte rehabiliterbara. Och det gäller även en del andra yrkeskriminella.Mikael_L skrev:
Skola, fritidsgård och sådant handlar om att stoppa nyrekrytering. Vuxen närvaro, där alla hjälps åt och inte sitter hemma vid tangentbordet och skriver "föräldraansvar".
Det är tyvärr så att trots att dödstraff inte är avskräckande utan tvärtom ökar risken för tex polisskjutningar kraftigt så minskar det inte för att man sänker straffen. Orsakerna är dels för låg uppklaringsprocent, dels att den som redan har ett livstidsstraff elelr dödstraff hängande över sig har ingen motivation att överlämna sig till rättvisan.Lostmoose skrev:
Det är det förebyggande arbetet man måste satsa på, samt att fälla fler.
Det gjorde det för att någon påstod att Sverige är de kriminellas Mekka, och jag hade mage att påpeka att kriminaliteten faktiskt är rätt låg i Sverige. Ber om ursäkt för det, men fakta är rätt viktigtR Rkarlsson skrev:
Redigerat: