483 101 läst · 2 312 svar
483k läst
2,3k svar
Stigens verkstadstråd!
”Epilog”
Efter tjuvtitten på min kommande julklapp inser jag att jag nog måste förmedla intrycket av dessa två böcker till er som är intresserad innan dom tar slut. Priserna på dessa två väldigt intressanta böcker är väldigt låga. Kostar som ett vanligt månadsmagasin. Bägge böckerna är inbundna med hårda pärmar och fyllda med intressant läsning.
Så är du det minsta intresserad av analog inhämtning av kunskap och idéer har jag bara ett råd. KÖP!!!!!!!!!!
Trevlig Helg!
Dag
Efter tjuvtitten på min kommande julklapp inser jag att jag nog måste förmedla intrycket av dessa två böcker till er som är intresserad innan dom tar slut. Priserna på dessa två väldigt intressanta böcker är väldigt låga. Kostar som ett vanligt månadsmagasin. Bägge böckerna är inbundna med hårda pärmar och fyllda med intressant läsning.
Så är du det minsta intresserad av analog inhämtning av kunskap och idéer har jag bara ett råd. KÖP!!!!!!!!!!
Trevlig Helg!
Dag
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Hur är det med förståelsen om man intebär en hejare på tyska. Klarar man sig med bara bilder?stigen skrev:”Epilog”
Trevlig Helg!
Dag
[bild]
[bild]
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 18 648 inlägg
Nånstans finns här ett skämt eggande (eggade?) bilder och att bara ha den för artiklarna. Men det skulle väl dragits igår, så jag låter bli.
I helgen är det ”Kulturverkstad” på Framsidan med svärdottern i full action!
”Cirkus” eller ”Kultur”, det ligger i generna!
Trevlig Helg!
Dag
Dag
Logga in
Skapa konto
”Cirkus” eller ”Kultur”, det ligger i generna!
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Trevlig Helg!
Dag
Dag
Hej @Beemaster!B Beemaster skrev:
En i kompisgänget har gått Konstfack, vi övriga är bara allmänt konstiga.
Men bilder och bildernas betydelse har vi alla gemensamt.
”En bild säger mer än tusen ord” gäller alltid!
Därför har jag alltid många bilder i Stigens verkstadstråd.
Dag
Flödesoptimering
Den ständiga kampen för att optimera utrymme och flöde i ”Snickerboa” har nu kommit till den del av verktygsskåpet där dom skärande handverktygen, stämjärn, skölpar och lockbettlarna hänger.
Många olika typer och storlekar av järnen gör att underhållet tar onödigt lång tid när järnen skall slipas och brynas.
Målet är att få en mer enhetlig verktygsuppsättning som alla passar in i samma arbetsflöde.
Ett annat mål är att minska antalet verktyg och få möjlighet att utnyttja halva utrymmet på skåpdörren till ”Något annat joilgt”!
Erfarenheten från optimering av mina batterimaskiner till två system, AEG-18v och Bosch 12v, för något år sedan har fallit mycket väl ut. Fungerar perfekt och sparar plats och tålamod.
Så efter många tankar och funderingar varvat med lite tester av olika järn så har jag startat med steg ett.
Alla Bahco järnen kommer att avyttras! Ett nytt märke kommer att anskaffas.
Fortsättning följer…………….
Dag
Den ständiga kampen för att optimera utrymme och flöde i ”Snickerboa” har nu kommit till den del av verktygsskåpet där dom skärande handverktygen, stämjärn, skölpar och lockbettlarna hänger.
Logga in
Skapa konto
Många olika typer och storlekar av järnen gör att underhållet tar onödigt lång tid när järnen skall slipas och brynas.
Logga in
Skapa konto
Målet är att få en mer enhetlig verktygsuppsättning som alla passar in i samma arbetsflöde.
Ett annat mål är att minska antalet verktyg och få möjlighet att utnyttja halva utrymmet på skåpdörren till ”Något annat joilgt”!
Erfarenheten från optimering av mina batterimaskiner till två system, AEG-18v och Bosch 12v, för något år sedan har fallit mycket väl ut. Fungerar perfekt och sparar plats och tålamod.
Så efter många tankar och funderingar varvat med lite tester av olika järn så har jag startat med steg ett.
Alla Bahco järnen kommer att avyttras! Ett nytt märke kommer att anskaffas.
Fortsättning följer…………….
Dag
Hej @roli!R roli skrev:
Ja många är det och många år har det tagit att få ihop dom. Alla har varit begagnade när jag har fått tag på dom. Loppmarknader och lite gåvor från olika personer gör att samlingen spretar rätt mycket. Många dubbletter och skiftande kvalitet. Lägger ut dom på Tradera efterhand som jag renoverar dom.
Två poster har redan gått. I slutändan kan det nog bli ett ”nollsummespel” när optimeringen är klar.
Dag