816 917 läst · 17 905 svar
817k läst
17,9k svar
Varför har ni inte vaccinerat er mot Covid-19 ?
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 969 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 969 inlägg
Tyvärr finns det människor i denna tråd som ignorerar vetenskap och fakta - och föredrar att blint tro på sina egna och andras fantasier och vanföreställningar…T Texan skrev:
Redigerat:
Att utveckla ett vaccin tar 10 kanske 15 år. Där har ingenting ändrats.BirgitS skrev:
Hur många allvarliga biverkningar och dödsfall är det från Vaccin? Procentuellt då alltså? Du är medveten att det är OFANTLIGT mycket mindre än av själva covid-relaterade dödsfall?T tank77 skrev:
Det va ett evigt tjatande om "man får inte ha avvikande åsikter i denna tråd" från personer som babblar om det stupalöst. Uppenbarligen får man ju det för du är ju här sprider din dynga.Blodsoppen skrev:Om det inte tidigare framgått i denna tråd så är ju huvudproblemet att det inte är tillåtet att ha andra åsikter i frågan, än dom som förs fram av statligt kontrollerade organ.
Det går ju inte ens att ha en diskussion med två olika tyckande. Det är lika infekterat som om någon skulle ha avvikande åsikter om judarna och andra världskriget.
Det är ju klart att jag kan skriva det. Men vad jag menar är art då bli kallad för att sprida dynga, antivaxxer, konspirationsteoretiker m.m.T Tommynorskens skrev:
Blodsoppen uttrycker nog bara en känsla man får när man ifrågasätter gängse uppfattning om Covidvaccinet, då det ska förklaras, bespottas och överbevisas från alla håll. Exempelvis ditt inlägg här.T Tommynorskens skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 969 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 969 inlägg
Det beror ju på vad man menar med utvecklingstid. Man har hållit på och utveckla mRNA-vaccin sen 90-talet så det är ju mer än 20 år men det gick ju fort att anpassa till ett nytt virus.Blodsoppen skrev:
Inte höll man på och utvecklade det första smittkoppsvaccinet i 10 år utan så fort man kom på idén att ha haft kokoppor skyddar mot att få smittkoppor så började man infektera folk med kokoppor.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Smittkoppor#Vaccination
Observera där under pågående utbrott. Alltså ingen tid alls.
Så man kan verkligen inte generalisera till 10-15 år.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 969 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 969 inlägg
Grova personangrepp? Vilka då? Är du fem år gammal som blir kränkt av minsta lilla, du kan inte ha det lätt i livet. Oj, det sista var väl ett grovt personangrepp då kanske enligt din måttstock.BirgitS skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 969 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 969 inlägg
Det har funnits personangrepp i tråden som moderatorn har ansett grova och tagit bort. Det har inget med min åsikt att göra. Du är ju bara tramsig.T tank77 skrev:
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 12 813 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 12 813 inlägg
En sak som brukar ta tid är att testa och det beror inte på att man måste testa så länge utan på att man måste ha ett visst antal personer som är beredda att testa och man måste ha en tillräckligt stor smittspridning för att testerna ska bli meningsfulla. Saknas det frivilliga så drar det ut på tiden. Är smittspridningen väldigt låg så ger testet inget av förklarliga skäl.Blodsoppen skrev:
Den har tron på att äldre vaccin testats under en längre tid och därför är säkrare är helt enkelt fel. Dels av de skäl som jag gett ovan och dels för att uppföljning inte sker 10-15 år efter, även om några tydligen tror det.
Med fler frivilliga kan man testa fler personer parallellt. Varför det skulle ge sämre resultat begriper jag inte.