711 598 läst · 11 004 svar
712k läst
11,0k svar
Allt om bilen
Medlem
· Västernorrland
· 10 887 inlägg
jo antagligen men troligen lär det gå bra utan. Har nog aldrig värmt nån sån där...Oftast lär de ju gå lätt innan det går att få isär dem också så hur man än gör lär man ju börja i den ändan.nino skrev:
Gasolvärmare brukar fungera till mindre delar tar lite längre tid. Det behöver oftast inte värmas upp till rödglödande för att få delarna att börja löpa.
Ett litet trick som hjälper ibland är att först värma det hett och sedan kyla ner det ganska snabbt med tex rostolja. Får man det bara att röra sig lite så brukar det gå att få att löpa med olja och tålamod.
Ett litet trick som hjälper ibland är att först värma det hett och sedan kyla ner det ganska snabbt med tex rostolja. Får man det bara att röra sig lite så brukar det gå att få att löpa med olja och tålamod.
Tack, men med extern länk (inte mitt material) tex. länkarna i mitt förra inlägg, vill ha dom så filmen blir klickbar(start/stop) här på sidan som förr. Som funktionen ovan texten här I redigeringsläge/skrivläge) med bild (infoga extern bild)Alfredo skrev:
nino skrev:
Blå hallen är mysigt. Särskilt med underkylt regn eller snöfall. Eller blåst och många minusgrader. Underligt nog inträffar alltid något av dom ovanstående när man måste fixa något ute vintertid.
Gjorde ett jobb i en grannby och han hade en 2 pelarlyft ute.
Åkte förbi en vinter och då hade han plastat in pelarna så det funkar säkert.
Funderat lite på det jag med men nog hade jag velat ha tak iaf
Åkte förbi en vinter och då hade han plastat in pelarna så det funkar säkert.
Funderat lite på det jag med men nog hade jag velat ha tak iaf
Ena bilmeken i byn (nåja han mekar när han vill) har ingen billyft, vintertid är det smörjgrop inomhus och sommartid är han utomhus på höga ramper, tror han har domkraft inbyggd med i rampen. Riktigt glidarkille =)nino skrev:
K Kurtivan skrev:
Allt mitt mekande och annat arbetande sker utomhus då jag helt saknar något som helst utrymme att vara i. Vid trevligt väder (den där ena dagen under vår,sommar tidig höst) så tycker jag om att vara ute o jobba.
Men det inträffar nästan alltid något som gör att jag måste gå ut och göra något när vädret är som värst och man bara vill sitta inne framför brasan.