Patrik440 Patrik440 skrev:
Fick en del snö här vid Vänern också.

Plogade mig fram till jobbet iaf.
[bild]

Å när jag kom hem fick det bli en sväng med traktorn.
[bild]
[bild]

/ Patrik
Ser ut som liknande snödjup som vi

AL9nZEViSlsSk5e0gtFiKPmqC4PgCtma_1lBEji2tto1lgeXWWpxOrvFcYUZewu31sz9t2YS2kzykZt6Uxk4oNy9IQjHefwYzmKKDx5JesE4DkCDUNnLr2yZFvhsDHUhAlkp8PuUv8fyAZYVR_sA4jxaaabUPM8mgIuNP3QAQmQSyBh-866y29Uyc07GZKW_TsKbcrV3vw7dsSH3XeIqTVcEl-Gt7Jt5k19tZzTHDtqr5b7PJwGKLn8MyqW0A764Ls1SY1ezFBAKN8zv3wWczGbBHKz97pMml4kEtP5T-mTSwpfqXvkkytRsdcOicU0IhZ4bqg0qNU4mGpa5R_vYwwX8vBoWaGs84zdgE_HpsNBpwhfYDa0q2LSG8Lc-FDXzLAz7TchW2RWZa6QI7e0B4RTin_sshcwuqKcSONj6I0aV55Y2yZxIsLrMGkWv8lCu7fchDPL8FBSfDdsgnYVonlMryCmomHZ8B5DWfF5XLcH42Wk18LXnO8J-7jnfM4HUN1-ZTMmDtp3UV-oxOUdFUDxPQuTEpisUsKMGli2r9kkJkQsTBOXOz9aHbxtUc8G9aXXC5-6HGF2XBN4KT8DifyAxk0_kCIDvp_sQO2-vHj6YRdo_AHWxtU0wHRJNZybclOQdXbE8k7DLskUdqi53gEUkLdFgviqRhJImd5nSWVVQ9dVd7UPDhqarcloufB5GG7ZV8kUvnTPDkzWOfQlmex2EzReI0kL3nMD40dlM52A-TVL3BmZ2RGzGOHOSHevXRQk9XwpTfrRYbrYvWR1yAA29aG0ujAGIfIsliAxqrRGWH297KTeqnAWIzRVeEzxE2SJZh86MJVs8wcEE0cZlqBVMjMBeSAACUoMbEUyebX-J64zQf9DSrp8XuIQtbI0MjY7en6xcuq14Ya5D3cqgIEHlcOiGHXdH0hK5v8wK7if9e02b7HOuU4lDPRiK-kTMIMW3hZf6svD99vRWeE2RUWez3VN3i0nnGz8S4AA=w1250-h938-no

• Gilla
Patrik440
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
Jag har däckmaskin i garaget, så det är praktiskt möjligt, men inget jag orkar.
Bakhjulsdrivet, så det sliter skapligt jämt iaf.
Har du helt odiffad axel så brukar höger bakhjul slitas mera. Fast det påverkas väl mest av hur tung högerfoten är.:D

Nä om man kör någorlunda normalt så brukar det ju slitas ganska jämnt.

Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Är det någon som vet någon bra återförsäljare av bilreservdelar (gärna i Tyskland eller inom EU iaf, har hittat flera i UK men det känns inte aktuellt) som har ett stort sortiment?

Jag har slitit ut kopplingspedalgummit på min Mondeo - 15 och Ford ska ha över 500 spänn för ett nytt.. :dizzy:

Har kollat på de vanliga (autodoc, trodo, etc) men det är ingen som har. Ebay och Amazon verkar bara ha universalgummin och det känns ju som marginellt troligt att de sitter bra...
åk till nån skrot

M maria01 skrev:
åk till nån skrot
Har kollat bildelsbasen, men där fanns ingen... :thinking:

Isakare Isakare skrev:
Kompis gjorde nått liknande, lämnade bilen på Essingeleden och gick till Fridhemsplan käkade via Essingeöarna.
jag mins att jag fick använda alviksbron till att komma hem

doms som inte vett så det bara en cykelväg :rofl:

• Gilla
Isakare
  • Laddar…
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Har kollat bildelsbasen, men där fanns ingen... :thinking:
ja sånt har dom bara på plocka själv det är inget dom lägger nån tid på sälja på nätet ta med nå cafebröd som betalning

N Niq skrev:
Har du helt odiffad axel så brukar höger bakhjul slitas mera. Fast det påverkas väl mest av hur tung högerfoten är.:D

Nä om man kör någorlunda normalt så brukar det ju slitas ganska jämnt.
Öppen, gasar gärna på, men antispinsystemet verkar fördela ganska jämt.

M maria01 skrev:
ja sånt har dom bara på plocka själv det är inget dom lägger nån tid på sälja på nätet ta med nå cafebröd som betalning
Alla de plocka själv skrotar jag varit på vill ha pengar.

DennisCA DennisCA skrev:
Alla de plocka själv skrotar jag varit på vill ha pengar.
för ett pedal gummi?

Ja beroende på hur mycket dom tror det är värt kan du få det för 1-10 euro eller t.om. gratis. Men ingen jag vet om vill ha kaffebröd eller dylikt som betalning. En bullalängd kostar väl ändå 50-60 kr skulle jag tro så lika gärna ge dom 50kr.

nino nino skrev:
Hur ser det ut I Stockholm nu, har det smält bort eller är mycket kvar?
precis nu på kvällen en vecka senare ser jag för första gången en traktor som väger mer än 2ton. Fortfarande 0,5m snö på de flesta trottoarer här i kvarteren. Bilar kan inte mötas osv. Men 500m bort är det plogat och fint….

MathiasS MathiasS skrev:
precis nu på kvällen en vecka senare ser jag för första gången en traktor som väger mer än 2ton. Fortfarande 0,5m snö på de flesta trottoarer här i kvarteren. Bilar kan inte mötas osv. Men 500m bort är det plogat och fint….
Är inte avundsjuk på snöröjarna där...

M maria01 skrev:
Finns det ännu skrotar där man får plocka själv?
Tycker att allt bara är bildemonteringar som plockar bort det dom kan få lite pengar för och sedan skickar resten till återvinning.

N Niq skrev:
Tycker att allt bara är bildemonteringar som plockar bort det dom kan få lite pengar för och sedan skickar resten till återvinning.
några finns nog kvar

problemet var mycket olyckor med dom och när metal priserna steg så var det inte lika lönsamt längre
jag som ung jobbade på en

annars rekomendera att köpa några nya värkar inte var dyrt

https://www.amazon.de/s?k=ford+mond...ord+mondeo+break+pedal,aps,156&ref=nb_sb_noss

j.f.s
N Niq skrev:
Här finns ett företag där du plockar själv: https://delplocken.se/

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.