711 598 läst · 11 004 svar
712k läst
11,0k svar
Allt om bilen
En kille här hade också det , bultad i enK Kurtivan skrev:
kraftig järnram och han tyckte det funkade
bra.
Så hög bock kan ju bli intressant att köra upp på. Men det är en enorm skillnad redan om man får upp bilen så man kan skruva i hjulhusen stående. Då ryms man att sitta på knä eller en låg pall under bilen också. Mycket bekvämare än att ligga på ett liggunderlag direkt på grusetgalento skrev:
Nu är släpet ihop igen, har inte provbackat men det funkar nog nu.N Niq skrev:
Tipset här ovan funkade rätt bra och jag slipper noppa ögonbrynen på ett tag och luggen är ännu längre bak nu...
Var lite snabb med rostoljan så sprayade innan jag fick bort lågan.
Blir hastigt intressant om oljan tar eld och det far ner i burken.nino skrev:
Bra att det lyckades
Ja för tusan , ligga på rygg är ingen höjdare. Jaha du har en så hög bock , en sån skulleN Niq skrev:
helt klart vara värt att fundera på
Nä jag har inte. Svärfar hade en den finns nog kvar men är ganska invuxen och inte så mycket använd sedan han dog. Skulle vilja flytta den hem men det är inte helt lätt när det är flera delägare på allt som blev kvar. Frun är inte så pigg på att ha den på gården heller.
Sen skruvar jag inte så mycket med bilar heller mera. Gör bara det jag måste på min egen bil. Ju nyare bilarna blir desto mindre kan man göra själv. Rost är det sista jag vill laga så brukar byta bil i tillräckligt god tid för att slippa det.
Ganska enkelt att bygga egentligen men blir ju en viss kostnad förstås.
Sen skruvar jag inte så mycket med bilar heller mera. Gör bara det jag måste på min egen bil. Ju nyare bilarna blir desto mindre kan man göra själv. Rost är det sista jag vill laga så brukar byta bil i tillräckligt god tid för att slippa det.
Ganska enkelt att bygga egentligen men blir ju en viss kostnad förstås.
Hade 2 pelar lyft i mitt garage med 250 takhöjd, fick göra hål i taket för den ena pelaren som hade motor.
Lagom att hissa upp en vanlig bil för att meka vid hjulen. Under åkte jag runt på en nerkapad kontorsstol, inte optimalt, men bättre än ingenting.
Märkligt nog har jag hundratals bilder från garaget, men inte en enda där lyften är med !!!
Tror det finns en bild i husprospektet, ska leta fram den.
Lagom att hissa upp en vanlig bil för att meka vid hjulen. Under åkte jag runt på en nerkapad kontorsstol, inte optimalt, men bättre än ingenting.
Märkligt nog har jag hundratals bilder från garaget, men inte en enda där lyften är med !!!
Tror det finns en bild i husprospektet, ska leta fram den.