T
ClasseClas
T tunellm skrev:
Sitter och kollar runt efter en Kap/Ger-såg och snubblade över den här, i mina ögon verkar den ju helt briljant eftersom man även kan klyva med den, är det något jag missar? Någon som har en (eller liknande modell?):
[länk]
Jag har en DW 743, en generation tidigare än den här:
https://www.bauhaus.se/kap-gersag-dewalt-dw743n-qs-1550w
1160040a_2.jpg

Den är "roligare" än den Makitan du länkade till.

T
ClasseClas ClasseClas skrev:
Jag har en DW 743, en generation tidigare än den här:
[länk]
[bild]

Den är "roligare" än den Makitan du länkade till.
Se där! Har inte kollat allt för mycket på kap/ger-sågar innan men känns ju väldigt smart att man kan göra sådär. Vad betyder ”roligare”? :)

ClasseClas
T tunellm skrev:
Se där! Har inte kollat allt för mycket på kap/ger-sågar innan men känns ju väldigt smart att man kan göra sådär. Vad betyder ”roligare”? :)
I och med att det är en vändsåg så blir funktionerna mer dedikerade, antingen har du en klyvsåg med bra överblick eller en kap/ger med bra överblick. Speciellt är sågbordet större med vändsågen.

Även Makita har en vändsåg, https://www.makita.se/product/lf1000.html
LF1000_C2L0.jpg

• Gilla
tunellm
  • Laddar…
Jag sitter på en sådan som du först länkade till, det ända jag tycker är tråkigt med den är att man inte kan kapa breda reglar, tror det tar stopp vid 120 om jag minns rätt. Annars toppenmaskin!

• Gilla
tunellm
  • Laddar…
Rameaunster Rameaunster skrev:
Jag sitter på en sådan som du först länkade till, det ända jag tycker är tråkigt med den är att man inte kan kapa breda reglar, tror det tar stopp vid 120 om jag minns rätt. Annars toppenmaskin!
Tycker även att det blir rent ut sagt svårt att gera lister mm då sikten är väldigt skymd.

• Gilla
tunellm
  • Laddar…
T
Tack för er feedback, lutar åt att köpa en normal kap/ger med ett sånt sågbord. Det lilla jag behövt klyva hittills har gått utmärkt med cirkelsåg + anhåll eller rent av sticksågen :)

En flipper är tänk när du gör dörr och fönsterfoder.. dom har en tendens att dö om du klyver 3st 2x4 till 2x2

• Gilla
tunellm
  • Laddar…
P
Makita släpper en sån här liten såg..
Va det inte diskussion om det här för ett tag sedan om en sådan?
även Dewalt kommer med en såg ja (y):)

• Makita mini såg i svart och turkos med märkesnamnet synligt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
john.h och 2 till
  • Laddar…
P pleqtiz skrev:
Makita släpper en sån här liten såg..
Va det inte diskussion om det här för ett tag sedan om en sådan?även Dewalt kommer med en såg ja (y):)
Det var precis en sådan jag och frugan pratade om i helgen. Har du en länk eller modellbeteckning?

copy&paste av dom röda ^^

Folks; en kompis råkade buda på en 40v maskin å vann. Tack vetandes de va just en 40v maskin. Kan han använda 18v batterier på den?

Dum fråga. Eller?

P pianist skrev:
Folks; en kompis råkade buda på en 40v maskin å vann. Tack vetandes de va just en 40v maskin. Kan han använda 18v batterier på den?

Dum fråga. Eller?
Passar ej.

• Gilla
Mazen och 1 till
  • Laddar…
K
Enda mixen av 18v och 40v systemet som finns idag är att 40v batterierna går att ladda i 18v laddarna. Med en adapter dock

K kniv skrev:
Enda mixen av 18v och 40v systemet som finns idag är att 40v batterierna går att ladda i 18v laddarna. Med en adapter dock
Tvärt om :)

Makita batteriladdare och två batterier på arbetsbänk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.