K
P pleqtiz skrev:
Makita släpper en sån här liten såg..
Va det inte diskussion om det här för ett tag sedan om en sådan?
även Dewalt kommer med en såg ja (y):)
Nån som vet var man kan hitta en sån här och vad det är. Grensåg?
Vill haa,:devilish:

Edit: oj, fick visst inte med fotot.
 
K
J john.h skrev:
Tvärt om :)

[bild]
Ah så var det. Bra! Har inte sett behovet av 40v själv så har inga sånna
 
  • Gilla
john.h
  • Laddar…
A Ajsomfan skrev:
Nybörjare här, måste börja samla på mig lite batterimaskiner, då min 6 år gamla fxa känns trist.

Tänkte att jag ska satsa på makita 18v.
Hittat detta som startpaket: [länk]

Är det ett ok paket? Det är Lite klurigt med deras modelbeteckningar osv.

Sen komplettera med multitool, slipmaskin, tigersåg och vinkelslip.
Det är instegsmaskiner, skulle nog skippat och gått på en rejälare borrmaskin
 
  • Gilla
TCG och 1 till
  • Laddar…
Snailman
A Ajsomfan skrev:
Nybörjare här, måste börja samla på mig lite batterimaskiner, då min 6 år gamla fxa känns trist.

Tänkte att jag ska satsa på makita 18v.
Hittat detta som startpaket: [länk]

Är det ett ok paket? Det är Lite klurigt med deras modelbeteckningar osv.

Sen komplettera med multitool, slipmaskin, tigersåg och vinkelslip.
Jag köpte nåt sånt paket för 12 år sedan från USA tror jag, borrmaskin skruvdragare vinkelslip cirkelsåg tigersåg och lampa och två batterier. Men är väl inne på tredje borrmaskinen nu, men jag skulle säga att kör på paketet och när borrmaskinen ger upp köper du en bättre borrmaskin, jag köpte typ fler likadana.

Jag har använt borrmaskin cirkelsåg och skruvdragare mest, allt utom borrmaskinen använder jag fortfarande.
 
A Ajsomfan skrev:
Nybörjare här, måste börja samla på mig lite batterimaskiner, då min 6 år gamla fxa känns trist.

Tänkte att jag ska satsa på makita 18v.
Hittat detta som startpaket: [länk]

Är det ett ok paket? Det är Lite klurigt med deras modelbeteckningar osv.

Sen komplettera med multitool, slipmaskin, tigersåg och vinkelslip.
Sånna finns i mängder både på Blocket och Facebook Marketplace om du vill spara en slant. Många av dem knappt använda.
 
  • Gilla
hobbs
  • Laddar…
Och på tradera.
Där kan du själv välja vad du är beredd att betala.

//AA
 
H
S saiter skrev:
Och på tradera.
Där kan du själv välja vad du är beredd att betala.

//AA
Upplever att det knappt går att köpa begagnad makita på tradera. Nästan nypris för 2år gamla maskiner utan garanti.
 
  • Gilla
H_kan@88 och 2 till
  • Laddar…
H halj skrev:
Upplever att det knappt går att köpa begagnad makita på tradera. Nästan nypris för 2år gamla maskiner utan garanti.
Javisst, är väl inget konstigt att man kränger iväg det gamla när garantin gått ut om man i princip kan få tillbaka pengarna? Om du eller nån annan hellre köper begagnat än nytt är det ju upp till er.
 
JanneJanne123
Tror inte det var säljarnas beteende han ifrågasatte…
 
  • Gilla
H_kan@88 och 3 till
  • Laddar…
K
F fribygg skrev:
Javisst, är väl inget konstigt att man kränger iväg det gamla när garantin gått ut om man i princip kan få tillbaka pengarna? Om du eller nån annan hellre köper begagnat än nytt är det ju upp till er.
Låter ju helkonstigt att kränga iväg det gamla bara för att garantin har gått ut. :thinking:
 
K K. L skrev:
Låter ju helkonstigt att kränga iväg det gamla bara för att garantin har gått ut. :thinking:
Tja, ett billigt verktygsägande blir det ju om man säljer för i princip samma pengar man betalat när man använt verktygen ett par år och chansen att köpa nytt med garanti ökar ju om man är likvid på verktygskontot;)
 
Tack för svar allihop .
 
H
F fribygg skrev:
Javisst, är väl inget konstigt att man kränger iväg det gamla när garantin gått ut om man i princip kan få tillbaka pengarna? Om du eller nån annan hellre köper begagnat än nytt är det ju upp till er.
Va? Syftade till att köparna är idioter som inte ens kollar prisjakt innan de budar.
 
  • Gilla
Guzzi
  • Laddar…
Kan ju vara så att man som företagare byter maskiner efter 2år...
Maskinerna är ju så "billiga" så dom skrivs av direkt, även om det kanske inte är helt rätt att göra så, man använder maskinen 1-2år, köper en ny och säljer den gamla privat
 
  • Gilla
Johannes Carlsson
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.