K
Nu har jag bestämt mig för att det blir en Makita DTW 300Z. De finns för knappt 2000:-

Men nån som vet om det brukar vara bättre priser på Makita under Black Friday.
Jag vill ju inte beställa nu om det kan bli rea på den om två veckor.
 
T
K K. L skrev:
Nu har jag bestämt mig för att det blir en Makita DTW 300Z. De finns för knappt 2000:-

Men nån som vet om det brukar vara bättre priser på Makita under Black Friday.
Jag vill ju inte beställa nu om det kan bli rea på den om två veckor.
Enligt Prisjakt så sjönk den en del i fjol under Black Friday så den kan säkert göra det igen. Tydligen var den även rätt billig för bara någon vecka sen.

I övrigt kan jag varmt rekommendera prisjakts app för exakt den här saken använder den själv rätt flitigt :)
 
  • Skärmdump av en app som visar prisutveckling för en Makita DTW300Z slagdragare utan batteri.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
hobbs och 3 till
  • Laddar…
K
Nu är 300:an invigd, blev två bilar av bara farten.
:love::love::love:
Känns som att skära i smör med en varm kniv.
Vad dumsnål man är, varför har jag inte köpt en sån här tidigare.
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 6 till
  • Laddar…
Funderar på en tigersåg, ej original. Hur fungerar det med batterierna, är det risk att det inte finns något underspänningsskydd i sådana verktyg eller sitter det kanske i Makitas batteriet?
 
M Mjolnir skrev:
Reklamerade den genom Bauhaus då garantin är kvar så får vi se vad de säger.
Fick svar från deras avdelning att "kolmaskiner blir varma och slagskruvdragaren är till för att kanske dra en 10 skruv och vila, den ska inte gå konstant då blir den extremt het" - svarade att det inte var så när jag köpte den trots att jag snickrade en altan och drog bultar konstant men han stod fast vid att det inte är fel på den. Jävligt dryg och stroppig var han också.

Om han har rätt, hur kommer det sig att den aldrig blev så varm förut?
 
Redigerat:
M Mjolnir skrev:
Fick svar från deras avdelning att "kolmaskiner blir varma och slagskruvdragaren är till för att kanske dra en 10 skruv och vila, den ska inte gå konstant då blir den extremt het" - svarade att det inte var så när jag köpte den trots att jag snickrade en altan och drog bultar konstant men han stod fast vid att det inte är fel på den. Jävligt dryg och stroppig var han också.

Om han har rätt, hur kommer det sig att den aldrig blev så varm förut?
Du kan ju be han visa vart det står den begränsningen…
Troligen så är kolen slitna/smutsiga och inte ger lika bra kontakt, därför den blir varm. Jag har också en äldre kolvariant som gått hårt och länge men inte fått att bli direkt varm. Kolla även om den fläktar runt luft från motorn?
 
L Lovan83 skrev:
Du kan ju be han visa vart det står den begränsningen…
Troligen så är kolen slitna/smutsiga och inte ger lika bra kontakt, därför den blir varm. Jag har också en äldre kolvariant som gått hårt och länge men inte fått att bli direkt varm. Kolla även om den fläktar runt luft från motorn?
Han har redan skickat tillbaks den, ja det ventilerar från den när man trycker in knappen. Jag sa att jag kör skiten ur den i mina projekt så får vi se hur långt den håller.
 
Ingen som hittat nåt bra pris på dtw300z ?
 
  • Gilla
john.h
  • Laddar…
nino nino skrev:
Ingen som hittat nåt bra pris på dtw300z ?
Toolab, proffsmagasinet och amazon verkar vara billigast med sina 1940kr
 
@nikasp Är du fortfarande nöjd med kylväskan? :)
 
  • Gilla
nikasp
  • Laddar…
P Prodigys skrev:
Toolab, proffsmagasinet och amazon verkar vara billigast med sina 1940kr
Ja men 5% var lite dåligt tycker jag, då får det vara
 
nino nino skrev:
Ja men 5% var lite dåligt tycker jag, då får det vara
Köp den hos Hornbach och använd prisgaranti mot Amazon eller Toolab (1939kr)
Då får du den lite billigare.
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
H HM2020 skrev:
Köp den hos Hornbach och använd prisgaranti mot Amazon eller Toolab (1939kr)
Då får du den lite billigare.
Ja jag såg det och tänkte skriva det här precis, 1745 kommer den väl ner i då
 
  • Gilla
HM2020
  • Laddar…
nikasp
hobbs hobbs skrev:
@nikasp Är du fortfarande nöjd med kylväskan? :)
Den är grymt bra och används regelbundet på semester och till och från torpet. Ska nog skoja till det med glass efter träning av knattefotbollslaget till våren, använder aldrig frysfunktionen annars.
 
nikasp nikasp skrev:
Den är grymt bra och används regelbundet på semester och till och från torpet. Ska nog skoja till det med glass efter träning av knattefotbollslaget till våren, använder aldrig frysfunktionen annars.
Kul att du är nöjd! Den dyker upp till diskussion här hemma ibland, men vi har inte slagit till ännu.. Funkar det bra med batteridriften?
 
  • Gilla
nikasp
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.