284 102 läst · 1 041 svar
284k läst
1,0k svar
Fiskalsgatan - ett ständigt pågående projekt
Det ligger ett gäng bilder i mobilen och väntar på att laddas upp. Några är ju riktigt trevliga att se tillbaks på, som denna!
Taket är nu återställd där det tidigare var en skorsten. Det blev riktigt bra, även om det rent objektivt är tveksamt att det går att räkna hem projektet. Men gästrummet får en bättre golvyta och skjutdörr, det hade inte varit möjligt annars.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Taket är nu återställd där det tidigare var en skorsten. Det blev riktigt bra, även om det rent objektivt är tveksamt att det går att räkna hem projektet. Men gästrummet får en bättre golvyta och skjutdörr, det hade inte varit möjligt annars.
Har också hunnit få leverans av materialer till uterummet. Skönt att få det hemkört istället för att åka och hämta efter behov som jag brukar göra. Blev positivt överraskad att allting fanns i lager och levererades, även om det enligt hemsidan var slut i lager.
Men jag blir ju lite ledsen när jag tittade på trallen. Det är bara ett fåtal plank, varför sätter man inte någon form av skydd runt plastbanken? Tydliga och djupa märken på 4 av 15 plank och flera skador sen bilderna nedan. Vem vill lägga en sån planka liksom?
Logga in
Skapa konto
Men jag blir ju lite ledsen när jag tittade på trallen. Det är bara ett fåtal plank, varför sätter man inte någon form av skydd runt plastbanken? Tydliga och djupa märken på 4 av 15 plank och flera skador sen bilderna nedan. Vem vill lägga en sån planka liksom?
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Hmm. Sådär ska den inte låta, och absolut inte lukta bränt. Vad är det som hänt med den? Kolen? Är det värt att fixa eller bara slänga?
irriterande nog den andra maskinen som går sönder denna sommar.
irriterande nog den andra maskinen som går sönder denna sommar.
Logga in
Skapa konto
I somras åkte vi till Skottland, tredje försöket och äntligen kom vi iväg. Varför detta intresse för Skottland, att vi försökt resa dit inte mindre än 3 gånger? Var det för whiskeyn och det vackra landskapet?
Logga in
Skapa konto
Inte riktigt, min sambos pappa kommer från Skottland men på grund av pandemin hade vi inte haft möjlighet att åka dit och besöka dem ännu, trots att Kasia och jag varit ett par i 3 år. Videosamtal i all ära, men det är inte riktigt samma sak som att träffa föräldrarna "på riktigt".
Livet går ju trots allt inte bara ut på att bygga hus, utan även att bygga relationer och livet. Så fint att äntligen fått fördjupa banden mer hennes familj.
Redigerat:
Ännu en bild från lite tidigare, drygt en månad sen, när man ska jobba lite på kvällen och plötsligt är det mörkt och klockan är tjugo i tio. Och man står på byggställningen och funderar på hur bra man är på att planera… Men vackert är det, varför byggde vi inte en terrass på taket?
Nu är det istället dyngmörkt redan strax efter halv åtta, och mina batteridrivna lampor från Amazon var trasiga och reklamerades
Logga in
Skapa konto
Nu är det istället dyngmörkt redan strax efter halv åtta, och mina batteridrivna lampor från Amazon var trasiga och reklamerades
Redigerat: