4 362 068 läst · 32 081 svar
4362k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Den tanken slog mig också. Men det här gick också bra. Enda är att gubbarna på sågverket skulle troligen mörda mig om dom bara visste. Blir dock en jvla massa spill. Men nu får det kapas upp och eldas för att hålla lite värme i vinter.richardtenggren skrev:
Nu händer det grejor!
Två dagars montering, på måndag hoppas vi att det är så pass klart så dom kan komma o mäta för bänkskiva!
Två dagars montering, på måndag hoppas vi att det är så pass klart så dom kan komma o mäta för bänkskiva!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 5 211 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 5 211 inlägg
Jag tycker Ballingslöv har fin stil på köken. Det där kommer se jättefint ut färdigt. Vad blir det för bänkskiva?Lexington skrev:
Har ni friskluftsventil i köket?
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 590 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 590 inlägg
Bänkskivan blir någon komposit som liknar någon beige-grå kalksten, fråga inte vad den heter Ska tåla allt!S sinuslinus skrev:
Suttit en ventil där innan men igensatt.
När vi flyttade in i huset va det dåligt med ventilation överallt, tagit upp en i varje rum nu, tyckte dock det va dumt i köket men frun insisterade!
Redigerat:
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 590 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 590 inlägg
Jag tänkte mer på ordningen, men har nog inte funderat så mycket på det. I de fall jag monterat kök innan har ju golvet redan varit där så.Lexington skrev:
Har inte bestämt själv hur jag ska göra, vi kör ju på massivt trägolv, så det känns smidigast att lägga det innan stommarna är på plats. Sen kanske jag inte lägger det under stommarna, utan kör på plyfa där för att få samma nivå.
Hur mycket har ni flyttat ut köket? Tänkte flytta ut vårt ca 100
Hur kommer det bli runt fönstren? Ser ut som att skåpen redan täcker för. Kommer ni åt att fodra osv? (..och att öppna fönstren ens? Bilderna kanske förvirrar mig på nåt sätt? )
Jag fifflade dit en variant av lösning på problemet med att kondensvatten från värmepumpen gärna vill hitta in i krypgrunden.
Inte så snyggt dessvärre men enkelt och billigt. Hoppas nu bara att det går som jag tänkt. Annars får jag väl göra om och göra rätt.
Logga in
Skapa konto
Inte så snyggt dessvärre men enkelt och billigt. Hoppas nu bara att det går som jag tänkt. Annars får jag väl göra om och göra rätt.