394 192 läst · 1 315 svar
394k läst
1,3k svar
Villa Ramnemark 2.0, Nytt hus och nya projekt
Bedömt alla trådar man ser om det både här och i solcellsforum/-grupper är det precis så, priserna har ökat rätt kraftigt senaste tiden.N NoiseMaker skrev:
Nu räcker det med diskussioner om hur dyrt det är med solceller, det gör varken till eller från. Innan det ens är ett alternativ så ska huset ev byggas ut och bytas tak.Jonatan79 skrev:
Nu är all el fixad i bägge köksväggar. Nu ska vi börja tömma vardagsrummet och gå på det. Vatten och avlopp kvar i köket men sen kan man börja stänga golvet
Skit snyggt, men en el snubbe till en annan. En fråga varför sätter man så in i nordens med så många apparatdosor för vid dörren? Har en bekant som har 6 vriddimmrar i rad hemma och man mår ju dåligt av att bara se det. Så lite enligt mitt tycke är så clean som möjligt. . En undring bara
Har du bara en lampa i taket?K _Fredrik_ skrev:
Det är ingen dörr utan en öppning hela vägen upp.
Vi har spottar i taket, spottar över bänkskiva, bänk/skåpsbelysning, fönstersmygsspottar, lampa över köksbordet och markis.
Jag föredrar vanliga 1-pol brytare istället för massvis med kron-brytare. Speciellt när det ska in en massa puckar
Om man vill ha ”så lite som möjligt” så behöver man ju inte göra om elen? Den var ganska minimal på 50-70 talet
En hel helg utan att renovera, det var längesedan. Vi tömmer vardagsrummet och idag har jag lagt om slingan till gräsklipparen och hjälpt frugan att gräva bort ogräset vid uterummet. Har använt det vi grävde bort för att jämna ut där vi tagit bort buskar och har även sått nytt gräs. Det blir en sandlåda, två pallkragar att odla i och sen ev blir studsmattan där. Sen blir det singel så vi slipper rensa ogräs
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Redigerat:
Lagt markduk, byggt sandlåda, lagt ut pallkragar och beställt 9 ton singel.
Har även kört en sväng och lämnat soffan hos ett par vänner medans vi renoverar
Har även kört en sväng och lämnat soffan hos ett par vänner medans vi renoverar
Det blev en liten paus över midsommar med tvingad ledighet. Småländska skärgården med ett femtiotal vänner till familjen. Här skulle man kunna bo
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto