Tveksamt om det uppfyller tillgänglighetskraven på bottenvåningen. Det måste ju finnas en separat plats för dygnsvila ("sovrum"), och i badrummet ska det finnas plats för rullstol och medhjälpare på varsin sida av toalettstolen, t.ex.
Är det inte så att det måste finnas plats för ett sovrum på entréplan om någon skulle bli handikappad? Jag tänkte att kontoret kunde göras om till sovrum i så fall. (Men det rummet kanske borde ha varit något större i fall man skulle vilja ha en dubbelsäng där som står där helt symetiskt.)B b8q skrev:
Jag har funderat över det där med handikappsanpassade badrum och toaletter. Jag har kollat lite i denna, men jag vet itne om jag tolkar den rätt. Någon som kan klargöra vad som gäller? Jag trodde det räckte med att man kan vända med en rullstol på toaletten i entréplan. Vet inte om jag tänkt helt fel eller om det räcker med at flytta minihandfatet?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag tycker nog detta hus är snyggare, men har sämre planlösning.
https://hobbyarchitect.wixsite.com/architect/summer-dream
https://hobbyarchitect.wixsite.com/architect/summer-dream
Tänker mig att huset skulle passa på denna tomt som var till salu för ett tag sen. Riva huset, stugan till höger och bastuhuset, men behålla stugan till vänster och båthuset.
https://www.google.com/maps/place/Hemviksvägen+6,+139+90+Värmdö/@59.3519254,18.6275658,245m/data=!3m1!1e3!4m5!3m4!1s0x46f57bf09af2d4b7:0x9f2e073e3d56f3c2!8m2!3d59.3519254!4d18.6286601
PS. Varför tycker jag inte vass är snyggt? Känns som man borde tycka om det, det är ju natur och så, men det är nåt som stör mig. Fler som känner så?
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
https://www.google.com/maps/place/Hemviksvägen+6,+139+90+Värmdö/@59.3519254,18.6275658,245m/data=!3m1!1e3!4m5!3m4!1s0x46f57bf09af2d4b7:0x9f2e073e3d56f3c2!8m2!3d59.3519254!4d18.6286601
PS. Varför tycker jag inte vass är snyggt? Känns som man borde tycka om det, det är ju natur och så, men det är nåt som stör mig. Fler som känner så?
Logga in
Skapa konto
Jodå. Men knappast speciellt konstruktiv sådan. Jag letar själv efter ett annat hus och skulle inte vilja bo i "ditt" ens om jag fick det gratis. Däremot skulle jag bli salig i det pågående "slottsbygget" med två källarvåningar. Ett helt fantastiskt vackert hus, helt enkelt.
Du frågade, jag svarade.
Pussy
Du frågade, jag svarade.
Pussy
Eh... Vilket slottsbygge mad två källarvåningar?P Pussy Galore skrev:Jodå. Men knappast speciellt konstruktiv sådan. Jag letar själv efter ett annat hus och skulle inte vilja bo i "ditt" ens om jag fick det gratis. Däremot skulle jag bli salig i det pågående "slottsbygget" med två källarvåningar. Ett helt fantastiskt vackert hus, helt enkelt.
Du frågade, jag svarade.
Pussy
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 12 668 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 12 668 inlägg
Det är svårt att få en klar bild av fasaden, men den ser extremt symmetrisk och stel ut. Ungefär som en kontorsbyggnad på 70-talet, fast med lite större fönster. En steril byggnad på 700kvm på den tomten känns i min värld helfel. Jag föredrar om byggnaden tar hänsyn till terrängen.
Ok. Som jag skrev på hemsidan så ska jag rita huset mer i detalj sen och jag tänkte jag att huset ska ha material och färger som detta.Fairlane skrev:
Det är för det ska finnas plats för 6 dm klädhängare.joakim_j skrev:
Och anledningen till att det blir så avlånga rum på övervåningen är för att jag ska få plats med öppen spis och stor tv (som är mitt framför sofforna) på ett snyggt sätt. På hemsidan kan man se att vill man ha större sovrum finns detta alternativ.
Medlem
· Blekinge
· 10 417 inlägg
Ännu ett exempel på hur någon förvanskar ett fint område med brutalarkitektur. Känsla för omgivning stavas annorlunda. Och här kommer den konstruktiva delen av kritiken: Låt bli.