406 628 läst · 2 268 svar
407k läst
2,3k svar
Makita-klubben (för nördar)
Ja, Dewalten ser bra ut. Är det dcn692p2 du har?T Ejmelie skrev:
Hade gärna sett en motsvarighet från Makita så man kunde köpa en naken och inte behöva ytterligare ett batterisystem.
T
Tovin
Hobbysnickare
· Stockholm
· 1 244 inlägg
Tovin
Hobbysnickare
- Stockholm
- 1 244 inlägg
Stämmer bra. Jag köpte min naken. Hittade en begagnad laddare och batteri på tradera. Räcker med två 4.0 ah batterier. De räcker en evighet till pistolerna.A Amrich skrev:
Jag behöver två till 5ah batterier och gärna en dubbelladdare. Laddpaketen är ganska dyra och det brukar ”löna” sig att välja ett paket med verktyg där batterier följer med. Någon som har något tips?
Jag har slagskruvdragare, borrskruvdragare, multiverktyg och häcksax så det behövs inte.
Jag har slagskruvdragare, borrskruvdragare, multiverktyg och häcksax så det behövs inte.
Borrhammare? Cirkelsåg? Sänksåg? Sticksåg?A Amrich skrev:
Kom gärna med konkreta exempel där det ingår 2x5ah batteri till ett vettigt pris så är jag öppen för det mesta!K kniv skrev:
Jag är lite sugen på den lilla cirkelsågen Dss501. Jag har redan en nätdriven av större modell. Hur fungerar den för 45mm tjockt virke? Att den klart djupet vet jag men är det att plåga den för mycket att använda den när man ska kapa upp ett större antal 45mm reglar?
Verktygstokig
· Västerbotten
· 647 inlägg
Är det nån som har tips på en liten Makita motorsåg, typ till sly och kvistar......ska röja bort lite sly från stugan och ids inte släpa runt motorsågen i slänten
Jag köpte den i vintras för 1350:- och har använt den under våren för att bygga en lekstuga med 45x70 reglar, ytterpanel och råspont. Till det har den fungerat utmärkt. Det är min första cirkelsåg så jag har inte så mycket att jämföra med.A Amrich skrev:Kom gärna med konkreta exempel där det ingår 2x5ah batteri till ett vettigt pris så är jag öppen för det mesta!
Jag är lite sugen på den lilla cirkelsågen Dss501. Jag har redan en nätdriven av större modell. Hur fungerar den för 45mm tjockt virke? Att den klart djupet vet jag men är det att plåga den för mycket att använda den när man ska kapa upp ett större antal 45mm reglar?
Var fan det sjukaste jag hört! Inte är vi dina privata researchers för att du är för lat för att ens gå in på Makitas hemsida och lägga några futtiga minuter på att kolla själv! Det är fan det minsta man kan begära, att man åtminstone kollar lite själv.A Amrich skrev:
Vi delar gärna råd och erfarenheter här i forumet, och tipsar om lämpliga maskiner när folk har ett behov eller en uppgift att göra - som dom då beskriver. Men en uppmaning om att leta fram massa olika förslag till ”vettigt pris” (vad är det för dig - garanterat inte samma som för mig eller andra). Du har ju inte ens bemödat dig med att skriva vad för spänning du vill ha!
Nä där går fan gränsen!
Värst vad herrn gick igång!K kniv skrev:Var fan det sjukaste jag hört! Inte är vi dina privata researchers för att du är för lat för att ens gå in på Makitas hemsida och lägga några futtiga minuter på att kolla själv! Det är fan det minsta man kan begära, att man åtminstone kollar lite själv.
Vi delar gärna råd och erfarenheter här i forumet, och tipsar om lämpliga maskiner när folk har ett behov eller en uppgift att göra - som dom då beskriver. Men en uppmaning om att leta fram massa olika förslag till ”vettigt pris” (vad är det för dig - garanterat inte samma som för mig eller andra). Du har ju inte ens bemödat dig med att skriva vad för spänning du vill ha!
Nä där går fan gränsen!
Om du bemödat dig med att verkligen läsa vad jag efterfrågar inser du att det var i onödan.
Jag behöver som sagt batterier och vissa paket med verktyg gör att man kan göra en riktigt bra deal och nästan få batterierna ”på köpet” medan det på andra paket inte finns några slantar att spara jämfört med att köpa batterier separat. Det är ett guldkorn av det förstnämnda jag söker.
Jag läser själv på Makitas hemsida, följer tips-tråden och gör div. sökningar själv så jag sitter knappast och väntar på att bli serverad. Vart fick du det ifrån att jag inte letar själv?
Gällande vad som är dyrt och billigt är såklart subjektivt men en bra deal betyder att man kanske kan lyckas köpa något för ett pris som förhåller sig lågt till andras prissättning på samma produkt. Med ditt resonemang så kan vi ju lägga ner alla populära tips-trådar på detta forum.
Vidare kan Makitas sortiment uppfattas snårigt med mängder med snarlika paket med små skillnader på både maskinerna i sig och vad gäller vilka tillbehör som följer med. De finns dessutom att köpa från tusentals webbplatser runtom i världen. Är det då fel att efterfråga tips i en forumtråd som heter ”Makita-klubben”?
Du läser det jag skriver lite slarvigt sen drar du massa egna (negativa) slutsatser som gör dig uppenbart irriterad. Personangrepp och ovårdat språk tycker jag inte gynnar forumet. Utgå inte från att den informationen som saknas är värsta tänkbara. Du bör sluta med det både för din egen och forumets skull!
Jag tycker också det är tråkigt att se hur inlägg av din sort gillas av vissa andra medlemmar. Bättre kan vi på detta forum!
PS. Om du nu hade något konstruktivt förslag så är det 18v-serien som är av intresse.
Redigerat:
Strålande! Jag lyckades inte riktigt knipa den till så bra pris men jag har en på väg hem iaf.A Alfons3301 skrev: