3 390 372 läst · 18 249 svar
3390k läst
18,2k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Medlem
· Stockholm
· 2 188 inlägg
Avburit efter nedtagning av vägg. 5 m H-balk på plats, återstår att mäta in, kapa och svetsa ändar på de vertikala stöttorna. Vissa verktyg är rätt skönt att bara hyra
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Samtidigt som jag gjorde en sågbänk tog jag fram delar till en liten stabil bock att ta med på montage.
Fältmässiga underlag är sällan raka. Slitsade ena benparet och gjorde ett par hopsatta motställda kilar.
De är insatta i slitsen. Den nedre kilen har ett par hål varigenom ett par vanliga skruv hindrar den från att ramla ut.
Nu kan jag på ett ögonblick anpassa bocken till underlaget genom att helt enkelt knacka den övre kilen åt ena eller andra hållet tills den står stabilt utan att vicka.
Mvh Findus
Logga in
Skapa konto
Fältmässiga underlag är sällan raka. Slitsade ena benparet och gjorde ett par hopsatta motställda kilar.
Logga in
Skapa konto
De är insatta i slitsen. Den nedre kilen har ett par hål varigenom ett par vanliga skruv hindrar den från att ramla ut.
Logga in
Skapa konto
Nu kan jag på ett ögonblick anpassa bocken till underlaget genom att helt enkelt knacka den övre kilen åt ena eller andra hållet tills den står stabilt utan att vicka.
Logga in
Skapa konto
Mvh Findus
Det är fint att arbeta hemifrån och vissa förmiddagar är bättre än andra, ja när man inte gör sitt ordinarie jobb utan får samarbeta med andra och rusta klockstapel:
Sen ska den hissas upp och den nya botten ska lyftas in i helt stycke, hur nu det ska gå 6x6 med kärna väger en del.
Logga in
Skapa konto
Sen ska den hissas upp och den nya botten ska lyftas in i helt stycke, hur nu det ska gå 6x6 med kärna väger en del.
Vad är det man ser? Ska det bli ett par långbågar?findus42 skrev: