3 272 078 läst · 11 080 svar
3272k läst
11,1k svar
Värsta elkopplingen?
Egentligen borde du skapa en egen tråd för detta, ty nu verkar du vilja röra dig ifrån trådens ämne.G ekaa88 skrev:
Wago 773 och Helacon mini finns med 8 ingångar, vilket jag rekommenderar.
Men först rekommenderar jag att du kollar upp vad som egentligen är ihopkopplat där, jag håller med elmont om att det verkar lite skumt.
Och så kanske i en egen tråd möjligen ...
Husägare
· Sörmland
· 1 453 inlägg
Precis som jag skrev, när vi ändå är ute och flyter, men lugnt, jag kommer inte fortsätta på det spåret mer nu, kommer det fler frågor får det bli en egen tråd.Mikael_L skrev:Egentligen borde du skapa en egen tråd för detta, ty nu verkar du vilja röra dig ifrån trådens ämne.
Wago 773 och Helacon mini finns med 8 ingångar, vilket jag rekommenderar.
Men först rekommenderar jag att du kollar upp vad som egentligen är ihopkopplat där, jag håller med elmont om att det verkar lite skumt.
Och så kanske i en egen tråd möjligen ...
Jag vill nog påstå att kopparn inte "flyter ihop" tillräckligt och att kopparn kommer oxidera med dålig kontakt och varmgång som följd.
Möjligen om man löder ihop det men varför, det finns skarvdon?
Gamla televerkare gjorde liknande skarvar men då var de skarvrör man trädde över förprepareade med syrafritt vaselin, gissa varför.
Möjligen om man löder ihop det men varför, det finns skarvdon?
Gamla televerkare gjorde liknande skarvar men då var de skarvrör man trädde över förprepareade med syrafritt vaselin, gissa varför.
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 3 892 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 3 892 inlägg
Avdelning pyssel och knåp? Kändes mer som en allmän knoplektion (dessutom en sådär bra sådan) applicerad på koppar…
Ska man nu gör något borde det väl vara en lineman’s splice men jag skulle inte komma på tanken att använda de i ovan video och tycker nog att de skarvdon vi har tillgängliga tar mer eller mindre alla rimligt förkommande fall (undantaget skulle väl vara just en kabel med spänn, som väl också är ursprunget för den jag länkade till)
/U
Ska man nu gör något borde det väl vara en lineman’s splice men jag skulle inte komma på tanken att använda de i ovan video och tycker nog att de skarvdon vi har tillgängliga tar mer eller mindre alla rimligt förkommande fall (undantaget skulle väl vara just en kabel med spänn, som väl också är ursprunget för den jag länkade till)
/U
Besserwisser
· Västra Götalands
· 9 924 inlägg
Äh, nu är du väl hård. Det var ju en cool användning av Zeppelin-knopen. (Ja, jag såg inte riktigt, det finns en snarlik annan knop.)ullberg skrev:
Jag brukar bara använda den när jag skall skarva linor och vill stila lite. Men den stoppar vi ju i verktygslådan för nästa eljobb, helt klart!
Tog äntligen tag i diskmaskinen som inte var intryckt ordentligt när vi flyttade in.
Ett löst hängande trasigt okapslat eluttag var anledningen, fanns inte ens skruvhål så det har aldrig suttit fast... Rätt så less på de förra ägarna.
Ett löst hängande trasigt okapslat eluttag var anledningen, fanns inte ens skruvhål så det har aldrig suttit fast... Rätt så less på de förra ägarna.
Får bidra med några bilder från januari iår. Jord är överskattat i Norra Kina. Tevattnet var iallafall hett, vilket är skönt när det är -35 ute.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder