Frässtål. 19 mm avrundningsstål används t.ex. för att runda kanter och hörn på högtalarlådor typ Marshall. Pinnfräs behövs alltid.

19 mm avrundningsfräs och pinnfräs med förpackningar för hantverksprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Sthlm1891 och 1 till
  • Laddar…
Bullade upp lite hårdvara till läderarbete. Måste fixa en snyggare sortimentlåda.
Sortimentlåda med läderarbetsbeslag, flaska med text "flytande färgant 50ml", nitar och spännen samt blå bandrulle på bord.
Skapa konto

• Gilla
Sthlm1891 och 3 till
  • Laddar…
jonmo jonmo skrev:
Bullade upp lite hårdvara till läderarbete. Måste fixa en snyggare sortimentlåda.
[bild]
Tänk på att det kommer att ta stor plats när det kommer till alla gafflar, järn, knivar, hålpipor, punsar och sånt. Jag har merparten av mitt i två små flyttkartonger. Det är enklare att ta fram och inte så noga hur man lägger tillbaka det.
Fast det beror ju helt på vad du vill få ut av ditt läderarbete? Är det enklast möjliga remmar eller knivfodral med pautering och krymppassning? Eller som i mitt fall dräkthantverk?

VidarH VidarH skrev:
Tänk på att det kommer att ta stor plats när det kommer till alla gafflar, järn, knivar, hålpipor, punsar och sånt. Jag har merparten av mitt i två små flyttkartonger. Det är enklare att ta fram och inte så noga hur man lägger tillbaka det.
Fast det beror ju helt på vad du vill få ut av ditt läderarbete? Är det enklast möjliga remmar eller knivfodral med pautering och krymppassning? Eller som i mitt fall dräkthantverk?
Jag är spatiellt utmanad, då jag bor i lägenhet. Därmed blir det mindre grejer som armband, nyckelringar och fodral till solglasögon osv. Nuvarande projekt är att sy förvaring till läderverktygen, mest för att träna. Nästa projekt är nog en väska till mig själv. Kommer givetvis visa ev framgång i lämplig tråd.

jonmo jonmo skrev:
Jag är spatiellt utmanad, då jag bor i lägenhet. Därmed blir det mindre grejer som armband, nyckelringar och fodral till solglasögon osv. Nuvarande projekt är att sy förvaring till läderverktygen, mest för att träna. Nästa projekt är nog en väska till mig själv. Kommer givetvis visa ev framgång i lämplig tråd.
Det var när jag bodde i lägenhet jag skaffade mig den utrustningen. Ikeas små flipplockskartonger och Biltemas minsta flyttkartonger passar perfekt i en Ivar-bokhylla beroende på vilket av djupen man väljer på hyllan. Att kunna ta fram en låda och sedan kunna ställa tillbaka den gjorde att jag faktiskt kunde ha en handfull projekt igång samtidigt på samma arbetsyta, aka "matbordet"... ;)

Skruv är alltid bra att ha…
Öppen verktygslåda full av sorterade skruvar i olika storlekar och längder.
Skapa konto

• Gilla
Porsibygg och 8 till
  • Laddar…
VidarH VidarH skrev:
Det var när jag bodde i lägenhet jag skaffade mig den utrustningen. Ikeas små flipplockskartonger och Biltemas minsta flyttkartonger passar perfekt i en Ivar-bokhylla beroende på vilket av djupen man väljer på hyllan. Att kunna ta fram en låda och sedan kunna ställa tillbaka den gjorde att jag faktiskt kunde ha en handfull projekt igång samtidigt på samma arbetsyta, aka "matbordet"... ;)
Jag har under min ganska korta läderarbeteskarriär insett att ytterligare verktyg inte ger så mycket bättre resultat, till skillnad från träbearbetning. Men detta kommer säkert svälla även detta. Gillar dock tanken om att göra motsatsen till hur mitt snickrande funkar: istället för att köpa massa verktyg jag inte använder, och tillverka i stort sett inget av värde, tänkte jag använda en liten uppsättning verktyg för att göra användbara grejer.

Men det börjar bli läge att starta en läderarbetstråd.

• Gilla
Emil.P och 4 till
  • Laddar…
J JFrisk skrev:
Köpte en likadan, på proffsmagasinet bytte hjulen med förlängare dagen efter då jag saknade 21mm hylsa som passade på momentnyckeln, avbeställde men köpte till slut samma ändå, men på Clas Ohlsson då de hade 20%rabatt...
Fast kanske till slut hade blivit billigast från proffsmagasinet då jag fick en rabattkod på 10%, men hade varit marginellt.
Lossar med teleskoparm, skruvar med fälgkors och slutdrar 175Nm med momentnyckel enligt spec.
Suttit drygt två veckor nu, kanske dags att testa nya hylsorna och efterdra.
Varifrån kommer valet av 175 Nm ?
De bilar jag kikat i instruktionsboken har rekommenderat nånstans mellan 120-140 Nm.

H hyggabus skrev:
Varifrån kommer valet av 175 Nm ?
De bilar jag kikat i instruktionsboken har rekommenderat nånstans mellan 120-140 Nm.
Det är specifikationen från tillverkaren, helt enkelt vad som står i instruktionsboken för bilen.

Vet inte om det räknas som verktyg, förbrukningsmaterial-inköp.
Började med denna försändelse-information:
Spårningshistorik för paket med upprepade meddelanden "Försändelsen är på väg" från PostNord.
Skapa konto

Det slutade i alla fall med att den nådde mitt ombud idag, tog emot paketet och det var oväntat lätt, speciellt sett till transportspecifikationen, och mycket tape på. Tog emot paketet och fann detta:
Skadat, hopknycklat paket med tape på trä och metallunderlag.
Skapa konto

Öppnad, skadad grön förpackning med spikdyckert utspridda på en träyta, tecken på transportskador.
Skapa konto

Öppnat paket med spridda dyckert på en träbänk, indikerande skada under transport.
Skapa konto

Skulle ju vara nytt från återförsäljare så är tveksam till vad som hänt, måste ju gått sönder i transporten på något vis varav postmord sopat upp vad de hittat, knölat in welpapp i lådan tapeat igen och levererat som inget hänt!?
Kan det verkligen vara så? Jag tror ju inte proffsmagasinet skickar brutna, halva förpackningar som det vore ny vara?

Självklart kan det hända missöden eller någon råkar göra ett misstag, men att försöka sopa det under mattan på detta sätt? Är det polisen eller pts man anmäler till?
Försökte räkna lite snabbt och paketet innehöll ~6-800 dyckert av ursprungliga 5000.

• Ledsen
  • Wow
Sthlm1891 och 3 till
  • Laddar…
J JFrisk skrev:
[bild]
Det slutade i alla fall med att den nådde mitt ombud idag, tog emot paketet och det var oväntat lätt, speciellt sett till transportspecifikationen, och mycket tape på. Tog emot paketet och fann detta:
[bild]
[bild]
[bild]
Skulle ju vara nytt från återförsäljare så är tveksam till vad som hänt, måste ju gått sönder i transporten på något vis varav postmord sopat upp vad de hittat, knölat in welpapp i lådan tapeat igen och levererat som inget hänt!?
Kan det verkligen vara så? Jag tror ju inte proffsmagasinet skickar brutna, halva förpackningar som det vore ny vara?

Självklart kan det hända missöden eller någon råkar göra ett misstag, men att försöka sopa det under mattan på detta sätt? Är det polisen eller pts man anmäler till?
Försökte räkna lite snabbt och paketet innehöll ~6-800 dyckert av ursprungliga 5000.
Du anmäler det till proffsmagasinet och bifogar bilderna. Inom 5 arbetsdagar eller vad det nu står i beställningen :)

Ramnemark Ramnemark skrev:
Du anmäler det till proffsmagasinet och bifogar bilderna. Inom 5 arbetsdagar eller vad det nu står i beställningen :)
Det har jag redan gjort, men att av postmord bryta försändelsen leverera 1/6 av paketet och fylla i med nytt emballage, om det nu är vad som hänt måste ju på något sätt vara uppsåtligt och på gränsen av bedrägeri eller stöld? Hade de bara meddelat att något hänt, visst, men att bara fylla upp och leverera som om inget hänt, det måste väl vara på gränsen till olagligt? Det är ju liksom inget de bara missat när de faktiskt varit inne i paketet och aktivt packat om.

Jonas Persson
J JFrisk skrev:
[bild]
[bild]
[bild]
[bild]

Tycker Proffsmagasinet och inte Posten har gjort fel om de skickar en stålklump i en jiffypåse. Hur tror de att den ska hålla en normal paketleverans?

• Gilla
Pysslarn och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.