4 368 155 läst · 32 113 svar
4368k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Skafferiets hyllor fick sig sista smörjelsen (hoppas jag) med Jotun Lady Classic 40 alkydoljebaserad färg. Enligt handlaren köpte jag sista burken, den skulle sluta tillverkas. Hoppas han har fel, fantastisk färg! Har inte hittat någon annan färg som ens närmar sig i slitstyrka...
Fasen, jag har också ett väggfäste liggande. Har stått och dammat i tvättstugan i 5 år nutommib skrev:[bild]
Den här brandsläckaren får representera dagen, som använts till att ta itu med många gamla surdegar som har legat och jäst länge.
På menyn stod bland annat rullgardin i dotterns blivande rum (250 cm bred, tog några år att få tummen ur och specialbeställa den), tavlor lite överallt i huset, rensning av bokhyllor inför flytt av dem, byte av en av tre lampor i sovrummet (gaaahh, skillnad i färgtemp mot de två andra trots att det ska vara exakt samma lampa).
Och så den där brandsläckaren då, som äntligen hänger på väggen i sovrummet istället för att stå i en skrubb på golvet.
Bara resten kvar då...
Idag har jag valt att inte göra något med någon annans hus och sparade minst 4 miljoner och minst 1500 arbetstimmar. Vi köpte nämligen inte en fjällstuga med renoveringsbehov .
Vad ska jag göra med alla pengar och tid?
Vad ska jag göra med alla pengar och tid?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Bytt belysning över portarna.
Bilderna talar nog sitt tydliga språk, lyckades få igen de gamla större hålen bra, och upp med nya spottar.
Stort tack @Ramnemark för vägledning.