4 382 489 läst · 32 158 svar
4382k läst
32,2k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 589 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 589 inlägg
Duktigt att spackla ”inline”F Fluxor skrev:
Jag fick upp sista gipsen i vardagsrummet i helgen också, dock inte hunnit spackla eller skruvat klart taket
Började förbereda för den stora fräsningen också, ca 45 m2 med c-c 200
Inlines? Nä, jag hade tofflor på mig. Det är en blodfläck på den ena.richardtenggren skrev:
Det är bara en första spackling, lite halvhjärtad. Armering tillkommer.
För övrigt så var spacklet rätt blött på toppen. Märkligt.
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 5 236 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 5 236 inlägg
Bytte ut ett gammalt eluttag som gjort sitt med ett bättre begagnat från bra att ha lådan.
Visade sig sedan när jag kontrollmätte att det var ingen jord. Insåg efter lite felsökning att själva uttaget inte anslöt mot jorden i insatsdelen. Se bild för skillnad.
Vill bara betona vikten av att kontrollera era kopplingar även vid något så enkelt som ett byte av ett vägguttag.
Visade sig sedan när jag kontrollmätte att det var ingen jord. Insåg efter lite felsökning att själva uttaget inte anslöt mot jorden i insatsdelen. Se bild för skillnad.
Vill bara betona vikten av att kontrollera era kopplingar även vid något så enkelt som ett byte av ett vägguttag.
Husägare
· Trelleborg
· 632 inlägg
Skönt då blir den inte så tjock att sitta påFreQa skrev:Skulle "bara" såga upp golvet för att bygga garderob på vinden men i stort sett finns inget golv under, bara lösa bitar plank, gipsbitar, wellpapp och pappersbitar.
[bild]
Första lagret synligt under plastmatta och spånplatta. Bådar inte gott!
[bild]
Andra lagret. Jo jag vet så här ser det ut i gamla hus med fyllning av torv och annat bös (jobbar dagligen med hus) men ändå besviken att hitta sånt.
Bara att bita ihop och gräva djupare i plånboken.
Husägare
· Trelleborg
· 632 inlägg
När vi kom hem efter en månads frånvaro var huset iskallt. Jag hade dragit ner elementen till hälften innan vi åkte, så det var väntat att det skulle vara lite svalt, dock inte riktigt jävla kallt. Jag vred upp elementen igen och vi gick omkring i varma kläder ett bra tag utan att elementen blev ens ljumma. Så på måfå vred jag och tryckte jag på allt jag hittade i fjärrvärmeskåpet innan började det susa i rören och elementen blev varma.
Passande upplevelse i tider som dessa.
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 5 236 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 5 236 inlägg
Bättre att du ställer ner temperaturen i fjärrvärmecentralen istället.jarlh skrev:När vi kom hem efter en månads frånvaro var huset iskallt. Jag hade dragit ner elementen till hälften innan vi åkte, så det var väntat att det skulle vara lite svalt, dock inte riktigt jävla kallt. Jag vred upp elementen igen och vi gick omkring i varma kläder ett bra tag utan att elementen blev ens ljumma. Så på måfå vred jag och tryckte jag på allt jag hittade i fjärrvärmeskåpet innan började det susa i rören och elementen blev varma.