4 383 577 läst · 32 159 svar
4384k läst
32,2k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Om du skapar en ny tråd i https://www.byggahus.se/forum/forums/fjaerrvaerme-gas.58/ där du lägger upp bilder på fjv-centralen så kan vi troligen förklara hur den fungerar.jarlh skrev:
Vet inte om det är fel på mig men numera gillar jag att spackla. Kan ha att göra med att jag fick en aha upplevelse efter att jag sett denna killes gips-serie, detta avsnitt om spackling,F Fluxor skrev:
Använder spackelspadar som i England/US youtube filmer, mjukare och längre blad, en mud-pan och spackel som har lösare konsistens som skarvspackel eller vispa i några % vatten i vanligt mediumspackel. Behöver ingen slipning mellan lagren, spackla 3 lager och slipa lätt en gång efter sista lagret räcker. Skrotade även giraffen då den var tung att jobba med och den tog lätt bort för mycket, speciellt i tak. Har en dammsugarkopplad handjagare istället, med 225 mm runda slipnät, som inte väger ”nåt”.
Redigerat:
Demontering altan fortsätter. Många trallbrädor ytterst (till vänster) i upplösningstillstånd men reglarna verkar okej. Kommer att lägga ett lager reglar till för att få trallen åt andra hållet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Redigerat:
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 5 236 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 5 236 inlägg
Rivit fasad. Jag ska återanvända tegelstenarna så det blir lite extrajobb att riva försiktigt.
Byggde en släde av en murarbalja på en lutande stege och far och svärfar stod nedanför och tog emot och travade på pall.
Murat utan spalt på tretex. Enstegstätad fasad på trästomme har man ju hört om men otätad fasad på trästomme?
Har ändå fungerat i 70 år.
Även ställt upp nya toan så att svärmor kan komma på besök.
Byggde en släde av en murarbalja på en lutande stege och far och svärfar stod nedanför och tog emot och travade på pall.
Murat utan spalt på tretex. Enstegstätad fasad på trästomme har man ju hört om men otätad fasad på trästomme?
Har ändå fungerat i 70 år.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Även ställt upp nya toan så att svärmor kan komma på besök.
Logga in
Skapa konto
Igår egentligen med tanke på klockan nu …
Byggde ihop mikrolitjiggen och satt mikrolit i taket,
Skar upp våder av renoveringstapet med tapetjiggen.
Och många timmar senare är det redo för grundfärg imorgon.
Byggde ihop mikrolitjiggen och satt mikrolit i taket,
Logga in
Skapa konto
Skar upp våder av renoveringstapet med tapetjiggen.
Logga in
Skapa konto
Och många timmar senare är det redo för grundfärg imorgon.
Logga in
Skapa konto
Ser ni alla de små vita prickarna och små tejpresterna som sitter kvar efter att jag sprutmålade trappan vit 2017?
Nej just det. För idag tog jag bort dem…
Tog tjugo minuter med lätt skrapande med en japanspackel. Blev inga märken, de små torra färgprickarna ramlade bara av. Samma med tejpbitarna.
Nej just det. För idag tog jag bort dem…
Tog tjugo minuter med lätt skrapande med en japanspackel. Blev inga märken, de små torra färgprickarna ramlade bara av. Samma med tejpbitarna.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 5 236 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 5 236 inlägg
Ingen bild idag, inga nya vinklar att visa och dessutom är allt är vitt efter grundfärg på väggar och tak och två lager takfärg i taket. Ser bra ut när lampan är släckt, får se om jag är nöjd i släpljuset utifrån imorgon.
Fifty shades of green …
Är det ingen annan som gjort något på nästan en vecka??
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Är det ingen annan som gjort något på nästan en vecka??
Inte riktigt med huset kanske, men bytte all el i en lampa frun ärvde efter sin morfar, upptäckte att den en gång i tiden haft en lampa i lampfoten. Nu har den det igen, ganska ballt…
Med huset, fräst tre stycken fönsterbrädor, kanske fastnar de på bild i morgon när de är monterade…
Logga in
Skapa konto
Med huset, fräst tre stycken fönsterbrädor, kanske fastnar de på bild i morgon när de är monterade…
Inte idag men väl igår eftermiddag.
Smältvatten gårdarna ovanför oss var på väg att svämma över.
Fram med rensslangen och försöka få nån rätsida på det innan vi har vatten i garaget. Det är ett gammalt plåtrör som sett sina bästa dagar...
Lyckades få nåt att släppa för så här såg det ut lite senare, risken är väl att det blev så bra så man skjuter på att se över röret skjuts upp tills det är för sent...
Smältvatten gårdarna ovanför oss var på väg att svämma över.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Fram med rensslangen och försöka få nån rätsida på det innan vi har vatten i garaget. Det är ett gammalt plåtrör som sett sina bästa dagar...
Logga in
Skapa konto
Lyckades få nåt att släppa för så här såg det ut lite senare, risken är väl att det blev så bra så man skjuter på att se över röret skjuts upp tills det är för sent...
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto