Varför har ni inte vaccinerat er?

• Antal röster
    807
Fairlane
M mickef skrev:
Eller ha vaccinerat sig för att man inte tillhör den försiktiga typen.
Den oförsiktiga typen kanske vare sig vaccinerar sig eller bryr sig om några restriktioner eller följer några råd.

Det som är uppenbart för de flesta är att man inte kan dra några slutsatser om en person är vaccinerad eller inte baserat på om den har munskydd på bussen eller inte.

• Gilla
pmd och 3 till
  • Laddar…
Är det nån som har kollat hur de som inte vaccinerar sig tänker? Istället för att hitta på ?
De är människor....

Fairlane Fairlane skrev:
Den oförsiktiga typen kanske vare sig vaccinerar sig eller bryr sig om några restriktioner eller följer några råd.

Det som är uppenbart för de flesta är att man inte kan dra några slutsatser om en person är vaccinerad eller inte baserat på om den har munskydd på bussen eller inte.
Man kan väl misstänka att försiktiga människor inte anser sig vara i behov av vaccinet?

BirgitS
M mickef skrev:
Man kan väl misstänka att försiktiga människor inte anser sig vara i behov av vaccinet?
Nej, jag brukar anses vara en försiktig person och jag har ju velat vaccinera mig bland annat pga. försiktighet.

• Gilla
Fairlane
  • Laddar…
BirgitS
Bananskalare Bananskalare skrev:
Är det nån som har kollat hur de som inte vaccinerar sig tänker? Istället för att hitta på ?
De är människor....
Är det inte vad trådens omröstning gör och alla inlägg i tråden från folk som inte vill vaccinera sig?

De är människor....
Det är väl vad den här tråden handlar om?
Ser nu att jag bara blev 2:a på bollen.

Nissens
M mickef skrev:
Man kan väl säga att det är synnerligen oförsiktigt att inte vaccinera sig… lever du i landet tvärtom??

• Gilla
Nyfniken och 4 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Nej, jag brukar anses vara en försiktig person och jag har ju velat vaccinera mig bland annat pga. försiktighet.
Jag tänkte mer på undantagen.

Nissens
De är människor....
Det är väl utrett? De som INTE vaccinerar sig OCH INTE isolerar sig har enorm otur när de tänker och struntar i samhället och sina medmänniskor.

De som INTE vaccinerar sig OCH isolerar sig däremot är värda respekt för sitt val och att de tar konsekvenserna av det.

Svårare än så är det inte.

• Gilla
pmd och 4 till
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Man kan väl säga att det är synnerligen oförsiktigt att inte vaccinera sig… lever du i landet tvärtom??
Om mina inlägg innebär det så är jag glad att leva i det landet.

• Gilla
växelventil
  • Laddar…
Fairlane
M mickef skrev:
På samma sätt som försiktiga bilförare anser att de inte är i behov av säkerhetsbälte?
Låter inte särskilt försiktigt enligt mitt sätt att se det.

• Gilla
Jocke Best och 4 till
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
På samma sätt som försiktiga bilförare anser att de inte är i behov av säkerhetsbälte?
Låter inte särskilt försiktigt enligt mitt sätt att se det.
Försiktiga människor kanske tar bussen, iförda munskydd.

• Gilla
växelventil
  • Laddar…
BirgitS
M mickef skrev:
Jag tänkte mer på undantagen.
Ska jag tolka det som att när du skriver:
"Man kan väl misstänka att försiktiga människor inte anser sig vara i behov av vaccinet?"
så menar du egentligen:
"Man kan väl misstänka att undantagen bland ,försiktiga människor inte anser sig vara i behov av vaccinet?"
?
Eller vad menar du egentligen?

BirgitS BirgitS skrev:
Ska jag tolka det som att när du skriver:
"Man kan väl misstänka att försiktiga människor inte anser sig vara i behov av vaccinet?"
så menar du egentligen:
"Man kan väl misstänka att undantagen bland ,försiktiga människor inte anser sig vara i behov av vaccinet?"
?
Eller vad menar du egentligen?
Härskarinnan i farten?

Fairlane
M mickef skrev:
Försiktiga människor kanske tar bussen, iförda munskydd.
Med säkerhetsbälte antar jag?

Är det inte uppenbart nu att man inte kan dra slutsatser på det viset?
Människor är lite mer komplicerade än att alla av en viss typ alltid gör likadant som andra av samma typ.

• Gilla
pmd och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.