Varför har ni inte vaccinerat er?

  • Antal röster
    807
BirgitS
M mickef skrev:
Försiktiga människor kanske tar bussen, iförda munskydd.
Försiktiga människor vaccinerar sig så att de är skyddade mot allvarlig sjukdom även om de råkar bli smittade på bussen. Munskydd skyddar ju i huvudsak andra från att bli smittade av den som bär munskyddet (under förutsättning att det används som det ska, vilket det oftast inte gör).
 
  • Gilla
pmd och 1 till
  • Laddar…
BirgitS
M mickef skrev:
Härskarinnan i farten?
Härskaren i farten med dubbelbestraffning?
Om du inte vill att jag ska fråga dig vad du menar, så skriv så det är förståeligt.
 
  • Gilla
Kurtivan och 3 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
För mig blev det en väldigt oklar tanke ;)
Vill du förtydliga?
Ja måste druckit för mycket vatten...
;)
Min tanke handlar om smittospridning som vaccinerad.

Vi utgår ifrån det jag läst...
Då smittar man lika mycket även om man är vaccinerad. Dock under kortare tid än om man är ovaccinerad.
Sen har vi Birgitta S teorin baserad på vetenskapliga artiklar. Enligt din info så fanns det antikroppar på salivet på den vaccinerade.

Min tolkning är vaccinerade lite mer smittsamma. Än enligt Birgit S.
Eftersom försiktighets principen gäller...
Så är det inte fel att använda min syn...
Även om m den inte är helt korrekt....

Rörigt? Akta er för mellanmjölk
 
  • Haha
BirgitS
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Härskaren i farten med dubbelbestraffning?
Om du inte vill att jag ska fråga dig vad du menar, så skriv så det är förståeligt.
De som inte förstår eller inte vill förstå, får leva i ovisshet vad mig anbelangar.
 
BirgitS
M mickef skrev:
De som inte förstår eller inte vill förstå, får leva i ovisshet vad mig anbelangar.
Nu är det ju just för att jag vill förstå som jag frågar. Du skrev ju att du förklarar för den som inte förstår:
M mickef skrev:
Men han bruk förklar för den som int förstår.
Så hur ska du ha det, förklarar du för den som inte förstår eller gör du det inte?
 
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Bananskalare Bananskalare skrev:
De är människor....
Fast inte lika länge….:cry:
 
  • Haha
pmd
  • Laddar…
Nissens
M mickef skrev:
Om mina inlägg innebär det så är jag glad att leva i det landet.
I rest my case…
 
Hur går det @Bananskalare hittar du någon i tråden som påstår att vaccinerade inte smittar?
 
  • Gilla
Fairlane
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Nu är det ju just för att jag vill förstå som jag frågar. Du skrev ju att du förklarar för den som inte förstår:

Så hur ska du ha det, förklarar du för den som inte förstår eller gör du det inte?
Han har slutat med det.
 
M mickef skrev:
Härskarinnan i farten?
BirgitS försöker inte härska. Hon antyder bara, på ett väldigt vänligt sätt, att det mesta du skriver är i stort sett omöjligt att förstå.
 
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
Kurtivan och 9 till
  • Laddar…
L Lilak skrev:
BirgitS försöker inte härska. Hon antyder bara, på ett väldigt vänligt sätt, att det mesta du skriver är i stort sett omöjligt att förstå.
Tror nog att hon förstår.
 
M mickef skrev:
Tror nog att hon förstår.
Det tror inte jag. Jag vet med all säkerhet att det åtminstone finns minst en som har svårt att förstå dig.
 
  • Gilla
Kurtivan och 6 till
  • Laddar…
Jag fattar inte heller vad @mickef skriver, kanske skriver han obegripligt för att kunna backa från sina påståenden?
 
  • Gilla
Tommynorskens och 5 till
  • Laddar…
BirgitS
M mickef skrev:
Tror nog att hon förstår.
Jag instämmer med de andra. Jag frågar och gissar när jag inte förstår vad du menar. Oavsett hur jag gör blir du arg på mig.
 
  • Gilla
pmd och 2 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Jag instämmer med de andra. Jag frågar och gissar när jag inte förstår vad du menar. Oavsett hur jag gör blir du arg på mig.
Jag är inte arg på dig.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.