4 355 109 läst · 32 054 svar
4355k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 5 197 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 5 197 inlägg
Dörren hade slagit sig lite vilket innebär att det blev en glipa på höger sida.
Regelvirket i dörren består av lite överblivna golvplank.
Men kurvan i överkant måste motarbetas med att sätta en liten hylla som limmades och skruvades. Att nycklar och annat kan hängas upp är bara plus.
Det hanns med att täcka för hålet ovanför dörren också, samt sätta dit en variant av "handtag" på lådan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Regelvirket i dörren består av lite överblivna golvplank.
Logga in
Skapa konto
Men kurvan i överkant måste motarbetas med att sätta en liten hylla som limmades och skruvades. Att nycklar och annat kan hängas upp är bara plus.
Logga in
Skapa konto
Det hanns med att täcka för hålet ovanför dörren också, samt sätta dit en variant av "handtag" på lådan.
Logga in
Skapa konto
Inte hos mig men hos mina föräldrar. Blev riktigt bra
Tre spottar med relativt dold installation. Lite tur att dosan jämte porten hade en tändtråd från astrouret. Samma färg på spottarna som på panelen
Tre spottar med relativt dold installation. Lite tur att dosan jämte porten hade en tändtråd från astrouret. Samma färg på spottarna som på panelen
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Haha! Det är bara ett resultat av att jag gick lite för fort fram med att kapa av långsidan. Egentligen så skulle strävan gå in mot nedre gångjärnet som du skriver, men med tanke på att jag limmade dessa reglar så tror jag inte att det kommer att innebära något framöver. Att den övre kortsidan blev lite buktad tror jag att det har med limningen att göra, då det ändå under denna var under plant spänn. Och det var innan uppsättning redan svängd. Frågan är kanske vad som ska motverkas för att undvika detta beteende. Har någon tips för detta så tar jag tacksamt emot detta. Eller är det rent av orsaken av att jag gjorde som jag gjort så tar jag också emot ett bra svar på varför det uppkommer. Jag tror förvisso inte att dörren innan uppsättning tänker på att med ett motarbeta migkashieda skrev:
Bara så utomordentligt fånigt att komma med en förklaring att det var ett misstag vid placeringen av strävan då det inte har någon betydelse då när man vänder på dörren så kommer det ändå att bli samma placering. Bara att kapitulera inför faktum att "åldern" tar ut sin rättNoramasen skrev:Haha! Det är bara ett resultat av att jag gick lite för fort fram med att kapa av långsidan. Egentligen så skulle strävan gå in mot nedre gångjärnet som du skriver, men med tanke på att jag limmade dessa reglar så tror jag inte att det kommer att innebära något framöver. Att den övre kortsidan blev lite buktad tror jag att det har med limningen att göra, då det ändå under denna var under plant spänn. Och det var innan uppsättning redan svängd. Frågan är kanske vad som ska motverkas för att undvika detta beteende. Har någon tips för detta så tar jag tacksamt emot detta. Eller är det rent av orsaken av att jag gjorde som jag gjort så tar jag också emot ett bra svar på varför det uppkommer. Jag tror förvisso inte att dörren innan uppsättning tänker på att med ett motarbeta mig
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 5 197 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 5 197 inlägg
Berätta mer!Ramnemark skrev:
Jag har nå LED sedan typ 14år som knappt ger "led-belysning" .. jag behöver uppgradera och helst så smidigt som möjligt.
Har en 45-50mm spot i mitten nu.