Varför har ni inte vaccinerat er?

• Antal röster
    807
P
Bananskalare Bananskalare skrev:
Tycker det låter som den här tråden. Är du negativ till Corona vaccinet i den tråden kommer du garanterat bli påhoppad.
Nej, inte påhoppad, men man kan inte förvänta sig att få vara oemotsagd om man skriver dumheter..

• Gilla
Nissens och 1 till
  • Laddar…
Det handlade inte om kommentarer, det är en självklarhet. Det handlar om påhopp. Det hör inte hemma i en diskussion.

• Gilla
tank77
  • Laddar…
Någon i tråden som fått sin 4:de spruta ännu?

G Ganescha skrev:
Inte jag iaf, men jag hörde att i Finland har de kommit rätt långt med sin fjärde spruta. Och inga verkar dö av den…

• Wow
Texan
  • Laddar…
Det är 70åringar va jag vet

Det är 70åringar va jag vet
Och folk i riskgrupper. Den jag pratade med hade en anhörig 17-åring i Finland som fått 4 sprutor.

BirgitS
Forskning.
Kan det finnas forskning som är kritisk till vaccin men som är helt seriös? Alltså inte kompis med antivaxxers.
För min del är det självklart. Det är inte svart eller vitt.
Vad är kritisk forskning?
Är det forskning som undersöker hur stor andel av de vaccinerade som inte blir skyddade mot sjukdom, allvarlig sjukdom och död?

BirgitS BirgitS skrev:
Vad är kritisk forskning?
Är det forskning som undersöker hur stor andel av de vaccinerade som inte blir skyddade mot sjukdom, allvarlig sjukdom och död?
Tja det är ett hypotetiskt fall. Jag har inte satt mig in i detaljerna. Men eftersom du har det så...
Eller ska jag tolka det som att det inte finns något att vara kritisk emot gällande vaccin forskningen? Det vore otroligt troligtvis första gången i historien som något inte går att ifrågasätta... Eller handlar det om att ifrågasätta vaccin forskningen? Att man inte kan göra det?
Min fråga var hypotetisk... Men nu vart det ok intressant. Går det att ifrågasätta forskningen eller vara kritisk som är det viktigaste.

harry73
G Ganescha skrev:
Jag tycker det är lite stötande att fråga om någon fått sin 4:de spruta i en tråd om varför man inte har vaccinerat sig. Är det en kuggfråga?

• Haha
  • Wow
pmd och 2 till
  • Laddar…
harry73 harry73 skrev:
Jag tycker det är lite stötande att fråga om någon fått sin 4:de spruta i en tråd om varför man inte har vaccinerat sig. Är det en kuggfråga?
Och jag kände mig kränkt...
Har du lätt kränkta blanketten;)

Och jag kände mig kränkt...
Har du lätt kränkta blanketten;)
Finns snart vaccin mot det också;);)

BirgitS
Tja det är ett hypotetiskt fall. Jag har inte satt mig in i detaljerna. Men eftersom du har det så...
Eller ska jag tolka det som att det inte finns något att vara kritisk emot gällande vaccin forskningen? Det vore otroligt troligtvis första gången i historien som något inte går att ifrågasätta... Eller handlar det om att ifrågasätta vaccin forskningen? Att man inte kan göra det?
Min fråga var hypotetisk... Men nu vart det ok intressant. Går det att ifrågasätta forskningen eller vara kritisk som är det viktigaste.
Du frågade om det finns forskning som är kritisk till vaccin. Jag har svårt att förstå vad du menar och frågade då med ett exempel. Men du får gärna förklara vad du menar på vilket sätt du vill.

För mig är forskning att försöka närma sig sanningen om något och handlar vare sig om beröm eller kritik. Däremot resultatet av forskningen kan vara att något ligger till på ett visst sätt, vilket kan vara bra eller dåligt beroende på vad det handlar om.

Nu skriver du om att vara kritisk mot vaccinforskningen vilket ju är en annan sak. Men förklara mer vad du menar egentligen, gärna med exempel.

A Argastesnickaren skrev:
Finns snart vaccin mot det också;);)
Det låter hoppfullt:p

BirgitS BirgitS skrev:
Du frågade om det finns forskning som är kritisk till vaccin. Jag har svårt att förstå vad du menar och frågade då med ett exempel. Men du får gärna förklara vad du menar på vilket sätt du vill.

För mig är forskning att försöka närma sig sanningen om något och handlar vare sig om beröm eller kritik. Däremot resultatet av forskningen kan vara att något ligger till på ett visst sätt, vilket kan vara bra eller dåligt beroende på vad det handlar om.

Nu skriver du om att vara kritisk mot vaccinforskningen vilket ju är en annan sak. Men förklara mer vad du menar egentligen, gärna med exempel.
Tja... Som jag sagt tidigare... Frågan är hypotetisk. Börja diskutera vad forskningen skulle handla om. Vad ville du vinna? Var det en känslig fråga? Fundera istället på hur folk som väljer att inte vaccinera sig bemöts illa?
Är det rätt? Är inte dessa människor med samma rättigheter som alla andra? Varför är de mindre värda?

• Gilla
Texan
  • Laddar…
J
Tja... Som jag sagt tidigare... Frågan är hypotetisk. Börja diskutera vad forskningen skulle handla om. Vad ville du vinna? Var det en känslig fråga? Fundera istället på hur folk som väljer att inte vaccinera sig bemöts illa?
Är det rätt? Är inte dessa människor med samma rättigheter som alla andra? Varför är de mindre värda?
Fundera på om de som inte vaccinerar sig anser att andra är mindre värda. Rent hyyypotetiskt så klart. Är det rätt? Vad vill de vinna? Fundera på det? Funderar du på varför du påstår saker med ett frågetecken med? Sånt funderar jag på rent hypotetiskt.

• Ledsen
  • Gilla
pmd och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.