817 816 läst · 17 905 svar
818k läst
17,9k svar
Varför har ni inte vaccinerat er mot Covid-19 ?
Allvetare
· Tullinge
· 6 003 inlägg
Det handlade inte om kommentarer, det är en självklarhet. Det handlar om påhopp. Det hör inte hemma i en diskussion.
Allvetare
· Tullinge
· 6 003 inlägg
Det är 70åringar va jag vet
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 973 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 973 inlägg
Vad är kritisk forskning?Bananskalare skrev:
Är det forskning som undersöker hur stor andel av de vaccinerade som inte blir skyddade mot sjukdom, allvarlig sjukdom och död?
Allvetare
· Tullinge
· 6 003 inlägg
Tja det är ett hypotetiskt fall. Jag har inte satt mig in i detaljerna. Men eftersom du har det så...BirgitS skrev:
Eller ska jag tolka det som att det inte finns något att vara kritisk emot gällande vaccin forskningen? Det vore otroligt troligtvis första gången i historien som något inte går att ifrågasätta... Eller handlar det om att ifrågasätta vaccin forskningen? Att man inte kan göra det?
Min fråga var hypotetisk... Men nu vart det ok intressant. Går det att ifrågasätta forskningen eller vara kritisk som är det viktigaste.
Allvetare
· Tullinge
· 6 003 inlägg
Byggveteran
· 2 399 inlägg
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 973 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 973 inlägg
Du frågade om det finns forskning som är kritisk till vaccin. Jag har svårt att förstå vad du menar och frågade då med ett exempel. Men du får gärna förklara vad du menar på vilket sätt du vill.Bananskalare skrev:Tja det är ett hypotetiskt fall. Jag har inte satt mig in i detaljerna. Men eftersom du har det så...
Eller ska jag tolka det som att det inte finns något att vara kritisk emot gällande vaccin forskningen? Det vore otroligt troligtvis första gången i historien som något inte går att ifrågasätta... Eller handlar det om att ifrågasätta vaccin forskningen? Att man inte kan göra det?
Min fråga var hypotetisk... Men nu vart det ok intressant. Går det att ifrågasätta forskningen eller vara kritisk som är det viktigaste.
För mig är forskning att försöka närma sig sanningen om något och handlar vare sig om beröm eller kritik. Däremot resultatet av forskningen kan vara att något ligger till på ett visst sätt, vilket kan vara bra eller dåligt beroende på vad det handlar om.
Nu skriver du om att vara kritisk mot vaccinforskningen vilket ju är en annan sak. Men förklara mer vad du menar egentligen, gärna med exempel.
Allvetare
· Tullinge
· 6 003 inlägg
Allvetare
· Tullinge
· 6 003 inlägg
Tja... Som jag sagt tidigare... Frågan är hypotetisk. Börja diskutera vad forskningen skulle handla om. Vad ville du vinna? Var det en känslig fråga? Fundera istället på hur folk som väljer att inte vaccinera sig bemöts illa?BirgitS skrev:Du frågade om det finns forskning som är kritisk till vaccin. Jag har svårt att förstå vad du menar och frågade då med ett exempel. Men du får gärna förklara vad du menar på vilket sätt du vill.
För mig är forskning att försöka närma sig sanningen om något och handlar vare sig om beröm eller kritik. Däremot resultatet av forskningen kan vara att något ligger till på ett visst sätt, vilket kan vara bra eller dåligt beroende på vad det handlar om.
Nu skriver du om att vara kritisk mot vaccinforskningen vilket ju är en annan sak. Men förklara mer vad du menar egentligen, gärna med exempel.
Är det rätt? Är inte dessa människor med samma rättigheter som alla andra? Varför är de mindre värda?
Fundera på om de som inte vaccinerar sig anser att andra är mindre värda. Rent hyyypotetiskt så klart. Är det rätt? Vad vill de vinna? Fundera på det? Funderar du på varför du påstår saker med ett frågetecken med? Sånt funderar jag på rent hypotetiskt.Bananskalare skrev:Tja... Som jag sagt tidigare... Frågan är hypotetisk. Börja diskutera vad forskningen skulle handla om. Vad ville du vinna? Var det en känslig fråga? Fundera istället på hur folk som väljer att inte vaccinera sig bemöts illa?
Är det rätt? Är inte dessa människor med samma rättigheter som alla andra? Varför är de mindre värda?