Varför har ni inte vaccinerat er?

  • Antal röster
    807
BirgitS
Bananskalare Bananskalare skrev:
Tja... Som jag sagt tidigare... Frågan är hypotetisk. Börja diskutera vad forskningen skulle handla om. Vad ville du vinna? Var det en känslig fråga? Fundera istället på hur folk som väljer att inte vaccinera sig bemöts illa?
Är det rätt? Är inte dessa människor med samma rättigheter som alla andra? Varför är de mindre värda?
Så du slänger några gånger ur dig "frågor" om forskningen är kritisk men menar inget med det utan egentligen vill du diskutera något helt annat. Är det så jag ska uppfatta dig?

Vad tycker du att forskningen ska handla om?

Är det du som tycker att ovaccinerade är mindre värda?
För jag tycker det inte.

Är det rätt att körkortslösa inte får köra bil? Varför har de inte samma rättigheter som andra? Varför är de mindre värda?
För att ta några hypotetiska frågor som verkar vara på samma nivå som dina.
 
  • Gilla
pmd och 2 till
  • Laddar…
timmelstad timmelstad skrev:
Återigen. Jag hävdar att koketterar man med ignorans så blir man ifrågasatt. Och jag kan absolut tänka mig att man upplever det som att man blir påhoppad för att det är jobbigt att bli ifrågasatt.

(Men då är mitt tips snarare att inte uttrycka ståndpunkter, åsikter eller annat man inte vill få kommenterat eller ifrågasatt på ett diskussionsforum för då är sannolikheten att just det inträffar ganska stor.
För det behöver man väl inte vara otrevlig?
 
T
A Argastesnickaren skrev:
Finns snart vaccin mot det också;);)
Annars hade ett vaccin mot masshysteri varit en god ide.
 
  • Gilla
Loxxx och 2 till
  • Laddar…
BirgitS
T tank77 skrev:
Annars hade ett vaccin mot masshysteri varit en god ide.
Skulle dessa hysteriska antivaxxare vilja ta ett sånt vaccin?
 
  • Gilla
  • Ledsen
  • Haha
pmd och 4 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Skulle dessa hysteriska antivaxxare vilja ta ett sånt vaccin?
Nä men provaxxers.....
 
  • Gilla
tank77
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Så du slänger några gånger ur dig "frågor" om forskningen är kritisk men menar inget med det utan egentligen vill du diskutera något helt annat. Är det så jag ska uppfatta dig?

Vad tycker du att forskningen ska handla om?

Är det du som tycker att ovaccinerade är mindre värda?
För jag tycker det inte.

Är det rätt att körkortslösa inte får köra bil? Varför har de inte samma rättigheter som andra? Varför är de mindre värda?
För att ta några hypotetiska frågor som verkar vara på samma nivå som dina.
Då vet jag hur det ligger till...

Förresten hur kom körkort in i bilden?
 
J
Bananskalare Bananskalare skrev:
Nä men provaxxers.....
Det finns inga provaccers. Det är ett påhitt för att legitimera de som ännu inte tagit sitt förnuft till fånga. Det är redan utrett i tråden.
 
  • Gilla
  • Wow
pmd och 5 till
  • Laddar…
J Jocke Best skrev:
Det finns inga provaccers. Det är ett påhitt för att legitimera de som ännu inte tagit sitt förnuft till fånga. Det är redan utrett i tråden.
Jag har inte sett den utredningen men kom ni fram till att de som vaccinerat sig har gjort det motvilligt?
 
  • Gilla
Texan
  • Laddar…
Bananskalare Bananskalare skrev:
Tja... Som jag sagt tidigare... Frågan är hypotetisk. Börja diskutera vad forskningen skulle handla om. Vad ville du vinna? Var det en känslig fråga? Fundera istället på hur folk som väljer att inte vaccinera sig bemöts illa?
Är det rätt? Är inte dessa människor med samma rättigheter som alla andra? Varför är de mindre värda?
Varför antar man att man tycker en annan människa är ”mindre värd” för att man kanske tycker att en annan människa gör val som man själv inte skulle göra eller rentav är direkt korkade?

I min värld är världen fylld av människor som hela tiden gör val som jag aldrig någonsin skulle göra, eller som jag rentav tycker är fullständigt idiotiska.

Det tycker jag att jag är i min fulla rätt att tycka om det är så. Det har ingenting att göra med den människans värde.

Förhoppningsvis är det här bara en slarvig användning av ord, men människors värde och dess val och/eller begåvning eller vägval i livet är ytterst sällan jämförbara.
 
  • Gilla
pmd och 5 till
  • Laddar…
T Texan skrev:
För det behöver man väl inte vara otrevlig?
Det är det väl ingen som påstått heller?

Men att folk uttrycker sig mindre angenämt ibland, särskilt i diskussioner på internet där man lätt kan vara anonym är kanske inte heller det sammanhang man kan vara allt för känslig för andras beteende.
 
M mickef skrev:
Jag har inte sett den utredningen men kom ni fram till att de som vaccinerat sig har gjort det motvilligt?
Vad kom du fram till i din utredning?
 
timmelstad timmelstad skrev:
att folk uttrycker sig mindre angenämt ibland, särskilt i diskussioner på internet där man lätt kan vara anonym
Anonymiteten är nog snarare en ”enabler”, hatet är källan och det som är problemet!
 
timmelstad timmelstad skrev:
Varför antar man att man tycker en annan människa är ”mindre värd” för att man kanske tycker att en annan människa gör val som man själv inte skulle göra eller rentav är direkt korkade?

I min värld är världen fylld av människor som hela tiden gör val som jag aldrig någonsin skulle göra, eller som jag rentav tycker är fullständigt idiotiska.

Det tycker jag att jag är i min fulla rätt att tycka om det är så. Det har ingenting att göra med den människans värde.

Förhoppningsvis är det här bara en slarvig användning av ord, men människors värde och dess val och/eller begåvning eller vägval i livet är ytterst sällan jämförbara.
Tyvärr har du inte rätt. En del även här idiotförklarar folk som inte vill vaccinera sig.

Självklart kommer vi alla att tycka olika. Men vi måste behandla alla lika. Sen att man säger ifrån är inte samma sak som att trycka ner människan.

Sen kan jag personligen inte helt förstå varför man inte vaccineras. Men jag gör ingen skillnad.
 
J Jocke Best skrev:
Det finns inga provaccers. Det är ett påhitt för att legitimera de som ännu inte tagit sitt förnuft till fånga. Det är redan utrett i tråden.
Men provaxxers är motsatsen till våra anti vaxxers
 
T Texan skrev:
Anonymiteten är nog snarare en ”enabler”, hatet är källan och det som är problemet!
Att folk ”hatar” på andra är väl knappast unikt för den här diskussionen?

Jag fattar liksom inte behovet av att framställa individer som uttrycker vissa åsikter publikt som offer.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.