Varför har ni inte vaccinerat er?

• Antal röster
    807
BirgitS BirgitS skrev:
Du skriver där:
Jag kan inte tolka det som något annat än att det betyder att du tycker att det är en villfarelse att vaccin skyddar mot sjukdom och hindrar smittspridning.
Inläggen grundar sig i översittarens kommentar i #14518 och jag har samma uppfattning som b8q ger uttryck för i #1453.

BirgitS
M mickef skrev:
Inläggen grundar sig i översittarens kommentar i #14518 och jag har samma uppfattning som b8q ger uttryck för i #1453.
Du har nog missat en siffra i andra inläggsnumret.

Men om något av dina inlägg ska vara ironiskt eller betyda något annat än vad det bokstavligen står i inlägget så framgår det inte när man läser dina inlägg.

• Gilla
frasen_36
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Du har nog missat en siffra i andra inläggsnumret.

Men om något av dina inlägg ska vara ironiskt eller betyda något annat än vad det bokstavligen står i inlägget så framgår det inte när man läser dina inlägg.
#14530 ska det vara. Jag tror inte att jag har varit ironisk i något inlägg här. Syftar du på något särskilt?

BirgitS
M mickef skrev:
Jag tror inte att jag har varit ironisk i något inlägg här. Syftar du på något särskilt?
Det hade ju varit en möjlig förklaring till inlägg #14532.

• Gilla
HansJosef
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Det hade ju varit en möjlig förklaring till inlägg #14532.
Jag kunde möjligen ha avslutat med ett frågetecken men det var inte ironiskt. Det man fick lära sig i grundskoleåldern, på min tid, var att vaccin skyddade mot sjukdom och smittspridning, man fick i a f den uppfattningen och det fungerade antagligen med vaccinet då. Mina kommentarer ska ses i kontexten av Jocke Bests påhopp innan.
Jag känner att vi är överens om Covidvaccinets förtjänster och att alla förstår nyttan massvaccineringen har inneburit.
De som har avvaktat med vaccineringen av olika skäl måste behandlas med respekt. "Antivaxxare" har sina skäl vilket också ska respekteras men att ta den debatten leder ingen vart.

P
Varför ska man visa respekt för dumheter?

Alla har rätt att välja om de vill vaccinera sig eller inte, och jag respekterar både ett beslut att vaccinera sig och ett beslut att inte vaccinera sig.

Däremot respekterar jag inte korkade motiveringar till ett beslut.

• Gilla
  • Wow
Texan och 2 till
  • Laddar…
J
M mickef skrev:
Jag kunde möjligen ha avslutat med ett frågetecken men det var inte ironiskt. Det man fick lära sig i grundskoleåldern, på min tid, var att vaccin skyddade mot sjukdom och smittspridning, man fick i a f den uppfattningen och det fungerade antagligen med vaccinet då. Mina kommentarer ska ses i kontexten av Jocke Bests påhopp innan.
Jag känner att vi är överens om Covidvaccinets förtjänster och att alla förstår nyttan massvaccineringen har inneburit.
De som har avvaktat med vaccineringen av olika skäl måste behandlas med respekt. "Antivaxxare" har sina skäl vilket också ska respekteras men att ta den debatten leder ingen vart.
Äh, idioti kan inte diskuteras bort. Kalla en spade för en spade.

• Arg
  • Gilla
Texan och 1 till
  • Laddar…
J Jocke Best skrev:
Äh, idioti kan inte diskuteras bort. Kalla en spade för en spade.
Du håller alltså med?

• Gilla
Texan och 1 till
  • Laddar…
P pmd skrev:
Varför ska man visa respekt för dumheter?

Alla har rätt att välja om de vill vaccinera sig eller inte, och jag respekterar både ett beslut att vaccinera sig och ett beslut att inte vaccinera sig.

Däremot respekterar jag inte korkade motiveringar till ett beslut.
Hur ser en okorkad motivering ut?

• Gilla
Texan och 1 till
  • Laddar…
J
M mickef skrev:
Din fråga är synnerligen motiverad. Det har inte kommit några än.

• Gilla
  • Haha
kashieda och 1 till
  • Laddar…
P
M mickef skrev:
T.ex. "Jag är allergisk mot ägg", om det handlar om vissa influensavaccin.

Sidospår, men det är väl inte ägg i mRNA-vaccinerna?

P
Nej, men i en del influensavaccin. mickef ville ha ett exempel på en okorkad motivering till att inte vaccinera sig. Jag kunde inte komma på någon sådan för covid-19 på rak arm, så jag tog vad jag kom på.

• Gilla
Nyfniken
  • Laddar…
Borde man inte leva livet lite som ett lotteri? Ovaccinerad så är livet lite mer spännande

Varför håller ni på och tjatar om detta här på Byggahus.se
KÄNNS INTE SÅ LITE UTANFÖR TOPIC, vad har detta med byggnation etc att göra.

• Gilla
  • Ledsen
Janetgorgis och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.