817 098 läst · 17 905 svar
817k läst
17,9k svar
Varför har ni inte vaccinerat er mot Covid-19 ?
Inläggen grundar sig i översittarens kommentar i #14518 och jag har samma uppfattning som b8q ger uttryck för i #1453.BirgitS skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 970 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 970 inlägg
Du har nog missat en siffra i andra inläggsnumret.M mickef skrev:
Men om något av dina inlägg ska vara ironiskt eller betyda något annat än vad det bokstavligen står i inlägget så framgår det inte när man läser dina inlägg.
#14530 ska det vara. Jag tror inte att jag har varit ironisk i något inlägg här. Syftar du på något särskilt?BirgitS skrev:
Jag kunde möjligen ha avslutat med ett frågetecken men det var inte ironiskt. Det man fick lära sig i grundskoleåldern, på min tid, var att vaccin skyddade mot sjukdom och smittspridning, man fick i a f den uppfattningen och det fungerade antagligen med vaccinet då. Mina kommentarer ska ses i kontexten av Jocke Bests påhopp innan.BirgitS skrev:
Jag känner att vi är överens om Covidvaccinets förtjänster och att alla förstår nyttan massvaccineringen har inneburit.
De som har avvaktat med vaccineringen av olika skäl måste behandlas med respekt. "Antivaxxare" har sina skäl vilket också ska respekteras men att ta den debatten leder ingen vart.
Varför ska man visa respekt för dumheter?
Alla har rätt att välja om de vill vaccinera sig eller inte, och jag respekterar både ett beslut att vaccinera sig och ett beslut att inte vaccinera sig.
Däremot respekterar jag inte korkade motiveringar till ett beslut.
Alla har rätt att välja om de vill vaccinera sig eller inte, och jag respekterar både ett beslut att vaccinera sig och ett beslut att inte vaccinera sig.
Däremot respekterar jag inte korkade motiveringar till ett beslut.
Äh, idioti kan inte diskuteras bort. Kalla en spade för en spade.M mickef skrev:Jag kunde möjligen ha avslutat med ett frågetecken men det var inte ironiskt. Det man fick lära sig i grundskoleåldern, på min tid, var att vaccin skyddade mot sjukdom och smittspridning, man fick i a f den uppfattningen och det fungerade antagligen med vaccinet då. Mina kommentarer ska ses i kontexten av Jocke Bests påhopp innan.
Jag känner att vi är överens om Covidvaccinets förtjänster och att alla förstår nyttan massvaccineringen har inneburit.
De som har avvaktat med vaccineringen av olika skäl måste behandlas med respekt. "Antivaxxare" har sina skäl vilket också ska respekteras men att ta den debatten leder ingen vart.
Hur ser en okorkad motivering ut?P pmd skrev:
Medlem
· västra Götaland
· 151 inlägg
Borde man inte leva livet lite som ett lotteri? Ovaccinerad så är livet lite mer spännande
Medlem
· stockholm
· 11 inlägg
Varför håller ni på och tjatar om detta här på Byggahus.se
KÄNNS INTE SÅ LITE UTANFÖR TOPIC, vad har detta med byggnation etc att göra.
KÄNNS INTE SÅ LITE UTANFÖR TOPIC, vad har detta med byggnation etc att göra.