3 388 524 läst · 18 240 svar
3389k läst
18,2k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Verktygstokig
· Halland
· 7 546 inlägg
Verktygstokig
· Halland
· 7 546 inlägg
Äntligen fått lite fason på styrningen av spånsugen. två nya budgetventiler från Jula modifierades lite grann för att inte klogga igen
Sågar man bort innerhörnan så slipper man sågspån som hindrar stängning. Montering av mikrobrytare för 12V-styrningen behövdes också.
I spånsugen byttes originalbrytaren mot en låda med 12V-agg och ett 12V-relä som klarar att bryta 10A 250V.
Sedan parallellkopplades alla brytare på alla ventiler så att vilken som startar sugen och att sugen inte stannar förrän alla ventiler är stängda
Imorgon blir det inkoppling av grovdammsugaren med nya kinacyklonen....
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Sågar man bort innerhörnan så slipper man sågspån som hindrar stängning. Montering av mikrobrytare för 12V-styrningen behövdes också.
I spånsugen byttes originalbrytaren mot en låda med 12V-agg och ett 12V-relä som klarar att bryta 10A 250V.
Sedan parallellkopplades alla brytare på alla ventiler så att vilken som startar sugen och att sugen inte stannar förrän alla ventiler är stängda
Imorgon blir det inkoppling av grovdammsugaren med nya kinacyklonen....
Golvvärmestammen samt vatten till övervåningen doldes i tisdags.
Ikväll kom sista lilla biten till vänster på plats.
Har redan förträngt hur illa det var med trappen innan jag började klä in och dölja rören, nu retar jag mig nästan mer på synliga skruvskallar och att omålad MDF syns i väntan på lister.
Logga in
Skapa konto
Ikväll kom sista lilla biten till vänster på plats.
Logga in
Skapa konto
Har redan förträngt hur illa det var med trappen innan jag började klä in och dölja rören, nu retar jag mig nästan mer på synliga skruvskallar och att omålad MDF syns i väntan på lister.
E Erik Lindroos skrev:
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Typ så, lite "in progress" foton.
Vi hade den omålad i många år innan dessutom...
Så skönt när man blir klar med den här typen av projekt!
Det är lite lister och småpyssel kvar runtomkring, men nu är det bara att fortsätta när man fått tummarna ur...E Erik Lindroos skrev:
Lagt ner dryga 2 helger, materialkostnad för MDF och pärlspont dryga 1500:-
Och skjutit på delar av detta i nära på 15 år nu till sommaren, men det kanske är så jag haft någon "bra" plan, förrän nu.