295 641 läst · 8 036 svar
296k läst
8,0k svar
Vad väntar oss bilister?
https://www.entreprenad.com/article...-xmEaaf3mNm6PZVhtCAnD3jXPWPp_9LOPNzIAerL6GGjo
BDX överväger att sluta lägga anbud på snöröjning
BDX överväger att sluta lägga anbud på snöröjning
Renoverare
· Stockholm
· 18 326 inlägg
Finns också de som låter allmänna arvsfonden få pengar istället för att själv ha glädje av dem
Är väl ganska bra att vi värderar saker olika.
Trots att det då och då finns en ny bil hemma så ser jag den som transportmedel.
Orkar inte räkna på kostnaden, bara tråkigt reultat.
Är väl ganska bra att vi värderar saker olika.
Trots att det då och då finns en ny bil hemma så ser jag den som transportmedel.
Orkar inte räkna på kostnaden, bara tråkigt reultat.
Inget av det, det var ingen framtidsvison (tror jag), knappast heller en sanndröm, jag minns inte mycket (som det brukar vara för mig, minns inget av drömmar, eller väldigt lite när jag vaknat) men minns att jag drömde att jag insåg efter en tids samvaro att vi inte pratat skatter alls.useless skrev:
Tja, inte alls omöjligt iofs, vi är nog många som beter oss annorlunda IRL än på forumet ...
Allvetare
· Östergötland
· 4 098 inlägg
Hade också en 9-5 som jag trots ett Turbobyte var väldigt nöjd med. Dessutom kunde man ju passa på att byta till en lite större turbo och massera Trionic lite så vips fick man 70hk tillMultiMan skrev:
Allvetare
· Östergötland
· 4 098 inlägg
Det är lite tveggat att inte kika på märket upplevde jag när jag körde billigare bilar och repade själv. Hade man ägt 1-2 bilar av samma märke lärde man sig ofta var svagheter fanns, hur man hittade billiga delar, var man ska vara noga vaksam på rost m.m. Köpte man ett nytt märke fick man börja om lite.Mikael_L skrev:Det som ofta gäller för oss som äger bil på detta viset är att vi har absolut inga låsningar på vilket märke det ska vara, eller vilken utstrålning den ska ha.
Sånt höll jag på med uppåt kanske 30-årsåldern, började helt klart avta redan efter 25.
Och efter det har jag endast sett till transportbehovet.
Bilen ska ta mitt arsle från A till B, så billigt som möjligt.
Jag körde 4-5 Saabar på raken som totalt över körsträckan gick rätt billigt. Man lärde sig svagheterna, var man skulle kika vid köp m.m. Och så fick man ett litet reservdelslager.
När jag senare körde Mazda så kan jag konstatera att det visserligen höll längre men jäkligt svårt att få tag i billiga reservdelar. Bakre avgasröret sprack på en 6:a jag hade och nytt orginal kostade 13 000:-. Visserligen i rostfritt men mycket cash. Hittade piratsystem i ej rostfritt för 5-6000:- men också lite för mycket. Till slut hittade jag en firma från Polen som via ebay sålde ett "sportavgassystem" för 4000:-. Det fick bli det.
Till Sabbarna hade jag kunna hittat bara kröken som gick sönder för några hundralappar.
Allvetare
· Östergötland
· 4 098 inlägg
Ska man köra billigt, bekvämt och rejält så är det svårt att matcha en gammal 9-5:a. Speciellt om man har koll på några svagheter.M Myckling skrev:
Medlem
· Västernorrland
· 10 846 inlägg