Nu har jag visserligen inte flera skruvdragare(har en skruvdragare och en kabelansluten hammarborr), men kan absolut se mig själv ha flera. Kanske inte flera av exakt samma modell, men likväl flera.
Jag menar, jag har 3 vinkelslipar i drift med olika skivor, och 2 "die grinders"(vet inte vad dom kallas på svenska...).

Tiden man sparar på att slippa byta borr/bits/skivor/etc springer fort iväg :)

• Gilla
Pysslarn
  • Laddar…
richardtenggren
Det finns ju en faktor till, villhöver-faktorn! :D

flest prylar när man dör vinner, glöm inte det :D

• Gilla
  • Haha
Sthlm1891 och 2 till
  • Laddar…
P Pysslarn skrev:
Kan förstå hur du tänker men jag har också fyra skruvdragare, 18 V samtliga.
Det är inte sällan som jag sätter ett borr i en, en försänkare i en andra och ett skruvbits i en tredje när jag jobbar i verkstaden. Snabbar upp arbetet väsentligt att inte behöva byta verktyg mellan de olika momenten.

:)
//Ronnie
Min GSR 12V-35 FC byter jag oftast bara chuck på mellan borr / skruv istället för att ha stora klumpiga verktyg överallt. Men visst... 12V med 4 olika chuckar, 18V slagskruvdragare och 230V borr används ibland alla 3 samtidigt. Men jag har ingen vanlig borrskruvdragare någonstans. Nu var den ju ganska billig för 2 batterier och laddare ovan, men man blir ju bara sur när man vill skruva med en borrskruvdragare för bits inte sitter bra i borrchuck (speciellt inte efter 10 år).

Ni som har flera skruvdragare för att slippa byta borde titta på Burbage just nu.
Industriell flerhuvudsborrmaskin från Burbage Maskin AB i verkstadsmiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Haha
  • Gilla
  • Wow
Appendix och 8 till
  • Laddar…
A
P Pysslarn skrev:
Snabbar upp arbetet väsentligt att inte behöva byta verktyg mellan de olika momenten.
Det är helrätt!

T
X xxx.maws skrev:
Kan absolut komma till användning, men du har väl redan en sedan innan, samt en slagskruvdragare + borrskruvdragare.
Minst 4 stycken maskiner som fyller ändamålet. Jag har bara två händer iallafall ;) Alltid kul med nya saker, men någonstans måste man sätta stopp.

Men det är inte upp till mig att bestämma och det får du helt och hållet avgöra själv. Sorry för OT, im out! <3
Jag har en 18V slagskruvdragare och en 40V slagborrskruvdragare. Samt en Bosch GSR 12V-35 FC med fyra chuckar. Så den är lite bättre än den jag köpte. Men den sista köpte jag för priset och batteriernas skull. Skruvdragaren och laddaren kan man sälja :p

T Ejmelie skrev:
Jag har en 18V slagskruvdragare och en 40V slagborrskruvdragare. Samt en Bosch GSR 12V-35 FC med fyra chuckar. Så den är lite bättre än den jag köpte. Men den sista köpte jag för priset och batteriernas skull. Skruvdragaren och laddaren kan man sälja :p
Laddaren kan du sälja till mig, min far lyckades slänga sin.. så jag har en skruvdragare med batteri utan laddare.

Hep Hep skrev:
Ni som har flera skruvdragare för att slippa byta borde titta på Burbage just nu.
[bild]
Kanonmaskin, bara att batterierna till den är så förbannat otympliga — det blir knappt släpbart...

;D
//Ronnie

• Gilla
TriNitro
  • Laddar…
P Pysslarn skrev:
Kanonmaskin, bara att batterierna till den är så förbannat otympliga — det blir knappt släpbart...

;D
//Ronnie
Ett enkelt bärbart litet elverk räcker ju ;)

• Haha
Pysslarn
  • Laddar…
T
  • Gilla
Etnoy
  • Laddar…
L Lucif3r skrev:
... och 2 "die grinders"(vet inte vad dom kallas på svenska...).
Rakslip eller toppslip skulle jag kalla dom.

/Höghus

K-rauta kör 20% rabatt på allt från Essve nu.
Det ger bland annat att man kan köpa en Essve Edgefast för 4.399:-
Prismatchar man detta på Bauhaus, får man den för 3.871:- vilket får ses som väldigt prisvärt.

Edit: ser nu att det bara gäller dygnet ut, så ska ni prismatcha får det bli ett snabbt online-köp och se till att ta skärmdumpar på K-rautas pris.
Borde kunna räcka tycker man.

Redigerat:
Hep Hep skrev:
[länk]

Svårslaget pris för en rejäl dammsugare. Jag har en som är parkerad under ett par slipmaskiner och startar automatiskt.
Är det bra längd på sladd och slang?

T
Hep Hep skrev:
[länk]

Svårslaget pris för en rejäl dammsugare. Jag har en som är parkerad under ett par slipmaskiner och startar automatiskt.
Den har länkats till vid flera tillfällen men fått ganska mycket kritik. Är du nöjd med din?
Funkar den både med och utan påsar?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.