skoge skoge skrev:
[bild]

Hittade en gammal våg i uthuset igår
Kroken finns kvar även på moderna :)

Portabel elektronisk våg med krok och digital display, bredvid dess förpackning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Praktiskt om man är ute och reser och shoppar mycket och inte vill hamna över gränsen.

skoge skoge skrev:
[bild]

Hittade en gammal våg i uthuset igår
En Besman. Det är grejer det!

För de som är för unga för att veta vad en Besman är så finns mer info här:
- https://sv.wikipedia.org/wiki/Besman

• Gilla
Tule54
  • Laddar…
Jag använder klockradio fortfarande. Stor knapp för snooze.

• Gilla
  • Älska
Huddingebo och 4 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Jag använder klockradio fortfarande. Stor knapp för snooze.
En kompis dotter i mellanstadieålder önskade sig en klockradio i julklapp så konceptet verkar leva kvar. Tydligen hade den inbyggd trådlös laddning för mobilen.

• Gilla
Huddingebo
  • Laddar…
N nybyggarn3 skrev:
En kompis dotter i mellanstadieålder önskade sig en klockradio i julklapp så konceptet verkar leva kvar. Tydligen hade den inbyggd trådlös laddning för mobilen.
Jag har försökt få mina barn att använda väckarklocka då de inte vaknar av sina mobiler. De vägrar, vilket innebär att jag vaknar av deras mobiler, stiger upp och väcker dem. Det fungerar bra för tonåringarna, mindre bra för mig dock...

• Gilla
  • Haha
nino och 1 till
  • Laddar…
N nybyggarn3 skrev:
En klockradio måste ha

stor snoozeknapp
Variable snooze
Spotify och internet radio
Helg och vardag settings på larm.

En klockradio måste ha

stor snoozeknapp
Variable snooze
Spotify och internet radio
Helg och vardag settings på larm.
Och tydligen trådlös laddning för mobilen då.

N nybyggarn3 skrev:
Och tydligen trådlös laddning för mobilen då.
Jag är gubbe så för mig duger kabel :) min OnePlus 8 Pro har bra batteri så räcker ladda på natten

• Gilla
Fotografen
  • Laddar…
Jag är gubbe så för mig duger kabel :) min OnePlus 8 Pro har bra batteri så räcker ladda på natten
Samma här. Har dock funderat på om man kunde bygga in trådlös laddare i sängbordet slippa springa runt huset och leta min laddare varje kväll.

N nybyggarn3 skrev:
Samma här. Har dock funderat på om man kunde bygga in trådlös laddare i sängbordet slippa springa runt huset och leta min laddare varje kväll.
Ha en vid nattduksbordet? Så gör jag

Samma här. Den är ändå borta varje kväll. Har köpt massvis med laddare i omgångar så vi har säkert tre laddare per person i familjen. Verkar inte hjälpa nämnvärt.

Inga mobiler eller andra multimediaprylar i sovrummet. Väckarklocka med radio skall det vara. Jag har en fast laddare i huset (med tre trådar) och den klarar jag mig med, detta trots att jag laddar två mobiler, klocka, surfplatta, två par hörlurar mm på den. Denna är dock på en annan våning i huset då jag klarar mig utan mobil i sovrummet.

• Gilla
Jonas Persson
  • Laddar…
Har oxå en klockradio, haft den sen början på 90 talet, en pryl med utmärkt funktion och ett vilsamt orange ljus på siffrorna som inte stör nattmörkret.
Dock har jag aldrig bytt batteri i den, så vid strömavbrott får man ställa om den. Den startar på 1/1 1980, och för ett tag sen blev jag nyfiken hur långt den gick till, och den visade sig gå till 31/12 2040. Så jag har bara 18 år kvar på den, men då är jag nog död, så det saknar betydelse.
Omtänksamt av Sony att programmera in 60 år, undra om de tänkte att den skulle hålla så länge ??

Ha telefonen som väckarklocka ?? Inte en suck, räcker med de nätter man bor på hotell för att bli vansinnig.

• Gilla
pacman42 och 1 till
  • Laddar…
I ,mitten av 70-talet jobbade jag som bensinstationsbiträde på Esso-macken mitt i Stenungsund. Man tankade bilen åt folk, kollade oljan,vätskenivåer samt däcktryck och fyllde på vid behov och tvättade av bilrutorna. Chefen/ägaren stod i kassan.

• Gilla
Fotografen och 4 till
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
Den startar på 1/1 1980, och för ett tag sen blev jag nyfiken hur långt den gick till, och den visade sig gå till 31/12 2040. Så jag har bara 18 år kvar på den, men då är jag nog död, så det saknar betydelse.
Omtänksamt av Sony att programmera in 60 år, undra om de tänkte att den skulle hålla så länge ??
Min klockradio går till 23:59, sen börjar den om på noll. Den kommer att funka i många hundra år...

Redigerat:
  • Gilla
Tokslut och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.