1 135 747 läst · 11 023 svar
1136k läst
11,0k svar
Saker som vi glömt bort att de har funnits
Renoverare
· Stockholm
· 18 347 inlägg
En Besman. Det är grejer det!skoge skrev:
För de som är för unga för att veta vad en Besman är så finns mer info här:
- https://sv.wikipedia.org/wiki/Besman
Renoverare
· Stockholm
· 18 347 inlägg
Jag använder klockradio fortfarande. Stor knapp för snooze.
Jag har försökt få mina barn att använda väckarklocka då de inte vaknar av sina mobiler. De vägrar, vilket innebär att jag vaknar av deras mobiler, stiger upp och väcker dem. Det fungerar bra för tonåringarna, mindre bra för mig dock...N nybyggarn3 skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 18 347 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 18 347 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 18 347 inlägg
Samma här. Den är ändå borta varje kväll. Har köpt massvis med laddare i omgångar så vi har säkert tre laddare per person i familjen. Verkar inte hjälpa nämnvärt.
Inga mobiler eller andra multimediaprylar i sovrummet. Väckarklocka med radio skall det vara. Jag har en fast laddare i huset (med tre trådar) och den klarar jag mig med, detta trots att jag laddar två mobiler, klocka, surfplatta, två par hörlurar mm på den. Denna är dock på en annan våning i huset då jag klarar mig utan mobil i sovrummet.
Har oxå en klockradio, haft den sen början på 90 talet, en pryl med utmärkt funktion och ett vilsamt orange ljus på siffrorna som inte stör nattmörkret.
Dock har jag aldrig bytt batteri i den, så vid strömavbrott får man ställa om den. Den startar på 1/1 1980, och för ett tag sen blev jag nyfiken hur långt den gick till, och den visade sig gå till 31/12 2040. Så jag har bara 18 år kvar på den, men då är jag nog död, så det saknar betydelse.
Omtänksamt av Sony att programmera in 60 år, undra om de tänkte att den skulle hålla så länge ??
Ha telefonen som väckarklocka ?? Inte en suck, räcker med de nätter man bor på hotell för att bli vansinnig.
Dock har jag aldrig bytt batteri i den, så vid strömavbrott får man ställa om den. Den startar på 1/1 1980, och för ett tag sen blev jag nyfiken hur långt den gick till, och den visade sig gå till 31/12 2040. Så jag har bara 18 år kvar på den, men då är jag nog död, så det saknar betydelse.
Omtänksamt av Sony att programmera in 60 år, undra om de tänkte att den skulle hålla så länge ??
Ha telefonen som väckarklocka ?? Inte en suck, räcker med de nätter man bor på hotell för att bli vansinnig.
I ,mitten av 70-talet jobbade jag som bensinstationsbiträde på Esso-macken mitt i Stenungsund. Man tankade bilen åt folk, kollade oljan,vätskenivåer samt däcktryck och fyllde på vid behov och tvättade av bilrutorna. Chefen/ägaren stod i kassan.
Min klockradio går till 23:59, sen börjar den om på noll. Den kommer att funka i många hundra år...Isakare skrev:Den startar på 1/1 1980, och för ett tag sen blev jag nyfiken hur långt den gick till, och den visade sig gå till 31/12 2040. Så jag har bara 18 år kvar på den, men då är jag nog död, så det saknar betydelse.
Redigerat: