D Dilato skrev:
Mina Xiaomi Mi Smart Home Temperature / Humidity Sensor 2 har inbyggd BT och försörjs av ett CR2032 batteri med uppgiven drifttid på ett år så jag tror inte du behöver oroa dig för att BT skulle dra ur batteriet
Fast här verkar funktionen (enligt lidls app ovan) dra 60 % på 6 dagar om man glömmer stänga av.

J jockebq skrev:
[bild]
Är det någon som har denna modell av spikpistol/häftpistol? 20V. Om ni inte använder den skulle jag hemskt gärna köpa den av er. Är i stort behov av en elektrisk häftpistol och har många parkside-maskiner och batterier.
Jag har en, men har lackat sönder på att den fungerar sådär som spikpistol. Som häftpistol tror jag att den fungerar bra. Kan nog tänka mig att bli av med min.

• Gilla
jockebq
  • Laddar…
T Taxture skrev:
Köpte 2st 8ah, blir nog bra till motorsågen och tigersågen……
Har du hunnit prova dom på motorsågen?, gav det måhända lite mer oumf?...

Någon som har koll på om Lidl haft batteridriven slipmaskin?

O olofh skrev:
Beror på vilken sort du är ute efter. En excenterslip 20V har jag. Funkar ganska bra.
Finns ju även sliptillsats till multiverktygen om det kan duga?

T Torbod skrev:
Beror på vilken sort du är ute efter. En excenterslip 20V har jag. Funkar ganska bra.
bara något litet att dutta med

O olofh skrev:
bara något litet att dutta med
Multiverktygen funkar nog bra då. Finns både som 12V och 20V varianter. Har båda varianterna och de är bra till mycket.
Excenterslipen är ganska stor och klumpig i jämförelse. Även om funktionen är en helt annan. Man kommer ju inte heller in i hörn med en sådan om det var småpill du var ute efter.

Redigerat:
O olofh skrev:
En sådan här har de i all fall haft:

Parkside sladdlös roterande verktyg med borr- och slipbits i förvaringslåda.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
To Bo
  • Laddar…
C
M Mike N skrev:
Köpte också en. Verkar stark men är rätt högljudd i vissa varvtal jämfört med mina gamla gröna Boschmaskiner med borstmotorer. Snudd på att man vill ha hörselskydd när man kör den obelastad till och med. Någon som instämmer eller har jag fått tag i ett högljutt exemplar?
Nu har jag testatskruvdragare (pabsp 20-li c2) och den är lite högljudd men inte så farligt däremot låter den som skit i snabba läget (hörs lite i starka läget) Kör maskinen i luften utan att skruva och det låter som att kopplingen slirar precis som den gör vid inställt motstånd. Någon hade en video där det lät i snabba läget och inställning 21 men min låter illa i alla lägen.

@Vardagsrum din låter också illa?

Någon som vet när nästa laddning med Parkside mutterdragare kommer? :)

C Chippe skrev:
Nu har jag testatskruvdragare (pabsp 20-li c2) och den är lite högljudd men inte så farligt däremot låter den som skit i snabba läget (hörs lite i starka läget) Kör maskinen i luften utan att skruva och det låter som att kopplingen slirar precis som den gör vid inställt motstånd. Någon hade en video där det lät i snabba läget och inställning 21 men min låter illa i alla lägen.

@Vardagsrum din låter också illa?
@Chippe Jag tror inte att jag införskaffade Pabsp 20-li c2, om du menar den dragaren som såldes nu under senaste verktygsveckan? Är det den i Performance-serien som utlovade 60Nm?

Pga att jag befinner mig i inflytt, så har jag inte ordning på verktygen, men jag kollade i den av tyskavdelningarna som är ihopsamlade, och såg ingen där.

Om den låter illa, och t.o.m slirar, så ska du reklamera den bums. Det här ska vara deras budgetpremium, och då ska det f-n inte låta illa eller slira! Du har 5 års garanti på denna, och tysken har en solid garantihantering. En väldigt okonventionell och opersonlig garantihantering, som tangerar att bryta mot konsumentköplagen, men välfungerande.

Mitt tips är att du kollar på sista sidan i manualen, och skriver till deras e-postadress för garantiärenden, beskriver hur dragaren beter sig, och frågar om det är normalt att produkten beter sig så. Så fort du har lämnat samtycke till hantering av dina personuppgifter, så kommer de att hjälpa dig vidare. Glöm inte att bifoga bild på köpebevis, samt din adress.

Kollade som sagt på ena tyskavdelningen, men såg ingen performance-dragare. Jag får kanske göra ett kompletterande köp nästa gång mjölken är slut, men får hålla till godo med Bosch GSR 18 V-EC FC2 under tiden.

Ett trångt förråd med hyllor fulla av verktygslådor och verktyg i dess förpackningar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Wow
  • Haha
ernelli och 18 till
  • Laddar…
V Vardagsrum skrev:
@Chippe Jag tror inte att jag införskaffade Pabsp 20-li c2, om du menar den dragaren som såldes nu under senaste verktygsveckan? Är det den i Performance-serien som utlovade 60Nm?

Pga att jag befinner mig i inflytt, så har jag inte ordning på verktygen, men jag kollade i den av tyskavdelningarna som är ihopsamlade, och såg ingen där.

Om den låter illa, och t.o.m slirar, så ska du reklamera den bums. Det här ska vara deras budgetpremium, och då ska det f-n inte låta illa eller slira! Du har 5 års garanti på denna, och tysken har en solid garantihantering. En väldigt okonventionell och opersonlig garantihantering, som tangerar att bryta mot konsumentköplagen, men välfungerande.

Mitt tips är att du kollar på sista sidan i manualen, och skriver till deras e-postadress för garantiärenden, beskriver hur dragaren beter sig, och frågar om det är normalt att produkten beter sig så. Så fort du har lämnat samtycke till hantering av dina personuppgifter, så kommer de att hjälpa dig vidare. Glöm inte att bifoga bild på köpebevis, samt din adress.

Kollade som sagt på ena tyskavdelningen, men såg ingen performance-dragare. Jag får kanske göra ett kompletterande köp nästa gång mjölken är slut, men får hålla till godo med Bosch GSR 18 V-EC FC2 under tiden.

[bild]
OOPS! Jag trodde våra Mobförråd var nerlagda? :surprised:

• Haha
  • Gilla
Vardagsrum och 23 till
  • Laddar…
Jag har en borstlös Makita DDF484, underbar maskin att jobba med, men den ylar rätt styggt på fullgas.
så om ljudet inte är som krossat knäckebröd är det nog bara att köra på.

C
@Vardagsrum aha, jag trodde det var 60Nm skruvdragaren som låg i din vagn. Tydligen ganska vanligt att vissa låter medan andra inte gör det av samma modell. Tack för tipset, denna åker tyvärr tillbaka. Ingen dålig samling det där :D

C
H hyggabus skrev:
Jag har en borstlös Makita DDF484, underbar maskin att jobba med, men den ylar rätt styggt på fullgas.
så om ljudet inte är som krossat knäckebröd är det nog bara att köra på.
Jo, den är ganska högljudd men det är ok. Låter som denna ungefär men olika mycket vid vissa varvtal. Det verkar inte vara helt ovanligt och denna låter mest efter 0:25 i videon på lägre varvtal:

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.