F
stigen stigen skrev:
OOPS! Jag trodde våra Mobförråd var nerlagda? :surprised:
Trodde först mellanhyllan med kartongerna var ÅVC elektronikskrot......
 
  • Gilla
  • Ledsen
  • Arg
saiter och 2 till
  • Laddar…
S Skogsmusen skrev:
[länk]
För den som bor i Malmöregionen så ligger denna annons på blocket(y)
Perfekt verktyg för att göra sig av med parkslide.
 
stigen stigen skrev:
OOPS! Jag trodde våra Mobförråd var nerlagda? :surprised:
Det är dem, så det är privata initiativ som gäller nuförtiden!

C Chippe skrev:
@Vardagsrum aha, jag trodde det var 60Nm skruvdragaren som låg i din vagn. Tydligen ganska vanligt att vissa låter medan andra inte gör det av samma modell. Tack för tipset, denna åker tyvärr tillbaka. Ingen dålig samling det där :D
Ja tillbaks med den! Verkar som att de har haft lite väl stora marginaler på kvalitetskontrollen. Det ska inte vara nåt chansspel som avgör om man får en bra dragare eller inte. Är den kass så ska den reklameras!

Tråkigt om det är som du säger, att flera enheter har problem. Det är som sagt deras ”Premium”, så de borde ha lite högre kvalitetskrav där..

Det går, med rätt stor möda ibland, att lämna tillbaka produkter i butik. Men om du vill reklamera eller använda garanti så brukar kassapersonalen tjafsa om ”ärendenummer” som man får genom kontakt med servicepartnern som anges i manualen.

Man kan däremot använda deras ”90 dagars nöjdhetsgaranti” och göra återköp på en produkt, om man just inte är nöjd.

Om du skriver till deras servicepartner, så är chansen rätt stor att de helt sonika skickar dig en ny skruvdragare och ber dig att kassera den gamla.

Som sagt, de har en speciell garanti/reklamationshantering..

F fsn skrev:
Trodde först mellanhyllan med kartongerna var ÅVC elektronikskrot......
Men sen öppnade du ögonen och såg att det var prima Lidl på hyllan, inget skrot där inte!

Men när det blir skrot, så är det tre års garanti som gäller, och jag får ett nytt verktyg på posten
 
  • Gilla
Chippe
  • Laddar…
F
V Vardagsrum skrev:
Det är dem, så det är privata initiativ som gäller nuförtiden!



Ja tillbaks med den! Verkar som att de har haft lite väl stora marginaler på kvalitetskontrollen. Det ska inte vara nåt chansspel som avgör om man får en bra dragare eller inte. Är den kass så ska den reklameras!

Tråkigt om det är som du säger, att flera enheter har problem. Det är som sagt deras ”Premium”, så de borde ha lite högre kvalitetskrav där..

Det går, med rätt stor möda ibland, att lämna tillbaka produkter i butik. Men om du vill reklamera eller använda garanti så brukar kassapersonalen tjafsa om ”ärendenummer” som man får genom kontakt med servicepartnern som anges i manualen.

Man kan däremot använda deras ”90 dagars nöjdhetsgaranti” och göra återköp på en produkt, om man just inte är nöjd.

Om du skriver till deras servicepartner, så är chansen rätt stor att de helt sonika skickar dig en ny skruvdragare och ber dig att kassera den gamla.

Som sagt, de har en speciell garanti/reklamationshantering..



Men sen öppnade du ögonen och såg att det var prima Lidl på hyllan, inget skrot där inte!

Men när det blir skrot, så är det tre års garanti som gäller, och jag får ett nytt verktyg på posten
Ögonen var öppna från början, jag såg att det var Lidl och gjorde en korrekt bedömning att det var skit. Men känner du att du måste försvara ditt kassa beslut att slita på ändliga resurser genom att köpa skit så varsågod.
 
  • Arg
  • Älska
Vardagsrum och 3 till
  • Laddar…
Mikael_L
nanowire nanowire skrev:
BT på dessa batterier låter onekligen som en alldeles värdelös funktion. Eller snarare negativt värde. Batterier som får hjälp att självurladda är inget jag skulle vilja ha. Och eftersom de verkar oklart och varierande vad det är för celler så känns det tyvärr inte heller som en prisvärd källa för celler.
Sådana där hippa men onödiga "finesser" ger mig B&D-vibbar, eller kanske snarare B&D-rysningar ...
 
  • Gilla
Exostor och 1 till
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Sådana där hippa men onödiga "finesser" ger mig B&D-vibbar, eller kanske snarare B&D-rysningar ...
100 % i den andan
 
Det där var väl en rätt onödig kommentar?!

Och ärligt talat förstår jag inte varför du skriver i den här tråden? I princip allt handlar om att du tycker att budgetverktyg och speciellt Lidl är skit. Det tillför inget, förutom dålig stämning!
Föreslår att du startar en egen tråd där du gnäller på budgetverktyg och ser ned på människor som gör andra val än du och/eller kanske har mindre ekonomiska resurser.



F fsn skrev:
Ögonen var öppna från början, jag såg att det var Lidl och gjorde en korrekt bedömning att det var skit. Men känner du att du måste försvara ditt kassa beslut att slita på ändliga resurser genom att köpa skit så varsågod.
 
  • Gilla
  • Älska
Focksta och 14 till
  • Laddar…
F
Humulus Humulus skrev:
Det där var väl en rätt onödig kommentar?!

Och ärligt talat förstår jag inte varför du skriver i den här tråden? I princip allt handlar om att du tycker att budgetverktyg och speciellt Lidl är skit. Det tillför inget, förutom dålig stämning!
Föreslår att du startar en egen tråd där du gnäller på budgetverktyg och ser ned på människor som gör andra val än du och/eller kanske har mindre ekonomiska resurser.
Nej, jag tycker att det är en fullt relevant och helt korrekt kommentar. Det finns INGEN som köper ett verktyg på Lidl för att det är bra, det är på sin höjd bara prisvärt. Men mycket, nästan allt är slöseri med jordens resurser. Det är ungefär lika resurskrävande att tillverka skräp som det är att tillverka fullt fungerande verktyg som faktiskt håller anständig kvalite.
 
  • Gilla
  • Haha
saiter och 4 till
  • Laddar…
F fsn skrev:
Nej, jag tycker att det är en fullt relevant och helt korrekt kommentar. Det finns INGEN som köper ett verktyg på Lidl för att det är bra, det är på sin höjd bara prisvärt. Men mycket, nästan allt är slöseri med jordens resurser. Det är ungefär lika resurskrävande att tillverka skräp som det är att tillverka fullt fungerande verktyg som faktiskt håller anständig kvalite.
Tja jag har köpt flera verktyg på Lidl som jag tycker är bra.
Men tack för att du delar med dig av din kunskap om vad om är bra även om det var i jäkligt (o)trevlig ton...
Nu vet vi, att vi alla, måste köpa Fein, blå bosch etc. för att jorden skall bli bättre...
 
Redigerat:
  • Gilla
uswed och 9 till
  • Laddar…
F
Scout Scout skrev:
Tja jag har köpt flera verktyg på Lidl som jag tycker är bra.
Men tack för att du delar med dig av din kunskap om vad om är bra även om det var i jäkligt (o)trevlig ton...
Nu vet vi, att vi alla, måste köpa Fein, blå bosch etc. för att jorden skall bli bättre...
Perfekt, alltid roligt att hjälpa till. Det var dock inte det minsta otrevligt, det är väl bara det att folk inte gillar att nån säger att dom har köpt skit även om dom innerst inne faktiskt vet att det är så.
 
  • Gilla
  • Haha
saiter och 2 till
  • Laddar…
F fsn skrev:
Nej, jag tycker att det är en fullt relevant och helt korrekt kommentar. Det finns INGEN som köper ett verktyg på Lidl för att det är bra, det är på sin höjd bara prisvärt. Men mycket, nästan allt är slöseri med jordens resurser. Det är ungefär lika resurskrävande att tillverka skräp som det är att tillverka fullt fungerande verktyg som faktiskt håller anständig kvalite.

Där har du fel, visst för verktyg man använder tills de är utslitna är livslängden viktig för miljöbelastningen.
Men i allmänhet kan du mappa priset mot liter råolja, en Festool kostar mer energi, lite i bättre material och högre precision i tillverkning, resten i pr avdelningar mm som fiser varmluft.. så en amatör som aldrig slutanvänder ett visst verktyg finns ingen vinst att betala för mycket.
 
  • Gilla
nissenhj och 2 till
  • Laddar…
Har tänkt köpa flera verktyg men är för slö för att köra dessa två mil för något jag inte direkt behöver.

Senast var det ju en rätt så trevlig laser. Tänkte att jag ville ha den, men behövde den inte.
En vecka eller så senare så var det vattenskada med tillhörande framtida renovering med bland annat att rikta både golv och tak.

Skulle inte ha tvekat.

Har dock deras lilla Fluss-MIG och den är faktiskt ganska skaplig för en som är värdelös på att svetsa.
 
  • Gilla
Iddqd
  • Laddar…
Jag fortsätter att plåga min tigersåg och vinkelslip….. funkar precis lika bra eller dåligt som en av mina kunders hiltimodeller :surprised:
Men till en bråkdel av kostnaden ;)
Kallar mina parkside prisvärda :cool:
 
  • Gilla
Fairlane och 2 till
  • Laddar…
rotbackarn rotbackarn skrev:
Där har du fel, visst för verktyg man använder tills de är utslitna är livslängden viktig för miljöbelastningen.
Men i allmänhet kan du mappa priset mot liter råolja, en Festool kostar mer energi, lite i bättre material och högre precision i tillverkning, resten i pr avdelningar mm som fiser varmluft.. så en amatör som aldrig slutanvänder ett visst verktyg finns ingen vinst att betala för mycket.
Kan faktiskt hålla med fsn till viss del, och då köper jag ändå endel från Lidl, men även en hel del av bättre kvalitet.
Det är förstås bra att allt man köper har låg miljöpåverkan vid tillverkning, men i många fall är det ännu viktigare att det har maximal livslängd för typen av grej det är. Ett verktyg som kan ärvas i flera generationer eller säljas vidare begagnat i flera led är förstås mycket bättre än något som skrotas när man själv inte längre behöver det. Tyvärr är det väl dock få sladdlösa verktyg tex, som har en sådan typ av livslängd, då det rätt vad det är kommer en nyare batteriteknik som gör att ”ingen” vill använda den gamla tekniken längre. Men då är det ju bra om verktyget åtminstone håller så länge att det är just batteritekniken som blir utdaterad och inte att man kört slut på det pga att det hade dålig kvalitet. Tyvärr är det ju rätt ofta här i tråden som verktyg behöver lämnas tillbaka utan att de ens använts alls. Så pass dålig kvalitet är väldigt skadlig för miljön.
 
  • Gilla
kashieda och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.