T
F frasen_36 skrev:
Litet lätt intelligensbefriat?
Nja, vet inte men nåt är det

F
F frasen_36 skrev:
Litet lätt intelligensbefriat?
Jag menade "folk"alltså..:crysmile:

• Gilla
sonabr4000 och 1 till
  • Laddar…
A
T Tullen127 skrev:
Åkte visserligen i backar i yngre år men sen tröttnade jag och kände dessutom att jag inte trivdes bland de som var helt insnöade på mode på såväl kläder som utrustning. Men huvudorsaken till att jag slutade var att jag fann inget större nöje i att köa, köa och återigen köa.
Jag har aldrig fattat det där med att åka skidor utför.. åker knappt längd... gått mycket på snöskor med röjsåg förr... Det räckte...

• Gilla
frasen_36 och 1 till
  • Laddar…
T
Maskintok skrev:
Jag har aldrig fattat det där med att åka skidor utför.. åker knappt längd... gått mycket på snöskor med röjsåg förr... Det räckte...
Jag fick nog av längdskidor i skolan Hälsingland, det skulle åkas, det skulle tävlas, det skulle vara utflykter..
Sen dess (typ 50 år sen) har jag inte åkt längdskidor mer än ett par hundra meter.
Det är ju så TRÅÅÅKIGT. ;)

• Haha
1
  • Laddar…
T
T Tullen127 skrev:
Jag fick nog av längdskidor i skolan Hälsingland, det skulle åkas, det skulle tävlas, det skulle vara utflykter..
Sen dess (typ 50 år sen) har jag inte åkt längdskidor mer än ett par hundra meter.
Det är ju så TRÅÅÅKIGT. ;)
Som sagt längdåkning tyckte jag var tråkigt, och jag var aldrig bra på det heller i ärlighetens namn.
Utförsåkning: (Tidsfördelning) 45% i liftkön, 45 % i liften och sen 10% åkning ner till liftkön igen - nej jag har hittat andra värden.
Men det är konstigt när man frågar nån som varit på nån "fin" skidort.. Oh nej det ALDRIG några köer alls, de var helt ensamma...:D

F
T Tullen127 skrev:
Som sagt längdåkning tyckte jag var tråkigt, och jag var aldrig bra på det heller i ärlighetens namn.
Utförsåkning: (Tidsfördelning) 45% i liftkön, 45 % i liften och sen 10% åkning ner till liftkön igen - nej jag har hittat andra värden.
Men det är konstigt när man frågar nån som varit på nån "fin" skidort.. Oh nej det ALDRIG några köer alls, de var helt ensamma...:D
Var åkte du utför??

T
F frasen_36 skrev:
Var åkte du utför??
I Åre. Och det var någon högsäsong typ sportlov eller så.

T
T Tullen127 skrev:
I Åre. Och det var någon högsäsong typ sportlov eller så.
Det var INTE någon högsäsong skulle det stått

F
T Tullen127 skrev:
Förstod det:crysmile:

T
T Tullen127 skrev:
Detta har väl gått väldigt OT så kanske dags att släppa, och släppa in bilärenden??

• Gilla
Dan_Johansson och 1 till
  • Laddar…
T Tullen127 skrev:
Åk inte när det är sportlovsvecka.

T
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Åk inte när det är sportlovsvecka.
Gjorde ju inte det, och kommer inte att göra det heller.

• Gilla
frasen_36
  • Laddar…
T Tullen127 skrev:
Gjorde ju inte det, och kommer inte att göra det heller.
Åre är ju alltid kö, men åk till tex Ramundberget utanför sportslovsveckor. Ingen kö. Eller alperna.

När det gäller utrustning så är det ju lite av en materialsport. Personligen så har jag lagt allt krut på pjäxorna med lätta och formgjutna och så hyr vi skidor för att slippa konka med oss.

P
S Styrman_jansson skrev:
Det vet jag inte och är nog lite besvärligt att räkna ut. Mazda hade jag lån på ett tag som löstes och bakades in i ett huslån som sedan löstes helt vid en försäljning och Minin är en s.k. bilkontobil som betalas med bruttolöneavdrag.
Då är din jämförelse lite osäker.

P
Mikael_L Mikael_L skrev:
Tja, det är väl just detta som denna samverkansform kommer runt, man samkör inte register, utan vardera tjänsteman arbetar i sina egna register på det sätt som är tillåtet.
Det enda är att alla kollar samma person samtidigt, och utbyter information.
Dåligt, tycker jag. Våra skattepengar borde skyddas mot bedrägerier på effektivast möjliga sätt.
Jag tror också att det de senare åren har öppnats för en viss mindre samkörning, undrar om inte försäkringskassan får samköra mot skatteverket i någon mindre omfattning för att hitta folk som kanske tar ut ersättningar från FK samtidigt som de har arbetsinkomster ... :thinking:
Det låter bra. Mer sånt!

• Gilla
frasen_36
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.