297 176 läst · 8 036 svar
297k läst
8,0k svar
Vad väntar oss bilister?
Jag har aldrig fattat det där med att åka skidor utför.. åker knappt längd... gått mycket på snöskor med röjsåg förr... Det räckte...T Tullen127 skrev:
Jag fick nog av längdskidor i skolan Hälsingland, det skulle åkas, det skulle tävlas, det skulle vara utflykter..Maskintok skrev:
Sen dess (typ 50 år sen) har jag inte åkt längdskidor mer än ett par hundra meter.
Det är ju så TRÅÅÅKIGT.
Som sagt längdåkning tyckte jag var tråkigt, och jag var aldrig bra på det heller i ärlighetens namn.T Tullen127 skrev:
Utförsåkning: (Tidsfördelning) 45% i liftkön, 45 % i liften och sen 10% åkning ner till liftkön igen - nej jag har hittat andra värden.
Men det är konstigt när man frågar nån som varit på nån "fin" skidort.. Oh nej det ALDRIG några köer alls, de var helt ensamma...
Var åkte du utför??T Tullen127 skrev:Som sagt längdåkning tyckte jag var tråkigt, och jag var aldrig bra på det heller i ärlighetens namn.
Utförsåkning: (Tidsfördelning) 45% i liftkön, 45 % i liften och sen 10% åkning ner till liftkön igen - nej jag har hittat andra värden.
Men det är konstigt när man frågar nån som varit på nån "fin" skidort.. Oh nej det ALDRIG några köer alls, de var helt ensamma...
Renoverare
· Stockholm
· 18 381 inlägg
Åk inte när det är sportlovsvecka.T Tullen127 skrev:Som sagt längdåkning tyckte jag var tråkigt, och jag var aldrig bra på det heller i ärlighetens namn.
Renoverare
· Stockholm
· 18 381 inlägg
Åre är ju alltid kö, men åk till tex Ramundberget utanför sportslovsveckor. Ingen kö. Eller alperna.T Tullen127 skrev:
När det gäller utrustning så är det ju lite av en materialsport. Personligen så har jag lagt allt krut på pjäxorna med lätta och formgjutna och så hyr vi skidor för att slippa konka med oss.
Dåligt, tycker jag. Våra skattepengar borde skyddas mot bedrägerier på effektivast möjliga sätt.Mikael_L skrev:
Det låter bra. Mer sånt!