888 864 läst · 10 396 svar
889k läst
10,4k svar
Elräkning på 16000 kr för december
Där säger du något som jag har ansett länge..H Harald Blåtumme skrev:
med politiker utan ansvar så kan de lika gärna orsaka saker för främmande makt.. Som för egen religiös övertygelse..
i dagens samhälle är vi väldigt godtrogna inför vad våra folkvalda kan hitta på..
Och nu har vi bränt oss rejält.. Men en del behöver göra om det minst 2 gånger till innan de lär sig...
Just nu nettoexporterar vi 1,8 GW, mestadels till Finland. Ungefär lika hög effekt som de avstängda R1 och R2 hade. Och så är ju fortfarande en reaktor i Ringhals avstängd. Men snart får väl finnarna igång sin egna reaktor så lite hopp finns kanske.S DanielF skrev:
Du länkar till något som är extremt vinklat i syfte att uppröra. Jag kan inte se att det är något annat än propaganda som snarare hör hemma på Flashback än på detta forum. Att det är felaktigt har du redan fått kommentarer om i tråden, se Dan Johanssons inlägg ovan.N noone70 skrev:
Nä det är inte felaktiga uppgifter..L Leifur skrev:
tvärtom..
Och det inlägget är lika mycket en religiös övertygelse som MPs agerande..
För du vet väl vad The swedish proposal var?
Priset på utsläppsrätter slår nytt rekord - Aktuell Hållbarhet
https://www.aktuellhallbarhet.se/miljo/klimat/priset-pa-utslappsratter-slar-nytt-rekord/
Redigerat:
Menar du att det är korrekt att göra som artikeln och använda dagsvärdet på 880 kr per utsläppsrätt när merparten av utsläppsrätterna var värda betydligt mindre då de såldes?Maskintok skrev:
Menar du att Dans inlägg är felaktigt och en religiös övertygelse?
Allvetare
· Västra götaland
· 9 107 inlägg
Mjo, uppgifterna att vi "tagit bort" utsläppsrätter från systemet stämmer ju, men värdet på dem (dvs 101 miljarder) är fel. Jag kan inte minnas att jag hört någon politiker prata om att utsläppsrätter varit för dyra, snarare tvärt om, så jag tror att syftet med att ta bort dem varit att driva upp priset för att påskynda teknikutveckling...Maskintok skrev:
Men det är ju klart, tror man inte på att människan påverkar klimatet så kan man ju såklart tycka att vi borde sålt utsläppsrätterna och lagt varenda öre på subventionerade semesterresor till Thailand..
Och att de ökat 10 gånger som innan mp plus s satte igång?Dan_Johansson skrev:Mjo, uppgifterna att vi "tagit bort" utsläppsrätter från systemet stämmer ju, men värdet på dem (dvs 101 miljarder) är fel. Jag kan inte minnas att jag hört någon politiker prata om att utsläppsrätter varit för dyra, snarare tvärt om, så jag tror att syftet med att ta bort dem varit att driva upp priset för att påskynda teknikutveckling...
Men det är ju klart, tror man inte på att människan påverkar klimatet så kan man ju såklart tycka att vi borde sålt utsläppsrätterna och lagt varenda öre på subventionerade semesterresor till Thailand..
Du är nog kompetent att läsa själv och då skulle iallafall jag läsa på om detta och jag tror inte svenska politiker står och ljuger om detta samt vissa journalister..L Leifur skrev:
Dock så är det inte första gången regeringen ljuger..
Du ska dessutom räkna 2015-2021..
inte det årtal som du hittat..
Det blir då samma summa som noone70 uppgett..
Allvetare
· Västra götaland
· 9 107 inlägg
Jo jo.. vi kan säga det..Dan_Johansson skrev:
Inte många som håller med i detta fallet.
Men ingen idé att älta i detta.
Det finns iallafall fakta som visar på vad som skett och vad som påverkar oss alla.. För det är vi som får betala. oavsett färg på regeringen.