A
H Harald Blåtumme skrev:
Finns det möjlighet att dra ansvariga politiker inför riksrätt så har det väl aldrig varit mer påkallat än nu. De äventyrar rikets säkerhet samt dess medborgares möjligheter att ha en dräglig tillvaro för lång tid framöver pga fullkomligt vansinniga beslut.
Där säger du något som jag har ansett länge..

med politiker utan ansvar så kan de lika gärna orsaka saker för främmande makt.. Som för egen religiös övertygelse..

i dagens samhälle är vi väldigt godtrogna inför vad våra folkvalda kan hitta på..
Och nu har vi bränt oss rejält.. Men en del behöver göra om det minst 2 gånger till innan de lär sig...

• Gilla
TommyC
  • Laddar…
T Titagurgi skrev:
Oj vad synd de är om dig som har både stuga och Villa.

Stackars dig.
Du lever väl på bidrag så du klarar dig ju alltid?

• Gilla
  • Haha
TheGambler79 och 1 till
  • Laddar…
A
N noone70 skrev:
Påstår du att det inte är sant?
Jag tror nog att han ifrågasätter då källan kommer från alternativ media..
behöver dock inte per automatik ha fel för det... Men det fattar få..
svt/SR är ju censur som i Nordkorea..
Så alternativa medier är mer som SVT skulle ha varit...

• Gilla
  • Wow
RoAd och 3 till
  • Laddar…
S DanielF skrev:
Vad jag förstår så kommer inte elpriserna gå ner inför nästa vinter då det inte verkar finnas några lösningar på sikt och de lösningar som att kapa bort kablarna mellan Sverige och EU är uteslutna.
Just nu nettoexporterar vi 1,8 GW, mestadels till Finland. Ungefär lika hög effekt som de avstängda R1 och R2 hade. Och så är ju fortfarande en reaktor i Ringhals avstängd. Men snart får väl finnarna igång sin egna reaktor så lite hopp finns kanske.

• Gilla
a.o.f
  • Laddar…
N noone70 skrev:
Påstår du att det inte är sant?
Du länkar till något som är extremt vinklat i syfte att uppröra. Jag kan inte se att det är något annat än propaganda som snarare hör hemma på Flashback än på detta forum. Att det är felaktigt har du redan fått kommentarer om i tråden, se Dan Johanssons inlägg ovan.

• Gilla
RoAd
  • Laddar…
A
L Leifur skrev:
Du länkar till något som är extremt vinklat i syfte att uppröra. Jag kan inte se att det är något annat än propaganda som snarare hör hemma på Flashback än på detta forum. Att det är felaktigt har du redan fått kommentarer om i tråden, se Dan Johanssons inlägg ovan.
Nä det är inte felaktiga uppgifter..
tvärtom..
Och det inlägget är lika mycket en religiös övertygelse som MPs agerande..

För du vet väl vad The swedish proposal var?
Priset på utsläppsrätter slår nytt rekord - Aktuell Hållbarhet
https://www.aktuellhallbarhet.se/miljo/klimat/priset-pa-utslappsratter-slar-nytt-rekord/

Redigerat:
  • Gilla
TommyC och 2 till
  • Laddar…
A
K karlmb skrev:
Du lever väl på bidrag så du klarar dig ju alltid?
se så..
var snälla på varandra och försök att hålla tonen iallafall utan påhopp..
En smula argumentation går bra..

Men vad vi lever på eller äger kan vi lämna utanför..

• Gilla
  • Älska
erik_83 och 4 till
  • Laddar…
Maskintok skrev:
tvärtom..
Menar du att det är korrekt att göra som artikeln och använda dagsvärdet på 880 kr per utsläppsrätt när merparten av utsläppsrätterna var värda betydligt mindre då de såldes?

Menar du att Dans inlägg är felaktigt och en religiös övertygelse?

• Gilla
RoAd och 1 till
  • Laddar…
Maskintok skrev:
tvärtom..
Mjo, uppgifterna att vi "tagit bort" utsläppsrätter från systemet stämmer ju, men värdet på dem (dvs 101 miljarder) är fel. Jag kan inte minnas att jag hört någon politiker prata om att utsläppsrätter varit för dyra, snarare tvärt om, så jag tror att syftet med att ta bort dem varit att driva upp priset för att påskynda teknikutveckling...

Men det är ju klart, tror man inte på att människan påverkar klimatet så kan man ju såklart tycka att vi borde sålt utsläppsrätterna och lagt varenda öre på subventionerade semesterresor till Thailand..

• Gilla
RoAd och 2 till
  • Laddar…
A
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Mjo, uppgifterna att vi "tagit bort" utsläppsrätter från systemet stämmer ju, men värdet på dem (dvs 101 miljarder) är fel. Jag kan inte minnas att jag hört någon politiker prata om att utsläppsrätter varit för dyra, snarare tvärt om, så jag tror att syftet med att ta bort dem varit att driva upp priset för att påskynda teknikutveckling...

Men det är ju klart, tror man inte på att människan påverkar klimatet så kan man ju såklart tycka att vi borde sålt utsläppsrätterna och lagt varenda öre på subventionerade semesterresor till Thailand..
Och att de ökat 10 gånger som innan mp plus s satte igång?

• Gilla
katho75 och 2 till
  • Laddar…
Maskintok skrev:
se så..

Mycket bra inlägg!!!

• Gilla
erik_83 och 1 till
  • Laddar…
A
L Leifur skrev:
Menar du att det är korrekt att göra som artikeln och använda dagsvärdet på 880 kr per utsläppsrätt när merparten av utsläppsrätterna var värde betydligt mindre då de såldes?

Menar du att Dans inlägg är felaktigt och en religiös övertygelse?
Du är nog kompetent att läsa själv och då skulle iallafall jag läsa på om detta och jag tror inte svenska politiker står och ljuger om detta samt vissa journalister..

Dock så är det inte första gången regeringen ljuger..

Du ska dessutom räkna 2015-2021..
inte det årtal som du hittat..
Det blir då samma summa som noone70 uppgett..

• Gilla
Ganescha och 2 till
  • Laddar…
Maskintok skrev:
Och att de ökat 10 gånger som innan mp plus s satte igång?
Hela syftet med utsläppsrätter är ju att de ska öka i värde... Det har inget med partipolitik att göra...

• Gilla
RoAd och 1 till
  • Laddar…
Maskintok skrev:
se så..

Han tyckte inte folk med egen villa skulle gnälla.

A
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Hela syftet med utsläppsrätter är ju att de ska öka i värde... Det har inget med partipolitik att göra...
Jo jo.. vi kan säga det..
Inte många som håller med i detta fallet.
Men ingen idé att älta i detta.
Det finns iallafall fakta som visar på vad som skett och vad som påverkar oss alla.. För det är vi som får betala. oavsett färg på regeringen.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.