118 602 läst · 1 296 svar
119k läst
1,3k svar
Klarna är skit
Med tanke på hur sällan vi båda verkar ha problem tycker jag faktiskt det är mer bökigt att hålla på med fakturabetalning på "standardköp". Sen missar man eventuell form av kickback och som poängjägare passar man sig för sånt.AndersMalmgren skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 18 326 inlägg
Det är ju sant. Köper dyrare grejer som flygresor osv på kortet. Men saker för under 20k bryr jag mig inteAlfredo skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 18 326 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 18 326 inlägg
Ingvar körde väl också Volvo 240 om myterna stämmer. Jag köper ofta mindre belopp upp till kanske 15 eller 20k från siter jag inte betror, då kör jag klarna.Alfredo skrev:
Medlem
· Västerbotten
· 370 inlägg
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 5 508 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 5 508 inlägg
Jag har haft problem med kortföretag när framförallt utländska bolag krånglat. Har ibland tagit månader att redan ut det. Nu finns ju Klarna även hos utländska företag i stigande omfattning, och det är så mycket enklare att stoppa fakturan. Då brukar en av två saker hända: Företaget vaknar helt plötsligt och gör rätt för sig, eller så får Klarnas utredningsavdelning inget svar och fakturan stryks. Betydligt enklare och mer rättframt system för mig iaf.
Senaste exemplet är några handskar jag hittade på något som hette Trouva, som är en portal för mindre butiker över hela världen. Enligt Trouva skulle en liten butik i gamla stan ha de utgångna handskarna och jag beställde. Dagen efter får jag ett fraktmail att handskarna skulle vara på väg. Det visar sig tyvärr efter ett antal dagar och eftersökningar att det var falskt. Jag kontaktade först Trouva som svamlade runt på misstänkt sätt utan varken bra svar eller lösning. Stoppade fakturan. Nästan direkt fick jag mail där de ville betala tillbaka, så det löste sig när Klarna hörde av sig.
I efterhand har jag kollat Trustpilot och såg då att alldeles för många blivit blåsta och fortfarande efter flera månader varken fått produkt eller pengarna tillbaka. Alla var medborgare i andra länder som enbart kunnat betala med kort. Klarna fanns bara för Skandinavien, eller möjligen enbart Sverige. Bl a därför jag gillar Klarna.
Senaste exemplet är några handskar jag hittade på något som hette Trouva, som är en portal för mindre butiker över hela världen. Enligt Trouva skulle en liten butik i gamla stan ha de utgångna handskarna och jag beställde. Dagen efter får jag ett fraktmail att handskarna skulle vara på väg. Det visar sig tyvärr efter ett antal dagar och eftersökningar att det var falskt. Jag kontaktade först Trouva som svamlade runt på misstänkt sätt utan varken bra svar eller lösning. Stoppade fakturan. Nästan direkt fick jag mail där de ville betala tillbaka, så det löste sig när Klarna hörde av sig.
I efterhand har jag kollat Trustpilot och såg då att alldeles för många blivit blåsta och fortfarande efter flera månader varken fått produkt eller pengarna tillbaka. Alla var medborgare i andra länder som enbart kunnat betala med kort. Klarna fanns bara för Skandinavien, eller möjligen enbart Sverige. Bl a därför jag gillar Klarna.
Då måste man väl hålla rätt på kreditkortsfakturan? Som förvisso är en samlingsfaktura, men ändå.Alfredo skrev:
Största anledningen till att jag använder kreditkortet väldigt sparsamt är att de skickar fakturan sent i månaden med kort betalningstid.
Hur gjorde företag förr som köper 100-1000 tals produkter för produktion varje månad? De kan ju inte hålla på och missa. Gissar att de inte heller få påminnelser. Fast det är klart om man handlar för 10 miljoner så bör man ha koll på vad man köpt.AndersMalmgren skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 18 326 inlägg