AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Det är ju stört bökigt. Jag har iof bara fått problem en gång tror jag.
Med tanke på hur sällan vi båda verkar ha problem tycker jag faktiskt det är mer bökigt att hålla på med fakturabetalning på "standardköp". Sen missar man eventuell form av kickback och som poängjägare passar man sig för sånt. :D

KristinaRT
Vi fick ta hjälp av kreditkortföretaget när SAS krånglade med återbetalning våren 19 och det var allt annat än lätt…..

Alfredo Alfredo skrev:
Med tanke på hur sällan vi båda verkar ha problem tycker jag faktiskt det är mer bökigt att hålla på med fakturabetalning på "standardköp". Sen missar man eventuell form av kickback och som poängjägare passar man sig för sånt. :D
Det är ju sant. Köper dyrare grejer som flygresor osv på kortet. Men saker för under 20k bryr jag mig inte

KristinaRT KristinaRT skrev:
Vi fick ta hjälp av kreditkortföretaget när SAS krånglade med återbetalning våren 19 och det var allt annat än lätt…..
Vilket kreditkortsföretag handlade det om, om du vill uppge det?

KristinaRT
MC via SEB

• Gilla
Alfredo
  • Laddar…
Men saker för under 20k bryr jag mig inte
Då är du ingen sann poängjägare. :cry: Varför kasta bort gratispengar. Inget Kamprad skulle ha gjort i alla fall.

Alfredo Alfredo skrev:
Då är du ingen sann poängjägare. :cry: Varför kasta bort gratispengar. Inget Kamprad skulle ha gjort i alla fall.
För att det är småpengar. Orka

Orka
Ja det är ju väldigt betungande att välja rätt plastbit när man betalar något. :rolleyes: Uppenbarligen ser du världen på ett helt annat sätt än allas vår Ingvar. Man kan ju dra sina egna slutsatser av det. ;)

Alfredo Alfredo skrev:
Ja det är ju väldigt betungande att välja rätt plastbit när man betalar något. :rolleyes: Uppenbarligen ser du världen på ett helt annat sätt än allas vår Ingvar. Man kan ju dra sina egna slutsatser av det. ;)
Ingvar körde väl också Volvo 240 om myterna stämmer. Jag köper ofta mindre belopp upp till kanske 15 eller 20k från siter jag inte betror, då kör jag klarna.

Ingvar körde väl också Volvo 240 om myterna stämmer. Jag köper ofta mindre belopp upp till kanske 15 eller 20k från siter jag inte betror, då kör jag klarna.
I Sverige ja. I Schweiz, eller "bonnabyn" som han själv kalla det, åktes och boddes det desto mer ståndsmässigt.

MultiMan
Jag har haft problem med kortföretag när framförallt utländska bolag krånglat. Har ibland tagit månader att redan ut det. Nu finns ju Klarna även hos utländska företag i stigande omfattning, och det är så mycket enklare att stoppa fakturan. Då brukar en av två saker hända: Företaget vaknar helt plötsligt och gör rätt för sig, eller så får Klarnas utredningsavdelning inget svar och fakturan stryks. Betydligt enklare och mer rättframt system för mig iaf.

Senaste exemplet är några handskar jag hittade på något som hette Trouva, som är en portal för mindre butiker över hela världen. Enligt Trouva skulle en liten butik i gamla stan ha de utgångna handskarna och jag beställde. Dagen efter får jag ett fraktmail att handskarna skulle vara på väg. Det visar sig tyvärr efter ett antal dagar och eftersökningar att det var falskt. Jag kontaktade först Trouva som svamlade runt på misstänkt sätt utan varken bra svar eller lösning. Stoppade fakturan. Nästan direkt fick jag mail där de ville betala tillbaka, så det löste sig när Klarna hörde av sig.

I efterhand har jag kollat Trustpilot och såg då att alldeles för många blivit blåsta och fortfarande efter flera månader varken fått produkt eller pengarna tillbaka. Alla var medborgare i andra länder som enbart kunnat betala med kort. Klarna fanns bara för Skandinavien, eller möjligen enbart Sverige. Bl a därför jag gillar Klarna.

• Gilla
cpalm
  • Laddar…
C
Alfredo Alfredo skrev:
Men varför betalar inte folk bara direkt med kreditkort och får de fördelar det ger och slipper "hålla rätt" på något?
Då måste man väl hålla rätt på kreditkortsfakturan? Som förvisso är en samlingsfaktura, men ändå.
Största anledningen till att jag använder kreditkortet väldigt sparsamt är att de skickar fakturan sent i månaden med kort betalningstid.

Problemet var ju de satt i system att missa skicka ut påminnelser. De har som sagt slutat med detta. Men så var deg förut
Hur gjorde företag förr som köper 100-1000 tals produkter för produktion varje månad? De kan ju inte hålla på och missa. Gissar att de inte heller få påminnelser. Fast det är klart om man handlar för 10 miljoner så bör man ha koll på vad man köpt.

För att det är småpengar. Orka
Ju mer poäng ju kortare hold time på concierge service påstås det.

Maxwells demon TotalControl skrev:
Ju mer poäng ju kortare hold time på concierge service påstås det.
Kanske, ingen koll. Småköp gör ju ändå ingen skillnad. Som sagt använde det mer på hotell och flyg och då mer för att få försäkringar än poängen. Får ju redan poäng vis star Alliance dessutom

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.