Alfredo Alfredo skrev:
Men då måste de väl kunna förklara varför de inte debiterat kortet?

Välkommen hit!
jag tror jag ringde dom 5-6 ggr och förklarade mitt problem. De såg inte problemet. De menade att kostnaden var debiterad…
 
C
H HEM2121 skrev:
Problemet är att köparen som handlar från ett företag, säljande företag skickar fakturan till Klarna, säljande företag är godkänt hos Klarna. Klarna kan jiåu inte reagera förrän köparen inte betalar sina fakturor till Klarna.
Nej, det är inte så det funkar. Klarna gör kontrollen redan vid utcheckningen. Har du en enda Klarna-faktura som förfallit till betalning så kan du inte genomföra betalningen.
 
H
C cpalm skrev:
Nej, det är inte så det funkar. Klarna gör kontrollen redan vid utcheckningen. Har du en enda Klarna-faktura som förfallit till betalning så kan du inte genomföra betalningen.
Betalar mina fakturor i tid så jag har inte den er farenheten. Men är det så, så är det ju bra, tycker jag.
 
Redigerat:
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Hur kort minne har folk? Det var inte länge sedan Klarna faktist inte skötte sig. De "missade" skicka påminnelser och grejer.

Nu för tiden kan man ju lägga in betalning på förfallodag, det kunde man inte förr.

Trist folk ska ha så kort minne, inte konstigt det blir skit i september.
Ja de har ju kort minne då de glömt att de beställt och ska betala uppenbarligen. Folk är inkompetenta på ekonomin bara. Lätt att skylla ifrån sig. De kanske inte ska ha internet.
 
R Rkarlsson skrev:
Ja de har ju kort minne då de glömt att de beställt och ska betala uppenbarligen. Folk är inkompetenta på ekonomin bara. Lätt att skylla ifrån sig. De kanske inte ska ha internet.
Jag har mycket hög kreditvärdighet. Full koll på min ekonomi. Men för ca 5 år sedan gick ett ärende till inkasso, jag hade inte fått några påminnelser. Jag köper så mycket så går inte ha koll på allt. Tom om du är top 0.1 procent kan du göra misstag, därför det är så viktigt att det fungerar med notifieringar och påminnelser. Har inget problem med klarna idag men såklart sitter ju den upplevelsen kvar.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Jag har mycket hög kreditvärdighet. Full koll på min ekonomi. Men för ca 5 år sedan gick ett ärende till inkasso, jag hade inte fått några påminnelser. Jag köper så mycket så går inte ha koll på allt. Tom om du är top 0.1 procent kan du göra misstag, därför det är så viktigt att det fungerar med notifieringar och påminnelser. Har inget problem med klarna idag men såklart sitter ju den upplevelsen kvar.
Det måste ha varit traumatiskt när du är så perfekt all annan tid i ditt liv. Jag känner empati för dig faktiskt.
Jag tipsar om att kalendern i telefonen är skitbra att lägga in notiser när du har beställt något =)
 
R Rkarlsson skrev:
Det måste ha varit traumatiskt när du är så perfekt all annan tid i ditt liv. Jag känner empati för dig faktiskt.
Jag tipsar om att kalendern i telefonen är skitbra att lägga in notiser när du har beställt något =)
Problemet var ju de satt i system att missa skicka ut påminnelser. De har som sagt slutat med detta. Men så var deg förut
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Problemet var ju de satt i system att missa skicka ut påminnelser.
Men varför betalar inte folk bara direkt med kreditkort och får de fördelar det ger och slipper "hålla rätt" på något?
 
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Hur fungerar köptryggheten? Låt oss säga att prytteln aldrig levereras, vad händer då med fakturan?
Beställde en uppladdningsbart badrumsrengörare. Den levererades aldrig men jag fick ett meddelande om att företaget ville ha betalt. Kontaktade Klarna som pausade betalningen medan jag försökte kontakta företaget. Kom aldrig i kontakt med dem så Klarna försökte men samma sak där så de annullerade betalningen. Så nöjd med Klarna. Numera har man också 30 dagar på sig att betala. Jag betalar så fort det bara går och låter det aldrig gå så att jag samlar på mig avgifter. Enklast så. Har alltid fått bra hjälp av Klarna vid kontakt. Och nej jag är inte köpt av dem!
 
T
R renpet skrev:
Beställde en uppladdningsbart badrumsrengörare. Den levererades aldrig men jag fick ett meddelande om att företaget ville ha betalt. Kontaktade Klarna som pausade betalningen medan jag försökte kontakta företaget. Kom aldrig i kontakt med dem så Klarna försökte men samma sak där så de annullerade betalningen. Så nöjd med Klarna. Numera har man också 30 dagar på sig att betala. Jag betalar så fort det bara går och låter det aldrig gå så att jag samlar på mig avgifter. Enklast så. Har alltid fått bra hjälp av Klarna vid kontakt. Och nej jag är inte köpt av dem!
Samma här, så fort jag har fått varan så betalar jag, alltså jag väntar inte 30 dagar!
 
  • Gilla
tergo och 1 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Men varför betalar inte folk bara direkt med kreditkort och får de fördelar det ger och slipper "hålla rätt" på något?
För man vill få grejen först. Eller det är min anledning iallafall
 
  • Gilla
MultiMan och 1 till
  • Laddar…
KristinaRT
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
För man vill få grejen först. Eller det är min anledning iallafall
Samma här, och se att det är rätt sak, rätt storlek, rätt färg och hel.

Företag tycks vara mer benägna att acceptera reklamation om de inte fått betalt för varan :thinking:
Visst fungerar det med kreditkort också, men det är en bökigare process….
 
  • Gilla
AndersMalmgren och 1 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
För man vill få grejen först. Eller det är min anledning iallafall
Vad vinner man i praktiken på det? Eller är det bara principen? Är det ren bluff är det väl minst lika bra att kunna reklamera mot kreditkortsföretaget?
 
Alfredo Alfredo skrev:
Vad vinner man i praktiken på det? Eller är det bara principen? Är det ren bluff är det väl minst lika bra att kunna reklamera mot kreditkortsföretaget?
Det är ju stört bökigt. Jag har iof bara fått problem en gång tror jag. Men det är bra veta man kan enkelt dra in betalningen om det skiter sig.
 
KristinaRT KristinaRT skrev:
Samma här, och se att det är rätt sak, rätt storlek, rätt färg och hel. Företag tycks vara mer benägna att acceptera reklamation om de inte fått betalt för varan
Jag förstår poängen men har aldrig personligen märkt det. Handlar dock extremt sällan saker där "rätt storlek" och "rätt färg" är applicerbart. :D
 
  • Haha
  • Gilla
renpet och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.