119 624 läst · 1 296 svar
120k läst
1,3k svar
Klarna är skit
Nej, det är inte så det funkar. Klarna gör kontrollen redan vid utcheckningen. Har du en enda Klarna-faktura som förfallit till betalning så kan du inte genomföra betalningen.H HEM2121 skrev:
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 4 908 inlägg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 4 908 inlägg
Betalar mina fakturor i tid så jag har inte den er farenheten. Men är det så, så är det ju bra, tycker jag.C cpalm skrev:
Redigerat:
Ja de har ju kort minne då de glömt att de beställt och ska betala uppenbarligen. Folk är inkompetenta på ekonomin bara. Lätt att skylla ifrån sig. De kanske inte ska ha internet.AndersMalmgren skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 18 401 inlägg
Jag har mycket hög kreditvärdighet. Full koll på min ekonomi. Men för ca 5 år sedan gick ett ärende till inkasso, jag hade inte fått några påminnelser. Jag köper så mycket så går inte ha koll på allt. Tom om du är top 0.1 procent kan du göra misstag, därför det är så viktigt att det fungerar med notifieringar och påminnelser. Har inget problem med klarna idag men såklart sitter ju den upplevelsen kvar.R Rkarlsson skrev:
Det måste ha varit traumatiskt när du är så perfekt all annan tid i ditt liv. Jag känner empati för dig faktiskt.AndersMalmgren skrev:Jag har mycket hög kreditvärdighet. Full koll på min ekonomi. Men för ca 5 år sedan gick ett ärende till inkasso, jag hade inte fått några påminnelser. Jag köper så mycket så går inte ha koll på allt. Tom om du är top 0.1 procent kan du göra misstag, därför det är så viktigt att det fungerar med notifieringar och påminnelser. Har inget problem med klarna idag men såklart sitter ju den upplevelsen kvar.
Jag tipsar om att kalendern i telefonen är skitbra att lägga in notiser när du har beställt något =)
Renoverare
· Stockholm
· 18 401 inlägg
Problemet var ju de satt i system att missa skicka ut påminnelser. De har som sagt slutat med detta. Men så var deg förutR Rkarlsson skrev:
Beställde en uppladdningsbart badrumsrengörare. Den levererades aldrig men jag fick ett meddelande om att företaget ville ha betalt. Kontaktade Klarna som pausade betalningen medan jag försökte kontakta företaget. Kom aldrig i kontakt med dem så Klarna försökte men samma sak där så de annullerade betalningen. Så nöjd med Klarna. Numera har man också 30 dagar på sig att betala. Jag betalar så fort det bara går och låter det aldrig gå så att jag samlar på mig avgifter. Enklast så. Har alltid fått bra hjälp av Klarna vid kontakt. Och nej jag är inte köpt av dem!Claes Sörmland skrev:
Samma här, så fort jag har fått varan så betalar jag, alltså jag väntar inte 30 dagar!R renpet skrev:Beställde en uppladdningsbart badrumsrengörare. Den levererades aldrig men jag fick ett meddelande om att företaget ville ha betalt. Kontaktade Klarna som pausade betalningen medan jag försökte kontakta företaget. Kom aldrig i kontakt med dem så Klarna försökte men samma sak där så de annullerade betalningen. Så nöjd med Klarna. Numera har man också 30 dagar på sig att betala. Jag betalar så fort det bara går och låter det aldrig gå så att jag samlar på mig avgifter. Enklast så. Har alltid fått bra hjälp av Klarna vid kontakt. Och nej jag är inte köpt av dem!
Renoverare
· Stockholm
· 18 401 inlägg
Samma här, och se att det är rätt sak, rätt storlek, rätt färg och hel.AndersMalmgren skrev:
Företag tycks vara mer benägna att acceptera reklamation om de inte fått betalt för varan
Visst fungerar det med kreditkort också, men det är en bökigare process….
Renoverare
· Stockholm
· 18 401 inlägg
Det är ju stört bökigt. Jag har iof bara fått problem en gång tror jag. Men det är bra veta man kan enkelt dra in betalningen om det skiter sig.Alfredo skrev:
Jag förstår poängen men har aldrig personligen märkt det. Handlar dock extremt sällan saker där "rätt storlek" och "rätt färg" är applicerbart.KristinaRT skrev: