817 169 läst · 17 905 svar
817k läst
17,9k svar
Varför har ni inte vaccinerat er mot Covid-19 ?
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 970 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 970 inlägg
Faktiskt stämde antalet som avled av covid under 2020 väldigt bra med antalet som avled med covid. Under första vågen var det fler som avled av covid än som registrerades som avlidna med covid och under resten av året så jämnade det ut sig.N Nisse Hammer skrev:
Socialstyrelsen har statistik för hur många som avlider av covid.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 970 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 970 inlägg
Oavsett ålder och bakomliggande sjukdomar är det alltid en större risk att bli sjuk i covid än att vaccinera sig.T Texan skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 970 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 970 inlägg
Om man ersätter ordet narrativ i ovanstående meningar mot två vanliga svenska betydelser får man:T Texan skrev:
Jag tror att väldigt mycket grundar sig i rädslan som berättelsen hittills har basunerat ut. Att ta ett beslut mot berättelsen när man är rädd är inte så lätt
och
Jag tror att väldigt mycket grundar sig i rädslan som verklighetsuppfattningen hittills har basunerat ut. Att ta ett beslut mot verklighetsuppfattningen när man är rädd är inte så lätt
Det blir rätt meningslösa meningar.
Narrativet är den berättelse av verkligheten som till exempel stormedia försöker måla upp. Den bilden måste med andra ord få plats i den trånga åsiktskorridoren och vara politiskt korrekt.BirgitS skrev:Om man ersätter ordet narrativ i ovanstående meningar mot två vanliga svenska betydelser får man:
Jag tror att väldigt mycket grundar sig i rädslan som berättelsen hittills har basunerat ut. Att ta ett beslut mot berättelsen när man är rädd är inte så lätt
och
Jag tror att väldigt mycket grundar sig i rädslan som verklighetsuppfattningen hittills har basunerat ut. Att ta ett beslut mot verklighetsuppfattningen när man är rädd är inte så lätt
Det blir rätt meningslösa meningar.
Ett exempel är:
Det är synd om kriminella och man ska inte lyfta fram brottsoffret eller de anhöriga och se berättelsen ur deras perspektiv.
Fler flumprojekt och mer pengar kommer lösa integrationsproblemen, man ska inte ställa krav.
BLM är jätte viktigt just nu (2020), men vi stoppar dem i garderoben 2021.
osv...
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 970 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 970 inlägg
Även den verklighetsuppfattning som alternativmedia målar upp är ett narrativ och förstås alla andras motsv. också. Det blir därför rätt meningslöst att använda ordet utan att specificera vad man avser och använda ordet på ett förståeligt sätt.S DanielF skrev:
Blev lite fel där va är inte trög bara tänker efter innan jag skriver.S DanielF skrev:
Tex *trodde först du var trög* var dit svar på "att jag kör på sommartid". Så det jag skrev innan det måste fått dig att tro jag är trög, vilket var "Håller med dig!"
Men kan hålla med dig gällande media. Men tyvärr när Sveriges två största nyhetssajter, arbetar med antal "klicka" så bryr dom inte sig vad som skriver utan bara att dom skrev det först.
Prata med någon annan, jag bara försökte förklara för dig vad ordet betyder.BirgitS skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 970 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 970 inlägg