296 976 läst · 8 036 svar
297k läst
8,0k svar
Vad väntar oss bilister?
https://tt.omni.se/minister-forstaelse-for-att-dieselpris-paverkar/a/lVld7e
Diesel priset ligger troligen på minst 25kr är 2030. Detta enligt vår energiminister.
Diesel priset ligger troligen på minst 25kr är 2030. Detta enligt vår energiminister.
Köp en Tesla om du vill ha garanti som gäller utan att man har gjort service.F frasen_36 skrev:Dessutom är ofta de påtvingade och dyra "servicarna" för att garantin ska gälla rena luredrejerierna och ägaren tror att bilen blivit kollad. Det är mest en mjölkko för märkesverkstäderna. Detta avslöjas gång efter gång vid stickprov men samma sak fortsätter. Stora pengar att tjäna på folks godtrohet...
Katalysatorer, NOX-reducerare och partikelfilter gör att miljöbelastningen är betydligt mindre idag än förr (för lagom värde på "förr"). Denna minskning av miljöbelastningen betalar bilisterna för.Dan_Johansson skrev:
Behöver miljöbelastningen minska ännu mer? Vore det kostnadseffektivt eller vore det ännu ett utslag av den svenska moralistiska nolltoleransen?
En El-SUV motsvarande min laddhybrid kostar 800kkr. Det finns inte i min budget.D djac skrev:
Nja. Som lastbilschaffis kan jag inte påstå att tesslafolket ligger och snålåker.J JohanLun skrev:Jag tror även möjligheten att jobba hemma och anpassa sina restider kan göra att många av oss kan köra mindre bil. Och då kanske acceptera det tar längre tid de dagar man åker.
Men visst, sjuksyrran eller fabriksarbetaren kan inte jobba hemifrån och har inte råd med en Tesla x. Bra då om så många som möjligt kör lätta bilar.
För övrigt tycker jag ofta teslor kör rätt långsamt, antar det syns tydligt hur mycket längre man kommer om man sänker hastigheten?
De kör om värdigt en sporthoj, och försvinner ur siktfältet ganska omgående. Kommer inte ihåg när jag körde om en tesla, annat än i flerfilig kö.