P-plats P-plats skrev:
Mitt motto brukar ju vara "att varje nytt projekt kräver en ny maskin" MEN hade lite svårt att motivera denna kostnaden... ;)
Jag tänkte lika en kort stund innan jag föll till föga.

• Gul tryckprovningspump REMS Push på ett mönstrat tyg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
P-plats
  • Laddar…
F Fluxor skrev:
Tapetserat.

Det är väl inte min favoritsyssla direkt.

Hur sjutton får man våden efter fönstren att stämma med ovan- och -underdelarna? Bah.
Det får man inte, det är där långa gardiner kommer in i bilden. ;)

• Gilla
  • Haha
Snigla och 4 till
  • Laddar…
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Det får man inte, det är där långa gardiner kommer in i bilden. ;)
Skönt att jag inte är ensam om problemet :D

Idag har jag kopplat ihop bergvärmepumpen med kulverten till garaget.

Installation av bergvärmepump kopplad till kulverter med kulventiler i ett källarutrymme.
Skapa konto

Har satt kulventiler för att i framtiden kunna tömma systemet om det skulle behövas.

Koppling av bergvärmepump till kulvert med kulventiler för framtida tömning av systemet.
Skapa konto

Vet inte när jag kommer koppla in i garaget men skönt att få det klart i källaren...

• Gilla
MrDizzy och 11 till
  • Laddar…
Förvärvsarbete har tillstött, och det oavlönade arbetet avtagit något i intensitet. Hann dock tapetsera lite till. Biten efter fönstret visade sig höja blodtrycket till tidigare oanade höjder, och det hela slutade i ett kilo fusk, men som nämnts ovan så finns ju möjligheter att dölja det mesta.

• Renoverat rum med ny tapet, särskilt fokuserat på utmanande hörnet vid fönstret.
    Skapa konto
  • Gilla
Snigla och 9 till
  • Laddar…
Kvistar göres osynbara, tack vare 96% sprit och Lucifer Lacca.
Träpanelvägg behandlad med lack för att göra kvistarna mindre synliga.
Skapa konto

• Gilla
Jiji och 2 till
  • Laddar…
F Fluxor skrev:
Förvärvsarbete har tillstött, och det oavlönade arbetet avtagit något i intensitet. Hann dock tapetsera lite till. Biten efter fönstret visade sig höja blodtrycket till tidigare oanade höjder, och det hela slutade i ett kilo fusk, men som nämnts ovan så finns ju möjligheter att dölja det mesta.
Ursäkta, men jag skulle vilja att du visar med ca tre kg ring i valfri färg, för att jag ska se vad som avses med anledning till det höga blodtrycket. Nu har jag stirrrrrat av mig flera W för att upptäcka ”fusket” Eller så är det dags för fyra kg glaslinser för egen del.

• Gilla
Malsike och 5 till
  • Laddar…
Noramasen Noramasen skrev:
Ursäkta, men jag skulle vilja att du visar med ca tre kg ring i valfri färg, för att jag ska se vad som avses med anledning till det höga blodtrycket. Nu har jag stirrrrrat av mig flera W för att upptäcka ”fusket” Eller så är det dags för fyra kg glaslinser för egen del.
Instämmer, ser klockrent ut på fotot. :ok:

• Gilla
Jiji och 2 till
  • Laddar…
Noramasen Noramasen skrev:
:oops: Tredelad... Fuskade även på andra sidan rummet. Där sitter det en strömbrytare mitt i fodret (!) och intill en 7cm smal rimpa (japp, rimpa!) tapet. Skarvade den mitt för brytaren... :oops: igen.

• Renoverat rum med mönstrad tapet och synlig skarv över strömbrytare samt ojämn tapetskärning vid fönster.
    Skapa konto
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
F Fluxor skrev:
:oops: Tredelad... Fuskade även på andra sidan rummet. Där sitter det en strömbrytare mitt i fodret (!) och intill en 7cm smal rimpa (japp, rimpa!) tapet. Skarvade den mitt för brytaren... :oops: igen.
Okay jag kan se (knappt) och förstå nu när du så frikostigt kostade på lite rödfärg, men jag kan tycka likväl att i sammanhanget så ser det bra mycket bättre ut än jag sett ”proffs” som stått för resultatet. Men som ovanstående så kommer det eventuellt att täckas av gardiner framöver. Annars ca så får jag tacka för uttrycket ”rimpa”

• Gilla
Fluxor
  • Laddar…
Korvgubbe
P-plats P-plats skrev:
Idag har jag kopplat ihop bergvärmepumpen med kulverten till garaget.

[bild]

Har satt kulventiler för att i framtiden kunna tömma systemet om det skulle behövas.

[bild]

Vet inte när jag kommer koppla in i garaget men skönt att få det klart i källaren...
Det ser väldigt trångt ut mot väggen, går det att få dit ett par gardenakopplingar på avtappningen?
Vid en framtida tömning behöver man ju ta hand om vattnet på något sätt, och helst inte bara släppa ut det över golv och vägg, vilket ser svårt ut på den bilden, men perspektivet kan ju luras.

• Gilla
P-plats
  • Laddar…
Gjorde ett golvskydd till min nya bastukamin. Att betala mellan 130-170 euro för ett sånt var lite väl extremt... Jag letade upp lite plåt i garaget och ett fyrkantsrör, lite jobb med vinkelslip, plåtbock och svets så har jag ett skydd. Jag har målat det i värmebeständig färg.

3M2EpdA.jpg

nTdtKwl.jpg

Fel tråd, men får vara här...

• Gilla
P-plats och 7 till
  • Laddar…
Förfärdigat förvaringen - till slut. Täckskivan under skåpen behövde förlängas för att gardinskenan skulle komma tillräckligt långt ut.
Sedan dit med två gardinlängder och utsikten från sängen förbättrades ;)
Förvaring under skåp förlängd med klämmor, gardinskena synlig ovanför klädhängare med skjortor.
Skapa konto
Förlängd täckskiva under skåp ovanför garderob med klädhängare och flera gardinlängder.
Skapa konto
Vy från sängen av ett klädställ med hängande kläder och gardinlängder framför ett fönster, med växter och förvaringskuber nedanför.
Skapa konto
Mörka gardiner med bladmönster som hänger framför förvaringsskåp i ett sovrum, synlig del av säng och växt.
Skapa konto

• Gilla
Appendix och 7 till
  • Laddar…
Korvgubbe Korvgubbe skrev:
Det ser väldigt trångt ut mot väggen, går det att få dit ett par gardenakopplingar på avtappningen?
Vid en framtida tömning behöver man ju ta hand om vattnet på något sätt, och helst inte bara släppa ut det över golv och vägg, vilket ser svårt ut på den bilden, men perspektivet kan ju luras.
Tanken var just att kunna koppla på en slang för att leda vattnet till golvbrunnen...

Kopparledningar med avstängningsventil och en slang ansluten för att leda vattnet.
Skapa konto

• Gilla
Boilerplate4U och 7 till
  • Laddar…
Borstat snön från vedskjulet. Inte för att jag är rädd att taket ger sig, utan för att jag inte vill ha mer smältvatten ner genom skruvhålen... Dessutom verkar det kondensera arschelmycket på undersidan av plåten om det ligger mycket snö på.

Närbild av ett nyborstat rostfärgat plåttak med rester av smältande snö och vattendroppar.
Skapa konto

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.