4 362 125 läst · 32 081 svar
4362k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Idag har jag kopplat ihop bergvärmepumpen med kulverten till garaget.
Har satt kulventiler för att i framtiden kunna tömma systemet om det skulle behövas.
Vet inte när jag kommer koppla in i garaget men skönt att få det klart i källaren...
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Har satt kulventiler för att i framtiden kunna tömma systemet om det skulle behövas.
Logga in
Skapa konto
Vet inte när jag kommer koppla in i garaget men skönt att få det klart i källaren...
Förvärvsarbete har tillstött, och det oavlönade arbetet avtagit något i intensitet. Hann dock tapetsera lite till. Biten efter fönstret visade sig höja blodtrycket till tidigare oanade höjder, och det hela slutade i ett kilo fusk, men som nämnts ovan så finns ju möjligheter att dölja det mesta.
Medlem
· Västmanland
· 1 577 inlägg
Ursäkta, men jag skulle vilja att du visar med ca tre kg ring i valfri färg, för att jag ska se vad som avses med anledning till det höga blodtrycket. Nu har jag stirrrrrat av mig flera W för att upptäcka ”fusket” Eller så är det dags för fyra kg glaslinser för egen del.F Fluxor skrev:
Instämmer, ser klockrent ut på fotot.Noramasen skrev:
Tredelad... Fuskade även på andra sidan rummet. Där sitter det en strömbrytare mitt i fodret (!) och intill en 7cm smal rimpa (japp, rimpa!) tapet. Skarvade den mitt för brytaren... igen.Noramasen skrev:
Okay jag kan se (knappt) och förstå nu när du så frikostigt kostade på lite rödfärg, men jag kan tycka likväl att i sammanhanget så ser det bra mycket bättre ut än jag sett ”proffs” som stått för resultatet. Men som ovanstående så kommer det eventuellt att täckas av gardiner framöver. Annars ca så får jag tacka för uttrycket ”rimpa”F Fluxor skrev:
Korvgubbe
Medlem
· Östergötland
· 1 455 inlägg
Korvgubbe
Medlem
- Östergötland
- 1 455 inlägg
Det ser väldigt trångt ut mot väggen, går det att få dit ett par gardenakopplingar på avtappningen?P-plats skrev:
Vid en framtida tömning behöver man ju ta hand om vattnet på något sätt, och helst inte bara släppa ut det över golv och vägg, vilket ser svårt ut på den bilden, men perspektivet kan ju luras.
Gjorde ett golvskydd till min nya bastukamin. Att betala mellan 130-170 euro för ett sånt var lite väl extremt... Jag letade upp lite plåt i garaget och ett fyrkantsrör, lite jobb med vinkelslip, plåtbock och svets så har jag ett skydd. Jag har målat det i värmebeständig färg.
Fel tråd, men får vara här...
Fel tråd, men får vara här...
Förfärdigat förvaringen - till slut. Täckskivan under skåpen behövde förlängas för att gardinskenan skulle komma tillräckligt långt ut.
Sedan dit med två gardinlängder och utsikten från sängen förbättrades
Sedan dit med två gardinlängder och utsikten från sängen förbättrades
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Borstat snön från vedskjulet. Inte för att jag är rädd att taket ger sig, utan för att jag inte vill ha mer smältvatten ner genom skruvhålen... Dessutom verkar det kondensera arschelmycket på undersidan av plåten om det ligger mycket snö på.
Logga in
Skapa konto